Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Ewa Blocher, Dax Cosmetics

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Ewa Blocher, Dax Cosmetics

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Ewa Blocher, prezes zarządu Dax Cosmetics

1. Dla branży kosmetycznej to był rok…

Podobnie jak rok poprzedni – dynamiczny, szybki, wymagający sprawnego reagowania na warunki, jakie dyktuje rynek i na szanse, jakie stwarza. Bo branża kosmetyczna to rynek nadal pełen możliwości. Rok 2018 to rok kształtowany przez siłę promocji i nowych produktów. Duża konkurencyjność pomiędzy firmami, konkurencja na poziomie produktowym, bardzo szybkie zmiany na półkach.

2. Najważniejszym  wydarzeniem dla mojej firmy w 2018 roku było…

Jednym z najważniejszych projektów było wdrożenie linii MEN w japońskiej marce Hada Labo Tokyo, co oznacza rozwój i poszerzenie oferty marki korporacyjnej na rynku polskim.

Zresztą rozwój marki Hada Labo Tokyo budujemy także z sukcesem poza Polską, poszerzając sieć sprzedaży w innych krajach regionu. To jest niewątpliwy sukces tego roku.

Natomiast istotnym wydarzeniem dla naszej największej marki Perfecta było pozyskanie autorytetu dla specjalistycznych linii Perfecta Mama oraz Perfecta Femina. Jeannette Kalyta, jedna z najbardziej znanych polskich położnych, poleca nasze kosmetyki, w których zastosowaliśmy nowatorską formułę chroniącą mikrobiom skóry - jego istnienie i rola jest jednym z ostatnich naukowych odkryć. Ambasadorką kosmetyków Perfecta jest też Magdalena Różczka, z którą współpracujemy od kilku lat.

3. W 2019 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Przygotowaliśmy nowe propozycje na rok 2019 we wszystkich markach, które będziemy wspierać marketingowo i konsekwentnie umacniać ich pozycję na rynku, również rozwijając nowe kategorie produktowe i pozyskując nowe kanały dystrybucji. Planujemy rozwijać sprzedaż eksportową i współpracę dystrybucyjną z oddziałami Rohto Pharmaceuticals Group na innych rynkach.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

Powiem o swoich ulubieńcach… Cieszy mnie niesłabnący sukces linii Perfecta Fenomen C, zakorzeniony w mocnym trendzie rynkowym na witaminę C podaną z zastosowaniem najnowszych technologii. Powiódł się nam relaunch od lat popularnej wśród konsumentek ważnej linii przeciwzmarszczkowej Perfecta Multi-Kolagen Retinol, opartej na sprawdzonych składnikach w innowacyjnej formie. Silne są też produkty nagrodzone w tym roku prestiżowymi nagrodami - linia Yoskine Tsubaki Body, która otrzymała nagrodę miesięcznika Elle czy wspomniana przeze mnie nowość – linia Hada Labo Tokyo Men z nagrodą Męska Marka Roku 2018.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Najbardziej widoczny od kilku lat trend to kosmetyki naturalne.

Niemniej jednak jest kilka innych wyraźnych trendów utrzymujących się przez dłuższy czas: trend bazujący na powrocie do korzeni „back to roots”, indywidualizm – szczególnie widoczny wśród młodszej grupy konsumentów oraz wciąż bardzo silna moda na pielęgnację azjatycką.

Najciekawsze i w naszej opinii silne trendy to K-beauty, czyli pielęgnacja koreańska oraz bardziej widoczny w ostatnim czasie J-beauty, czyli pielęgnacja japońska. Dax Cosmetics, jako część japońskiego koncernu Rohto Pharmaceuticas Group, w sposób naturalny bardzo silnie związany jest z azjatyckimi trendami poprzez współpracę z R&D w Kioto w Japonii, w związku z tym ciągle chcemy rozwijać i popularyzować pielęgnację związaną z trendem J-beauty. W tym roku na przykład wprowadziliśmy w marce Perfecta linię AZJAtica, dla której inspiracją były azjatyckie składniki i formuły kosmetyków.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…

Było to „zaskoczenie produktowe”.

Olbrzymie zainteresowanie azjatyckimi maskami, najczęściej koreańskimi, z wizerunkami zwierząt.

W Korei są one czymś naturalnym, ale zainteresowanie, jakie wzbudziły na naszym rodzimym rynku było dla mnie dużym zaskoczeniem. Oznacza to tylko ciągle bardzo dużą otwartość na nowości, szczególnie u młodszych konsumentów.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Dalszego wzrostu rynku i większych zakupów w soboty oraz trafionych wdrożeń spełniających oczekiwania konsumentów. I oczywiście życzę nam i całej branży dalszego rozwoju naszych marek, zarówno jeśli chodzi o dystrybucję, jak i przełomowe innowacje.

# Raporty tematyczne
 reklama