Covid zmusił wszystkich uczestników rynku po głębsze zanurzenie się w świecie cyfrowym. Takie też będą tegoroczne targi. WeCosmoprof stawia przede wszystkim na wykorzystanie cyfrowych możliwości dla rozwoju biznesu - jeśli będzie to rzeczywiście dobrze funkcjonować, tym potencjał branży możne być w pełni wykorzystany.
Przełomowym momentem jest tegoroczne zaproszenie do współpracy globalnych platform sprzedażowych: ALIBABA.com, BORN.com i Needl.co.
Podczas WeCosmoprof sprzedający i kupujący będą mieć do dyspozycji cztery wirtualne pawilony, wyodrębnione w zależności od profilu firmy i jej portfolio, a także biznesowych celów danej firmy. Wirtualny pawilon Cosmoprof My Match (dostępny od 5 do 9 października) będzie działać podobnie jak zaawansowana wyszukiwarka, która dzięki interaktywnym narzędziom ułatwi znalezienie biznesowych partnerów najlepiej dopasowanych do wzajemnych potrzeb i oczekiwań.
Najwięcej emocji i zainteresowania wśród firm wywołuje w tym roku informacja o współpracy z chińską platformą Alibaba.com. Od 5 do 18 października działać będzie wirtualny pawilon WeCosmoprof x Alibaba.com, który zaoferuje firmom z branży kosmetycznej pokazanie ich produktów ponad 20 milionów kupującym ze 190 krajach na całym świecie. Luca Curtarelli, dyrektor ds. rozwoju biznesowego Alibaba.com we Włoszech mówi, że ten krok jest częścią całościowego projektu w celu umiędzynarodowiania i cyfrowej aktywności włoskich (i europejskich) małych i średnich przedsiębiorstw. Jego zdaniem to ważne dla ożywienia gospodarki i sektora kosmetycznego jako takiego.
Bardzo ciekawą opcją jest również Needl. Od 5 do 9 października WeCosmoprof X Needl będzie gościć wystawców, kupujących i dystrybutorów specjalizujących się w rynku masowym i dystrybujących kosmetyki na dużą skalę (do wystawiania się w tej przestrzeni zaproszone są również firmy z obszaru private labels). Wystawcy będą mogli nawiązać kontakty z międzynarodowymi detalistami, specjalistycznymi sklepami i strategicznymi menedżerami importu. - Cyfrowe kojarzenie oparte na priorytetach biznesowych kupujących i dostawców tkwi w DNA Needl. Nasza współpraca z Cosmoprof pozwoli firmom z branży kosmetycznej na dobrze dobrane spotkania, umożliwiające przyspieszenie globalnej działalności - mówi Aurelien Van Berten, dyrektor generalny Needl.
Na podobnej zasadzie działa platforma Born, która również łączy wyselekcjonowane marki z potencjalnymi nabywcami. Różnica jednak polega na tym, że Born stworzony jest głównie z myślą o markach prestiżowych i z obszaru masstige. Z Born współpracuje około 2800 dystrybutorów z całego świata. To za pośrednictwem Borna można dotrzeć do popularnych na Zachodzie sklepów typu „department store”. Dla firm zainteresowanych tym obszarem powstał więc pawilon WeCosmoprof X Born. Ta część targów będzie trwała od 12 do 16 października.
Na platformie WeCosmoprof znajdzie się również zakładka streamingowa. Wystawcy będą prezentować swoje firmy, usługi i produkty. Podczas webinarów i prezentacji firmy potencjalnie zainteresowane współpracą, będą mogły wchodzić w bezpośrednie interakcje z markami, które zdecydują się na taką formę promocji. Jesteśmy naprawdę w naszej redakcji ciekawi, jakim zainteresowaniem będzie sie cieszyć ta część targów i jak wypadną poskie firmy podczas relacji na żywo.
Uzupełnieniem programu handlowego będzie bogata agenda pogłębionych sesji i branżowych dyskusji poświęconych trendom i ewolucji rynku kosmetycznego, czyli Cosmotalks – The Virtual Series. Dla rynku profesjonalnego stworzono natomiast przestrzeń o nazwie Cosmo Virtual Stage, gdzie prezentowane będą innowacje i nowe rozwiązania tej części sektora.
Co ciekawego na CosmoTalks? Dużo tematyki związanej z tym, jakim zmianom podlega sektor. Jak ma odnaleźć się w epoce cyfrowej i post-Covidowej? Jak firmy powinny łączyć działania offline i online? Jak odnajdować się w świecie social mediów (w tym rosnącej popularności Tik-Toka)? Do tego oczywiście będą kwestie związane z wyzwaniami związanymi z ochroną środowiska i klimatu. Ciekawie zapowiada się dyskusja na temat tego, jak będzie rozwijać się branża w kolejnych dziesięciu latach i jak będzie ten sektor zorganizowany w 2030 roku?
Nim jednak podążymy wprzód tak daleko, sprawdzimy wcześnie, jak wypadnie WeCosmoprof 2020.
Zobaczymy, jak odnajdą się w tej wersji targów wystawcy? Cyfrowe łączenie zainteresowanych biznesowo stron sprawdzi się. Jak poradzą sobie w tej edycji polskie firmy? I czy nie okaże się za jakiś czas, że rolę targów przejmą globalne platformy sprzedażowe?
A przynajmniej, że ich udział może przyspieszać wchodzenie na nowe rynki. Jedno jest pewne: to będą kompletnie inne targi, które trochę pod przymusem Covid-19 przyspieszają to, co i tak było nieuchronne – e-rewolucję eksportu.