Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Marek Bielenda, Bielenda Kosmetyki Naturalne
Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Marek Bielenda, Bielenda Kosmetyki Naturalne

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Marek Bielenda, prezes zarządu Bielenda Kosmetyki Naturalne

1. Dla branży kosmetycznej był to rok...

Dominacji pielęgnacji roślinnej - to, jeśli chodzi o trendy w formułach. Natomiast w sferze biznesowej był to okres dalszej fragmentaryzacji dystrybucji i wprowadzania nowych metod sprzedaży. Kierunki rozwoju dla branży kosmetycznej będą w tym zakresie wyznaczać dwie siły - rosnące znaczenie sieci oraz dalszy rozwój handlu internetowego.

Nowa ambasadorka marki2. Jednym z najważniejszych wydarzeniem dla marki w 2018 roku było...

Rozpoczęcie kampanii reklamowej z nową ambasadorką - Małgorzatą Foremniak. Współpraca z aktorką pozwoliła nam znacząco wzmocnić tegoroczne aktywności marketingowe, promocyjne i wizerunkowe.

3. W 2019 roku nasze kluczowe cele biznesowe...

Związane są ze strategią rozwoju dwutorowego. Po pierwsze jest to wzmacnianie pozycji lidera w tych kategoriach, w których jesteśmy już najsilniejsi. Jest to m.in. grupa maseczek czy serumów. Po drugie jest to osiąganie wzrostów w tych segmentach, które dają największe możliwości powiększania sprzedaży. Oczywistym wyborem w pielęgnacji twarzy są kosmetyki do demakijażu oraz kremy, a w pielęgnacji ciała - kosmetyki do całorocznej pielęgnacji oraz kosmetyki brązujące.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie są...

Preparaty z serii Kuracja Młodości z ekstraktem ze śluzu ślimaka, linia Camellia Oil - inspirowana pielęgnacją azjatycką oraz kosmetyki Botanic Spa Rituals - nawiązujące do popularnego trendu pielęgnacji botanicznej, bazującej na składnikach roślinnych.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną...

Są ściśle związane z potrzebami konsumentów. Ich oczekiwania koncentrują się na podkreślaniu indywidualizmu - ich samych oraz skierowanych do nich produktów. Jest to również konieczność stałego nadążania za tendencjami w pielęgnacji (popularność pielęgnacji azjatyckiej!) czy wprowadzania na rynek ciekawych, zaskakujących form kosmetyków. Skuteczność produktu i jego działanie musi iść w parze z poczuciem przyjemności, zabawy - elementami, które stają się kluczowe w osiąganiu sukcesu sprzedażowego.

6. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku...

Wzmacniania branżowych relacji oraz jedności z zdobywaniu zagranicznych rynków. Wspólnie udało nam się zaistnieć z marką "polskie kosmetyki" w świadomości konsumenta globalnego. Teraz musimy to utrzymać i sięgać po więcej.

# Raporty tematyczne
reklama