WeCosmoprof - epoka cyfrowych targów nadeszła szybciej niż się spodziewaliśmy

WeCosmoprof - epoka cyfrowych targów nadeszła szybciej niż się spodziewaliśmy

Budowanie relacji, innowacje i dopasowanie do aktualnej sytuacji - to będą zdaniem organizatora kluczowe elementy WeCosmoprof, czyli bolońskich targów Cosmoprof w edycji online. Wydarzenie będzie trwało od 5 do 18 października.

Covid zmusił wszystkich uczestników rynku po głębsze zanurzenie się w świecie cyfrowym. Takie też będą tegoroczne targi. WeCosmoprof stawia przede wszystkim na wykorzystanie cyfrowych możliwości dla rozwoju biznesu - jeśli będzie to rzeczywiście dobrze funkcjonować, tym potencjał branży możne być w pełni wykorzystany.

Przełomowym momentem jest tegoroczne zaproszenie do współpracy globalnych platform sprzedażowych: ALIBABA.com, BORN.comNeedl.co.

Podczas WeCosmoprof sprzedający i kupujący będą mieć do dyspozycji cztery wirtualne pawilony, wyodrębnione w zależności od profilu firmy i jej portfolio, a także biznesowych celów danej firmy. Wirtualny pawilon Cosmoprof My Match (dostępny od 5 do 9 października) będzie działać podobnie jak zaawansowana wyszukiwarka, która dzięki interaktywnym narzędziom ułatwi znalezienie biznesowych partnerów najlepiej dopasowanych do wzajemnych potrzeb i oczekiwań.

Globalne platformy w grze

Najwięcej emocji i zainteresowania wśród firm wywołuje w tym roku informacja o współpracy z chińską platformą Alibaba.com. Od 5 do 18 października działać będzie wirtualny pawilon WeCosmoprof x Alibaba.com, który zaoferuje firmom z branży kosmetycznej pokazanie ich produktów ponad 20 milionów kupującym ze 190 krajach na całym świecie. Luca Curtarelli, dyrektor ds. rozwoju biznesowego Alibaba.com we Włoszech mówi, że ten krok jest częścią całościowego projektu w celu umiędzynarodowiania i cyfrowej aktywności włoskich (i europejskich) małych i średnich przedsiębiorstw. Jego zdaniem to ważne dla ożywienia gospodarki i sektora kosmetycznego jako takiego.

Bardzo ciekawą opcją jest również Needl. Od 5 do 9 października WeCosmoprof X Needl będzie gościć wystawców, kupujących i dystrybutorów specjalizujących się w rynku masowym i dystrybujących kosmetyki na dużą skalę (do wystawiania się w tej przestrzeni zaproszone są również firmy z obszaru private labels). Wystawcy będą mogli nawiązać kontakty z międzynarodowymi detalistami, specjalistycznymi sklepami i strategicznymi menedżerami importu. - Cyfrowe kojarzenie oparte na priorytetach biznesowych kupujących i dostawców tkwi w DNA Needl. Nasza współpraca z Cosmoprof pozwoli firmom z branży kosmetycznej na dobrze dobrane spotkania, umożliwiające przyspieszenie globalnej działalności - mówi Aurelien Van Berten, dyrektor generalny Needl.

Na podobnej zasadzie działa platforma Born, która również łączy wyselekcjonowane marki z potencjalnymi nabywcami. Różnica jednak polega na tym, że Born stworzony jest głównie z myślą o markach prestiżowych i z obszaru masstige. Z Born współpracuje około 2800 dystrybutorów z całego świata. To za pośrednictwem Borna można dotrzeć do popularnych na Zachodzie sklepów typu „department store”. Dla firm zainteresowanych tym obszarem powstał więc pawilon WeCosmoprof X Born. Ta część targów będzie trwała od 12 do 16 października.

Streamingi na Company Video Pitch

Na platformie WeCosmoprof znajdzie się również zakładka streamingowa. Wystawcy będą prezentować swoje firmy, usługi i produkty. Podczas webinarów i prezentacji firmy potencjalnie zainteresowane współpracą, będą mogły wchodzić w bezpośrednie interakcje z markami, które zdecydują się na taką formę promocji. Jesteśmy naprawdę w naszej redakcji ciekawi, jakim zainteresowaniem będzie sie cieszyć ta część targów i jak wypadną poskie firmy podczas relacji na żywo.

Mówią eksperci

Uzupełnieniem programu handlowego będzie bogata agenda pogłębionych sesji i branżowych dyskusji poświęconych trendom i ewolucji rynku kosmetycznego, czyli Cosmotalks – The Virtual Series. Dla rynku profesjonalnego stworzono natomiast przestrzeń o nazwie Cosmo Virtual Stage, gdzie prezentowane będą innowacje i nowe rozwiązania tej części sektora.

Co ciekawego na CosmoTalks? Dużo tematyki związanej z tym, jakim zmianom podlega sektor. Jak ma odnaleźć się w epoce cyfrowej i post-Covidowej? Jak firmy powinny łączyć działania offline i online? Jak odnajdować się w świecie social mediów (w tym rosnącej popularności Tik-Toka)? Do tego oczywiście będą kwestie związane z wyzwaniami związanymi z ochroną środowiska i klimatu. Ciekawie zapowiada się dyskusja na temat tego, jak będzie rozwijać się branża w kolejnych dziesięciu latach i jak będzie ten sektor zorganizowany w 2030 roku?

Nim jednak podążymy wprzód tak daleko, sprawdzimy wcześnie, jak wypadnie WeCosmoprof 2020.

Zobaczymy, jak odnajdą się w tej wersji targów wystawcy? Cyfrowe łączenie zainteresowanych biznesowo stron sprawdzi się. Jak poradzą sobie w tej edycji polskie firmy? I czy nie okaże się za jakiś czas, że rolę targów przejmą globalne platformy sprzedażowe?

A przynajmniej, że ich udział może przyspieszać wchodzenie na nowe rynki. Jedno jest pewne: to będą kompletnie inne targi, które trochę pod przymusem Covid-19 przyspieszają to, co i tak było nieuchronne – e-rewolucję eksportu.

# Eksport
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi