Od czwartku 14 marca do niedzieli 17 marca 2019 r. potrwają targi Cosmopack i Cosmo Perfumery&Cosmetics. O ile oczywiście Cosmopack to punkt obowiązkowy producentów i specjalistów łańcucha dostaw, to sieci handlowe i detaliści odwiedzać będą głównie hale kosmetyczne: perfumeryjną, kosmetyczną, jak również hale Green & Organic Beauty (kosmetyki naturalne) oraz Cosmoprime (obszar dedykowany ekskluzywnym kosmetykom.
Od piątku 15 marca do poniedziałku 18 marca, potrwają targi sektora profesjonalnego Cosmo Hair&Nail Beauty Salon.
Małe i średnie przedsiębiorstwa, które chcą uzyskać efekt skali rodzimej produkcji, najczęściej wybierają przestrzeń wystawienniczą w Pawilonach Narodowych.
Głównym tematem edycji 2019 będzie zrównoważony rozwój i gospodarka o obiegu zamkniętym. Przemysł kosmetyczny coraz bardziej odczuwa presję, aby znaleźć nowe rozwiązania produkcyjne w celu zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko procesów produkcyjnych, np. wykorzystując odnawialne źródła energii.
To część targów poświęcona produkcji kontraktowej i wytwarzaniu, maszynom, opakowaniom pierwotnym i wtórnym, aplikatorom, składnikom i surowcom – jak okazuje się odnotowuje ona ciągły wzrost. Oprócz hal 20, 15, 15A i 18, w 2019 r., Cosmopack zajmie część hali 19. Automatyzacja i technologia będą kluczowymi słowami dla edycji 2019, z "inteligentnymi" rozwiązaniami. Wewnątrz halo 19 agencja Peclers przedstawi instalację kolorów zrównoważonego rozwoju w 2020 roku oraz opracowania na temat najbardziej innowacyjnych materiałów i innych – często niuansów - warunkujących przyszłość branży kosmetycznej. Ciekawie zapowiada się także projekt „The Factory” – w jego ramach przeanalizowane zostaną najbardziej ekologiczne rozwiązania przemysłowe, pokazujące maksymalne możliwości odzyskiwania tworzyw sztucznych.
Cosmoprime będzie mieć swoją przestrzeń w hali 14, zielone marki ponownie będzie można spotkać w hali 21, a pozostałe firmy kosmetyczne ulokują się w halach: 16, 22, 26 i 19.
Cosmoprime dedykowane jest ekskluzywnym kosmetykom z dystrybucją selektywną w luksusowych sklepach oraz concept-store’ach. W tym roku marki prezentowane będą w hali nr 14. Założeniem Cosmoprime jest pokazanie maxi-trendów branży beauty w mikroskali targowej przestrzeni. Wśród wystawców nie zabraknie wschodzących kosmetycznych gwiazd, stawiających przede wszystkim na wyczucie przyszłych trendów i innowacje. Za kluczowe trendy 2019 uznaje się w tej chwili: „holistyczne piękno” (skuteczność, przyjemność, łączenie tego, co dobre dla ciała i dla ducha), „personalizację produktów” (ruchy prosumenckie, indywidualizację projektów, pielęgnację/makijaż/zapachy na miarę) oraz „smart beauty”, czyli technologie i urządzenia wspomagające dbałość o urodę. Cosmoprime premiuje również firmy stawiające na kosmetyki dla mężczyzn, gdyż według trendów ten segment wciąż będzie się mocno rozwijać, a nowe produkty powstawać będę nie tylko w tradycyjnych kategoriach higieny, pielęgnacji i golenia, ale również męskiego makijażu. Na Cosmoprime powstanie specjalny concept store dedykowany właśnie klientowi rodzaju męskiego.
Zrównoważony rozwój i zielone piękno to wspólne tematy wielu firm. Na terenie Green Prime wystawcy pokażą produkty wytwarzane w sposób nieobciążający środowiska, bazujące na składnikach pochodzenia naturalnego. Nowym obszarem będzie Zoom On Emerging Prime dedykowany młodym firmom
po raz pierwszy obecnych na Cosmoprof. Stałą wystawą jest Extraordinary Gallery, prezentująca najciekawsze produkty kreatywnych marek, umożliwiając przy tym firmom i kupcom bezpośrednie spotkania B2B. Zielone marki kosmetyczne będą miały natomiast swoją własną Extraordinary Green Gallery.
Hala 21 przyciągnie gości ofertą wystawców z segmentu kosmetyków naturalnych, natomiast w halach 22 i 26 pokażą się przede wszystkim międzynarodowe firmy perfumeryjne. W hali 26 prezentowane będą także kosmetyczne startupy, pozycjonujące się cenowo w segmencie masowym, ale oferujące kosmetyki o wyskiej jakości. Zdaniem organizatora większość nowych propozycji kosmetycznych pochodzi z kontynentu azjatyckiego – Cosmoprof odnotowuje stały wzrost liczby firm reprezentujących Japonię, Chiny i Koreę. Wzrasta również liczba wystawców z Europy Północnej i Skandynawii.
Wystawcy kierujący swoją ofertę do profesjonalnego kanału dystrybucji będą wystawiać się w halach: 28, 29 i 30, oferta fryzjerska prezentowana będzie w halach 25, 31, 32, 35 i 37, a segment produktów profesjonalnych do paznokci w hali 36. Powierzchnia wystawiennicza dedukowana profesjonalnym markom wzrośnie o 20%.Ta część targów rozpocznie się 15 marca, a zakończy trzy dni później.