Rzeczywiście - Yope to flagowy przykład startupowego sukcesu w branży kosmetycznej. Marka dynamicznie rozwija się w Polsce, ale także poza jej granicami. Jej produkty można od niedawna znaleźć w największej niemieckiej sieci drogeryjnej - dm-drogerie markt (stacjonarnie i on-line). Kosmetyki Yope są tam promowane nie tylko przez ich "naturalność", ale też "polskość".
W powszechnej opinii kosmetykom Made in Poland trudniej przebić się na Zachodzie. Choć tak naprawdę łatwych rynków już nie ma. O swoje miejsce na półce trzeba wszędzie mocno konkurować, ale jednak dobrym producentom coraz częściej udaje się wchodzić nawet na rynki wyjątkowo hermetyczne i wymagające.
Pomaga w tym coraz lepsza reputacja polskiej produkcji kosmetycznej, większa aktywność firm na międzynarodowych targach (wspomagana dotacjami unijnymi), wypracowane zaufanie kontrahentów, nowatorskie podejście do produktu, a także last but not least - determinacja producentów w rozwijanie tej części biznesu.
Jest to na pewno inwestycja i kosztowna, i czasochłonna, ale pozwalająca rzeczywiście zwiększać skalę sprzedaży.
Niektóre polskie marki kosmetyczne można znaleźć na drogeryjnych półkach w Europie Zachodniej, USA czy Kanadzie. W przypadku Yope marka obecna jest na przykład w sieci Waitrose w Wielkiej Brytanii.
Zagranica to jest dla nas ogromny potencjał rozwojowy. Jesteśmy ukierunkowani na współpracę z dystrybutorami, którzy mają już swoją ugruntowaną pozycję na rynku i którzy mogą nasze produkty sprzedawać w szerokiej dystrybucji, jednocześnie dbając o atrakcyjne pokazanie wizerunku marki
- podkreślał strategię ekspansji eksportowej w rozmowie z serwisem money.pl Paweł Kosowicz, prezes i współwłaściciel firmy. Dodał, że w tej chwili eksport stanowi około jednej trzeciej wartości obrotu rynku polskiego.
Yope dostępny jest obecnie w takich krajach jak Wielka Brytania, Niemcy, Włochy i kraje bałtyckie. Produkty Yope cieszą się również rosnącą popularnością na rynkach azjatyckich – w szczególności w Japonii i Hong Kongu - gdzie firma planuje szeroką ekspansję w 2019 roku. W tym roku firma zakłada również rozszerzenie sprzedaży o rynki wschodnioeuropejskie.