Polskie kosmetyki sondują Portugalię
Polskie kosmetyki sondują Portugalię

W dniach 30 marca–1 kwietnia 2019 roku w Porto odbyły się międzynarodowe targi kosmetyczne Expocosmética. Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Portugalii w czasie wydarzenia zorganizowało polskie stoisko narodowe w ramach którego zaprezentowało swoją ofertę produktową 12 firm kosmetycznych.

Wśród polskich marek znalazł się cały przekrój krajowej branży kosmetycznej – makijaż, pielęgnacja twarzy, włosów, ciała, a także bardzo popularne wśród Portugalek lakiery do paznokci i akcesoria.

Expocosmética to największe targi kosmetyczne w Portugalii i Hiszpanii. Wydarzenie przyciąga przedstawicieli rozpoznawalnych marek kosmetycznych z całej Europy i jest doskonałą okazją, aby zaprezentować ofertę polskich firm na portugalskim rynku.
 

W czasie trzech intensywnych dni targowych polskie firmy odbyły kilkadziesiąt spotkań i rozmów biznesowych na polskim stoisku narodowym. Każda firma miała do dyspozycji wspólną przestrzeń B2B do spotkań z kontrahentami oraz możliwość ekspozycji swojego asortymentu dopasowanego na ten rynek. Merytorycznego i językowego wsparcia w nawiązywaniu kontaktów handlowych na rynku portugalskim udzielali tłumacze oraz organizatorzy stoiska.

Spotkania biznesowe były dobrą okazją do wymiany szeregu praktycznych uwag i wskazówek związanych ze sprzedażą kosmetyków na półwyspie iberyjskim.

Jak podkreśla Kierownik ZBH w Portugalii Dariusz Duda: - Z uwagi na położenie geograficzne Portugalii import produktów kosmetycznych z sąsiadującej Hiszpanii, czy nawet dalej położonych Francji i Włoch wydaje się naturalnym i najrozsądniejszym ekonomicznie rozwiązaniem. W związku z tym, aby zaistnieć na tym rynku polska marka musi wykazać się innowacyjnością, wysoką jakością produktu i konkurencyjną ceną. Wejście na rynek portugalski daje możliwości sprzedaży nie tylko w Portugalii, ale i w innych krajach portugalskojęzycznych z którymi portugalskie firmy łączą bliskie kontakty.

Ciekawym czynnikiem jest tu również branża turystyczna – przy populacji 10 mln ludzi Portugalia przyjmuje 20 mln turystów, co nakręca popyt na hotele, spa, salony piękności itp. w których oferowane są produkty ekskluzywne, z wyższej półki odróżniające się od tych szeroko dostępnych w sprzedaży detalicznej.

Polscy wystawcy mieli również okazję odwiedzić stoiska targowe innych konkurencyjnych marek czy też lokalnych dystrybutorów kosmetyków obecnych na targach również w charakterze wystawców. Była to zatem dobra okazja, by zaprosić kupców do odwiedzenia polskiej strefy kosmetycznej.

Polskie Stoisko Narodowe przyciągało również uwagę mediów oraz blogerów. Portugalskie influencerki były szczególnie zainteresowane polskimi kosmetykami do makijażu, a polskie kosmetyki błyskawicznie trafiły na ich profile w mediach społecznościowych.

- Polskie marki są obecne na rynku portugalskim już od jakiegoś już czasu (np. Inglot, Dr Irena Eris, Bielenda, Eveline), a ich zainteresowanie utrzymuje się na zauważalnym poziomie. Z punktu widzenia polskiego eksportera najważniejszym jest zidentyfikowanie wiarygodnego dystrybutora po stronie portugalskiej, który znając lokalne uwarunkowania i kontakty umożliwi danej marce wejście na rynek. Tacy dystrybutorzy oraz inni przedstawiciele firm związanych z branżą są obecni na największej imprezie kosmetycznej na półwyspie iberyjskim – Expocosmética, w której biuro handlowe PAIH zorganizowało w tegorocznej edycji Polskie Stoisko Narodowe zapraszając 12 polskich wystawców - podkreśla Kierownik ZBH w Portugalii Dariusz Duda.

W opinii przedstawicieli PAIH targi obecność polskich marek na tym wydarzeniu na pewno przyczyniły się one do promocji polskiej branży kosmetycznej w tej części Europy. Szeroka oferta produktowa, innowacyjność oraz jakość prezentowanych kosmetyków zostały docenione przez portugalskich i zagranicznych kontrahentów odwiedzających Polskie Stoisko Narodowe.

# Eksport
reklama