Verona Products Professional: wejście na nowe rynki to jedno, ale konieczne są jeszcze inwestycje w markę na tychże rynkach

Verona Products Professional: wejście na nowe rynki to jedno, ale konieczne są jeszcze inwestycje w markę na tychże rynkach

Andrzej Kozłowski, prezes zarządu Verona Products Professional:

Nieustannie od 16 lat rozwijamy sprzedaż eksportową, docierając z sukcesem do ponad 60-ciu krajów. Obecnie stosunek sprzedaży za granicę do sprzedaży na rynek krajowy to 60% do 40%. Do końca 2019 zamierzmy stosunek ten utrzymać, z zachowaniem dynamiki wzrostu 20-30% rok do roku.

Kluczowymi rynkami zbytu pozostają dla nas kraje europejskie oraz Bliski i Daleki Wschód. Największy potencjał stanowią jednak rynki arabskie oraz kraje azjatyckie, na których rozwój obecnie najbardziej stawiamy. W minionym roku wystawialiśmy się na targach w Indonezji, która przyniosła nam wiele interesujących kontaktów biznesowych.

Jesienią nawiązaliśmy współpracę z Alibaba Group, co umożliwiło nam rozszerzenie dystrybucji na rynku chińskim. Polska jest trzecim krajem z Europy, który odważył się pokonać barierę strachu przed wejściem na chiński rynek.

Sprzedajemy tam przez e-commerce, a ten rodzaj handlu pozwala ominąć testy na zwierzętach. Chiny potrzebują europejskich produktów. Rośnie tam niezwykle dynamicznie klasa średnia, która nie chce tanich chińskich produktów. Kosmetyki tworzone w Europie uważane są tam za synonim wysokiej jakości i jest na nie wysoki popyt. Już dziś marka INGRID jest dostępna i znana w regionie azjatyckim, doceniana za jakość i wpisywanie się w gusta lokalnych odbiorców. To właśnie kategoria make up jest naszą siłą eksportową. Dobrą dynamikę wykazuje także kosmetyka biała oraz perfumeria.

Nasze aktualne inwestycje w eksport, a więc między innymi aktywny udział w targach zagranicznych oraz spotkania B2B, to dla nas strategiczny cel rozwoju firmy.

W tym roku byliśmy już na targach w Tokio, Bolonii, Dubaju, Shanghaju, Seulu i Kuala Lumpur. Obecnie przygotowujemy się do targów w Stambule, podczas których będziemy jedynym wystawcą z Polski. W tym roku wystawiamy się także w Hong Kongu, ponownie w Shanghaju podczas China International Import Expo oraz odbywamy misję gospodarczą do Moskwy, Kijowa oraz Brazylii. Przy naszych eksportowych aktywnościach korzystamy z programów unijnych, obecnie, po raz kolejny zakwalifikowaliśmy się do projektu „Go to Brand”. Nieocenione, dla całej branży kosmetycznej, a także polskiej gospodarki, pozostaje wsparcie PAiH-u oraz support Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

By osiągnąć sukces eksportowy nie wystarczy jednak pojechać na targi. Pozyskiwanie nowych odbiorców to mozolna praca, która wymaga konsekwencji, determinacji i systematyki działania.

Należy poznać rynek, jego potrzeby i ograniczenia. Niezwykle istotne pozostają także zagadnienia prawne, niezbędne certyfikacje, dokumentacje i pozwolenia, których uzyskanie trwa czasami nawet kilka miesięcy. Utrudnień jest także wiele po polskiej stronie – zmieniające się przepisy podnoszące koszty działalności gospodarczej, brak przewidywalności działania oraz wymagający rynek pracownika, na którym trudno zbudować wykwalifikowany zespół. Jeśli to wszystko uda się jednak pokonać, pozostaje już „tylko” sprostać oczekiwaniom odbiorców, zachowując relatywny poziom pomiędzy podażą i popytem.

Przez ostatnie lata mocno przygotowywaliśmy się do ekspansji eksportowej. Dzięki naszemu know-how przebudowaliśmy portfolio tak, by wpisywało się w potrzeby klientów różnych części świata, by sięgali oni i wracali po nasze marki.

Unifikacja się nie sprawdza, trzeba dopasowywać ofertę lokalnie, do danego regionu.

Skupiliśmy się na poznaniu i zaspokojeniu potrzeb potencjalnych odbiorców. Dopasowaliśmy jakość do ceny. Znaleźliśmy dobrych dystrybutorów, od których zależy siła i skuteczność na danym rynku. Wejście na nowe rynki to jedno, ale konieczne są jeszcze inwestycje w markę na tychże rynkach. Marketing eksportowy i wsparcie sprzedaży tak różnorodnej, tak wymagającej, bardzo rozwija i daje ogromną satysfakcję. Suma tych wszystkich działań sprawiła, że dziś konsumenci z prawie każdego kontynentu znają i doceniają produkty sygnowane logo Verona Products Professional.

# Eksport
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi