Resibo stawia pierwsze kroki w eksporcie, ale są to kroki milowe

Resibo stawia pierwsze kroki w eksporcie, ale są to kroki milowe

Małgorzata Kawalec, Export Key Account Manager:

Resibo jest marką, która stawia pierwsze kroki na rynkach zagranicznych, ale są to kroki milowe, ponieważ skupiamy się na wyselekcjonowaniu odpowiednich partnerów i kanałów dystrybucyjnych, którzy będą odpowiednio postrzegali i budowali wraz z nami nasz brand.

Nasza strategia eksportowa stawia niekoniecznie na liczbę rynków, co w postrzeganiu „biznesowo-zarobkowym” brzmi może absurdalnie, ale przede wszystkim stawiamy na jakość współpracy z partnerami, sposób prezentacji i wspólne działania nad rozpoznawalnością Resibo.

Małgorzata KawalecIstotne jest także odpowiednie przygotowanie do wprowadzenia brandu na rynek, ponieważ nie zależy nam na wysłaniu towaru do klienta i już... Ważna jest edukacja i świadomość, dlaczego warto sięgnąć po nasze produkty, jaka jest nasza filozofia i dlaczego wprowadzamy taki a nie inny produkt. Między innymi dlatego niejednokrotnie zajmuje to dłużej, ale stawiamy na współpracę długofalową, która wymaga odpowiedniego przygotowania i indywidualnego podejścia, więc czas jest tu pojęciem względnym.

Nasze wartości i podejście do współpracy ceni wielu partnerów z różnych krajów, są otwarci i gotowi do działania, dlatego też w ostatnich miesiącach rozpoczęliśmy współpracę z kilkoma dystrybutorami.

Rynki, które właśnie rozwijamy, to Niemcy, które jak wiadomo, są kolebką naturalnej pielęgnacji, gdzie eko i bio brandy królują od lat, dlatego też wraz z naszym dystrybutorem mamy niestandardowy plan działania i podkreślamy korzyści oraz efektywność produktów Resibo.

Z kręgu niemieckojęzycznego współpracujemy z partnerem z Austrii, gdzie właśnie dostosowujemy różne rodzaje ekspozycji do konkretnych partnerów, również mocno skupiając się na silnych w Austrii trendach naturalnych i eko. 

Kolejnym rynkiem, z którym rozpoczynamy współpracę, są Włochy, gdzie również nie obraliśmy sobie lekkiej drogi, ponieważ jak wiadomo, włoski rynek kosmetyczny jest ogromny, ale także wysoce zróżnicowany i niestety, czasem bardzo kapryśny dla nowych marek kosmetycznych.

Długi proces selekcji partnera oraz negocjacje planów marketingowo-sprzedażowych spowodowały, że jesteśmy przygotowani, aby skraść serca włoskich konsumentów i jeszcze z końcem listopada pojawić się na półkach w sklepach.

Z europejskiego sąsiedztwa jeszcze dojdzie nam wkrótce kilka rynków, o których chętnie opowiem przy następnej okazji, pewnie za jakieś 3 miesiące.

Jeśli chodzi o rynki poza UE – Resibo cieszy się ogromnym powodzeniem, zarówno wizualnym, uznaniem dla designu, jak i docenieniem wysokiej jakości i różnorodności produktów przy jednoczesnym zachowaniu kompaktowej gamy. Często jednak procedury certyfikacji oraz długi czas wejścia na rynek mogą zniechęcać producentów, ale ponownie – selekcjonując i rozmawiając z odpowiednimi partnerami – sukces Resibo jest już odczuwalny.

Po kilku miesiącach rozmów i działań już za kilkanaście dni produkty będzie można zakupić w Japonii i w Chile.

Już wkrótce dojdzie jeszcze kilka innych rynków, ale nie chcąc wyprzedzać faktów z chęcią o nich opowiem, jak już Resibo będzie tam dostępne. 

Narzędzia, które są niewątpliwie pomocne w rozwoju eksportu, to gadatliwy i wiecznie będący w delegacji szef eksportu, pół żartem, pół serio.

Ale prawda jest taka, że mając świetny produkt, najwyższej jakości, dobrze podany i jednocześnie z prawdziwą historią właścicielki nie potrzebujemy więcej niż otwartość do dyskusji, chęć pozyskiwania kontaktów i eksploracji nowych rynków. To już lwia cześć sukcesu. Wystawianie się na międzynarodowych imprezach targowych, takich jak Cosmoprof, InterCharm, czy Beautyworld Middle East jest wyjątkową okazją do pozyskania nowych kontaktów oraz promocji i budowania polskiego brandu Resibo na arenie międzynarodowej.

# Eksport
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi