Tenex, Cosmoprof Bolonia 2018: Rozpoznawalność marki ułatwia negocjacje

Tenex, Cosmoprof Bolonia 2018: Rozpoznawalność marki ułatwia negocjacje

Cezary Ociepa, prezes Tenex: Tegoroczne targi oceniam zupełnie dobrze. Największy ruch mieliśmy drugiego dnia. Teczka z nowymi kontaktami urosła porządnie. A nie tylko wizytówki zbieramy…  Mamy już podpisanych kilka nowych zamówień. Część klientów od razu rozpoczęła z nami konkretną współpracę, co bardzo nas cieszy.

Większość osób, które nas odwiedzili, to byli nasi stali klienci, ale pojawiło się też trochę nowych firm. Cieszą nas kontakty z potencjalnymi klientami z Azji. Ten kierunek jest dla nas ważny i przyszłościowy. W tym roku klienci będą mieli jeszcze szanse spotkać nas w Dubaju. Chcielibyśmy również pokazać się na targach w Las Vegas. Stany Zjednoczone to wielki rynek i bardzo nas kusi, by włożyć tam nogę.

Korzystamy z dofinansowanie „Go to Brand” i mamy ułożony plan poszczególnych wystaw targowych. To jednak nie tak, że pomoc finansowa skłoniła nas do inwestowania w eksport. Wystawialiśmy się na targach wcześniej, samodzielnie finansując działania proeksportowe. Dla nas to raczej kontynuacja z pomocą unijnych środków, które przeznaczane są na rozwój eksportu przez MSP.

W Bolonii pokazujemy się z niemal wszystkimi liniami. Niebawem w naszym portfolio pojawi się nowa marka premium. Kupcom z polskich sieci, którzy odwiedzili nas na stosiku bardzo przypadła do gustu i zapewne pojawi się na półkach sklepowych.

Branża kosmetyczna jest dobrze zintegrowana. Doceniamy efektowne stoiska konkurentów. Chwalimy produkty, które naprawdę dobrze wyszły. Nie ma między nami chorej konkurencji, mimo że rynek jest bardzo konkurencyjny. Jest dużo takiej pozytywnej, branżowej solidarności. Usłyszałem podczas targów ciekawy komentarz: Polacy są lepsi od Chińczyków – produkują lepsze produkty, a pracują równie intensywnie. (śmiech) Co do pierwszego zgoda, z tym drugim to jednak wypadałoby polemizować. Na pewno jednak polska produkcja jest na świecie postrzegana pozytywnie.

W Bolonii Tenex wystawia się po raz trzeci. Co roku przyjeżdżamy jako coraz większa firma. Rośnie rozpoznawalność naszej marki DermoFuture Precision, a to ułatwia rozmowy, negocjacje. Mam jednak poczucie, że frekwencja tych targów słabnie. Odnoszę to do wielu lat wstecz - mówię z perspektywy osoby, która przyjeżdża tu od 22 lat. To już nie są te lata, kiedy ruch był kompletnie szalony, alejki wypełnione ciasno podążającymi od stoiska do stoiska Azjatami... Bolonia pozostaje jednak ważnym wydarzeniem branży kosmetycznej, wizerunkowo to wciąż najważniejsze targi w Europie.

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Eksport
 reklama