Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówią Elżbieta Karwik i Aleksandra Lemmle, Be The Sky Girl

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówią Elżbieta Karwik i Aleksandra Lemmle, Be The Sky Girl

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Elżbieta Karwik i Aleksandra Lemmle, właścicielki marki Be The Sky Girl

1. Dla branży kosmetycznej to był rok…

Był to owocny rok, obfitujący w premiery kosmetyczne naprawdę ciekawych produktów, nowych marek i nawet międzynarodowe koncerny stworzyły swoje linie kosmetyków naturalnych, a co za tym idzie na drogeryjnych półkach zrobiło się bardziej tłoczno.

To dobrze, bo konsumenci są również coraz bardziej wymagający i świadomi i sami potrafią już rozpoznać kosmetyki „inspirowane” naturą oraz te faktycznie naturalne.

Kolejnym pozytywnym trendem jest pojawianie się coraz większej ilości aktywnych kosmetyków na bazie mocno skoncentrowanych ekstraktów roślinnych.

Rok 2019 był ponadto czasem szkolenia się w temacie nowej ustawy o kosmetykach. Wszystko razem daje intensywny, pełen wyzwań i… odlotowy rok, który wcale się jeszcze nie skończył.

2. Najważniejszym  wydarzeniem dla naszej firmy w 2018 roku było…

Było ich kilka. Na początku roku nasza Sky Girl zaczęła latać w prestiżowych perfumeriach sieci Aelia Duty Free na lotniskach w Krakowie, Warszawie i Gdańsku.

Zainteresowanie naszymi produktami w perfumeriach Aelia cały czas rośnie, a skutkiem „ubocznym” jest coraz większa rozpoznawalność naszej marki również za granicą.

Cieszy nas to, bo idea „Born in Poland, flying worldwide.” przyświecała nam od początku tworzenia marki. Kolejnym dużym krokiem jest pojawienie się naszych bestsellerów na półkach sieci Super-Pharm. Temat jest dość „świeży” i emocje jeszcze nie opadły, pewnie dlatego w ostatnich dniach mimo mnóstwa pracy z tym związanej, chce nam się latać jeszcze wyżej.

3. W 2019 kluczowe cele biznesowe to…

Dynamicznie się rozwijamy i wyznajemy zasadę, że to firma to ludzie - ich energia, pomysły, zaangażowanie.

Dlatego kluczowym celem na 2019 rok jest rozwój naszego Sky Teamu.

Mamy przyjemność pracować z fantastycznymi ludźmi i cieszymy się, że nasz zespół rośnie. Kolejnym celem na nowy rok jest wprowadzenie kilku odlotowych nowości, z którymi wystartujemy już na początku roku. W 2019 roku planujemy też umożliwić naszej Sky Girl pierwsze loty na zagranicznych rynkach.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

Hity to zdecydowanie nasze supernawilżające musy do ciała, z rozświetlającymi skórę drobinkami, szczególnie Sweet Life, bo któż by nie chciał słodko żyć…; -)

W tym roku do miana bestsellerów awansował również nasz zestaw antyPESEL, składający się z kremu rozjaśniająco- liftingującego Agent White, James White oraz serum liftingującego Keep Lift.

Według opinii naszych klientek, jeśli raz zdecydujesz się na choćby niewinny flirt z Agentem White’em… zakochasz się bez pamięci.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Na pewno duży wpływ na branżę kosmetyczną mają trendy eko, vegan i slow, w dalszym ciągu również trend pielęgnacji azjatyckiej. Poza tym, na znaczeniu zyskują kosmetyki antysmogowe jako odpowiedź na zanieczyszczenia powietrza i stres oksydacyjny.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…

Wzrost popularności imprez branżowych oraz coraz większy udział producentów kosmetyków naturalnych obecnych na największych w Polsce i na świecie targach kosmetycznych.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Wysokich lotów, kreatywności w tworzeniu nowych produktów, satysfakcji z pracy i odwagi, aby pokazywać światu, że polski rynek kosmetyczny ma się doskonale i rośnie cały czas w siłę.

# Raporty tematyczne
loki joanna