Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Anna Szczerba, Annabelle Minerals

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Anna Szczerba, Annabelle Minerals

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Anna Szczerba, założycielka Annabelle Minerals

1. Dla branży kosmetycznej to był rok…

W którym bardzo wiele marek dostrzegło potencjał w naturalnych recepturach. Już nie tylko małe, rodzinne manufaktury, ale też większe koncerny, zaczęły produkować kosmetyki oparte na naturalnych składnikach. Marki naturalne szturmem zdobyły również półki sieci drogeryjnych.

2. Najważniejszym  wydarzeniem dla mojej firmy w 2018 roku było…

Wejście marki Annabelle Minerals do sieci drogerii Hebe.

Jesteśmy pierwszą polską marką produkującą kosmetyki mineralne, która weszła do tak szerokiej sprzedaży stacjonarnej.

To nasz największy sukces 2018 roku. Odnotowujemy bardzo pozytywne komentarze naszych klientów w związku z pojawieniem się Annabelle Minerals w szerokiej dystrybucji. Widać, że tego typu marek wciąż brakuje na drogeryjnych półkach. Cieszymy się, że możemy przetrzeć szlaki i pokazać, jak istotny jest dla konsumenta skład stosowanego kosmetyku.

3. W 2019 kluczowe cele biznesowe naszej firmy to…

Umacnianie pozycji na rynkach zagranicznych. W 2018 roku otworzyliśmy sklepy internetowe w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji, a także na Węgrzech, wciąż rozwijamy się w Czechach oraz na Słowacji. Pracujemy, by powtórzyć sukces z rodzimego rynku i szerzyć ideę naturalnego makijażu na całym świecie.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

Nieprzerwanie, w zasadzie od początku istnienia marki Annabelle Minerals, hitem są nasze podkłady mineralne. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się podkłady w formule kryjącej oraz matującej w ciepłym, żółto-oliwkowym kolorze Golden Fair.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Bardziej świadome podejście do zdrowia oraz środowiska.

Trendem staje  się szukanie rozwiązań less waste w kwestii opakowań, a także tworzenie receptur kosmetycznych, które pomagają w walce z zanieczyszczeniem środowiska, z którym stykamy się w codziennym życiu.

Triumfy święcą - i pewnie w 2019 roku tylko się to umocni – kosmetyki chroniące przed promieniowaniem UV, antysmogowe czy pochłaniające niebieskie światło emitowane przez ekrany komputerów.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…

To, jak niesamowicie rozrosły się wszelkie imprezy związane z naturalnymi kosmetykami. Jeszcze kilka lat temu traktowano je jak pewną egzotykę. Odbywały się nieśmiało w największych miastach, jak Warszawa czy Kraków.

W 2018 roku targi kosmetyków naturalnych urosły w siłę.

Imprezy stały się masowe, organizowane częściej, niż raz do roku i w większej liczbie miast. Zainteresowanie wystawców oraz klientów było ogromne, o czym świadczą również wyniki sprzedażowe.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Sukcesywnego poszerzania asortymentu wyłącznie o hitowe produkty, zrównoważonego rozwoju oraz wielu zadowolonych i zaangażowanych w budowanie marki klientów. Oby rok 2019 przyniósł nam wszystkim sukces, ale też dużo miejsca na przemyślane działania.

# Raporty tematyczne
 reklama