Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Krzysztof Gamański, Nesperta

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Krzysztof Gamański, Nesperta

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Krzysztof Gamański, Senior Brand Manager w Nesperta

1. Dla branży kosmetycznej to był rok…

Intensyfikacji działań konkurencyjnych w kategorii – w szczególności jeśli chodzi o lakiery hybrydowe do paznokci. Nie chodzi wyłącznie o nominalny przyrost liczby dostępnych marek lakierów hybrydowych, ale również o zwiększenie różnorodności oferty do klienta ostatecznego pod względem dostępnych punktów cenowych, dystrybucji w kanałach sprzedaży, czy wreszcie zwiększenia liczby reklamodawców aktywnych mediowo. Dla nas jako lidera to czytelne sygnały, że branża nadal rośnie w siłę, mimo że użytkowanie lakierów hybrydowych deklaruje już ponad połowa Polek.

W roku, w którym świętujemy okrągłe pięciolecie marki Semilac, dostępni jesteśmy na 5-ciu kontynentach w 35 krajach na świecie.

Jesteśmy liderem w Polsce i rynkowym benchmarkiem dla naszej konkurencji. Teraz, wykorzystując doświadczenia zdobyte w Polsce i nasze kompetencje, czas na zdobycie analogicznie silnej pozycji na rynkach zagranicznych.

2. Najważniejszym wydarzeniem dla firmy w 2018 roku było…

Wprowadzenie do sprzedaży nowej kategorii kosmetyków do makijażu. Od początku byliśmy przekonani, że marka Semilac znakomicie odnajdzie się w tym nowym, szerszym pozycjonowaniu.

Po ponad 2 latach wytężonych prac z ekspertami branży make-up i czołowymi dostawcami z Francji i Włoch, opracowaliśmy produkty, które swoją jakością dorównują markom selektywnym, jednocześnie pozostając bardzo konkurencyjnymi cenowo.

Ekspertyza trendowo-modowa, jaką z powodzeniem od lat prowadzimy dla segmentu lakierów do paznokci,  świetnie sprawdza się również w przypadku kosmetyków kolorowych, sprawiając że nasze produkty doskonale wpasowują się w oczekiwania konsumentek i lansowane trendy.

Rok 2018 to także czas, w którym Nesperta (właściciel marek Semilac i hi hybrid) przeprowadziła pierwszą, szeroko zakrojoną kampanię CSR – „All In My Hands”. Na podstawie badań opinii publicznej, zdefiniowaliśmy te problemy społeczne, które z powodzeniem przez kolejne lata możemy rozwiązywać, skupiając się mocno na branży kosmetycznej – bo na niej, jako lider rynku lakierów hybrydowych, znamy się najlepiej.

Dla naszych konsumentek marka Semilac to coś znacznie więcej niż znakomita jakość produktów. To wiarygodność we wszystkich aspektach związanych z jej funkcjonowaniem.

To przeniesienie wartości, które wyznajemy w organizacji – pasja, odwaga i odpowiedzialność w praktyczny dla konsumentek wymiar. W ramach strategii odpowiedzialności społecznej wspieramy merytorycznie i  finansowo kobiety, chcące usamodzielnić się na rynku pracy, ale i mocno promujemy kobiecą, zawodową solidarność. Wspieramy przyszłe profesjonalne stylistki paznokci, organizując w szkołach wyższych bezpłatne warsztaty – zarówno ze stylizacji paznokci, jak i z podstaw przedsiębiorczości. Dodajemy kobietom skrzydeł, ale i dbamy o ich dobry start w zawodową przyszłość, przekazując granty finansowe na realizację złożonych biznesplanów. I edycja naszego programu „All In My Hands” spotkała się z bardzo dobrym odbiorem – zarówno wśród naszych klientek, jak i wśród beneficjentek programu, dlatego już przygotowujemy się na kolejną odsłonę kampanii w 2019 roku.

3. W 2019 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Jesteśmy numerem jeden na rynku lakierów hybrydowych - to powód do dumy, ale też motywacja do pracy, aby naszą przewagę w branży umacniać.

W ramach rozwoju biznesu planujemy dalszy rozwój sieci franczyzowej. To sprawdzony koncept, który pozwolił nam zamknąć 2018 rok z liczbą ponad 110 wysp handlowych.

W kolejnym roku będziemy go rozwijać również za granicą. Od początku istnienia marki, Semilac to także edukacja, dlatego w kolejnym roku będziemy otwierać kolejne centra edukacyjne. Akademie Semilac pojawią się w Polsce, ale i w krajach zagranicznych.

Pracujemy także nad rozwojem dystrybucji dla naszej najmłodszej marki w portfelu – hi hybrid, jesteśmy w trakcie obiecujących rozmów, które mamy nadzieję, że wkrótce zaowocują nowymi współpracami.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

Pomadki matowe Semilac. To pierwszy subsegment kosmetyków do makijażu, który wprowadziliśmy i jednocześnie ten, którym zdobyliśmy serca konsumentek i zaufanie licznego grona influencerek. Pomadkami wywarzyliśmy drzwi do kategorii, udowadniając, że chociaż jesteśmy ekspertem od paznokci, to znamy się również na makijażu.

Wracając do paznokci, niezmiennie ogromnym zainteresowaniem i uznaniem cieszy się nasza baza Semilac Extend - przezroczysta, samopoziomująca, o rzadkiej konsystencji, dająca możliwość nadbudowania paznokci. To jeden z najchętniej wybieranych produktów wśród  profesjonalistek i szkolących się amatorek.

6. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Wygoda, szybkość i jeszcze raz wygoda. Stąd ogromna popularność świetnie przyjętych przez nasze fanki lakierów Extend 5w1. To lakiery hybrydowe, które aplikujemy bez konieczności używania bazy oraz topu, co skraca proces wykonania całej stylizacji. Kolory z linii Semilac Extend 5w1 świetnie kryją, nadają upragniony połysk, no i w prosty sposób pozwalają nadbudować płytkę. To innowacja, którą będziemy rozwijać.

7. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…

Fakt, że w branży nadal pokutuje wiele mitów i nieprawd – niestety często podchwytywanych również przez szerokozasięgowe media. Takie działania wprowadzają w błąd konsumentów i budzą ich niepokój.

Wśród naszych klientów wciąż są osoby, które nie znają regulacji dot. testowania na zwierzętach, parabenów czy nadużywanych w nieuprawniony sposób formulacji x-free.

Bezpodstawne straszenie konsumentów niepożądanymi reakcjami, czy chorobami to niestety coraz częstsze zjawisko. Przed całą branżą stoi zatem duże wyzwanie ciągłej edukacji klientów, aby mogli w pełni świadomie podejmować swoje decyzje. To powinna być nasza wspólna praca.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Odpowiedzialności i rzetelności. Jako, że większość liczących się na rynku marek hybrydowych lakierów do paznokci stanowią te pochodzące od krajowych producentów jesteśmy wspólnie odpowiedzialni za przyszłość kategorii, a także wizerunek polskich producentów w kraju oraz za granicą.

Dlatego komunikujmy się rzetelnie, aby zapobiec powstawaniu kolejnych mitów i nieprawd, które rujnują obraz kategorii oraz wszystkich producentów.

Skupmy się na dostarczaniu nowych bodźców klientkom, inspirujmy je niepowtarzalnymi kolorami i innowacjami. Życzymy magii – nie tylko od święta!

 

# Raporty tematyczne
 reklama