Przedstawiciele branży już dziś zapowiadają, że współpraca z PAIH pomoże im w opracowaniu i realizacji strategii ekspansji w regionie.
Polska jest 5. największym producentem kosmetyków w Unii Europejskiej. Branża rozwija się bardzo dynamicznie, zaś polskie firmy coraz śmielej i prężniej szukają nowych rynków zbytu. W dobie pandemii i wojny w Ukrainie, rynki pozaeuropejskie, szczególnie azjatyckie, stają się wiodącym kierunkiem dla tego sektora.
– Azja to największy rynek kosmetyków na świecie, generujący ok. 38% przychodów ze światowej sprzedaży, a gospodarki ASEAN dają dostęp do niemal 660 mln potencjalnych klientów. Klientów, którzy podążają za światowymi trendami urodowymi i są w stanie więcej wydawać na produkty do pielęgnacji skóry i włosów oraz kosmetyki kolorowe. Wejście na te rynki wymaga jednak przygotowania długofalowej strategii ekspansji, w tym znaczących nakładów na promocję marki również w mediach społecznościowych. Naszym zadaniem jest im w tym pomóc – wskazuje Maciej Śmigiel, ekspert Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Biorąc pod uwagę potencjał eksportowy regionu ASEAN, Polska Agencja Inwestycji i Handlu zorganizowała misję branży kosmetycznej do trzech krajów Azji Południowo-Wschodniej: Filipin, Singapuru i Wietnamu. Uczestniczyło w niej 10 rodzimych firm. Wszystkie mogły wykorzystać stoisko PAIH na Cosmoprof Asia do prezentacji produktów oraz spotkań z potencjalnymi kontrahentami. – Cosmoprof Asia to największe wydarzenie targowe branży kosmetycznej w regionie Azji i Pacyfiku. Na 50 tys. m2 znalazło się 18 pawilonów narodowych i regionalnych. W polskiej strefie zobaczyliśmy stoisko PAIH oraz 20 indywidulanych wystawców. Łącznie, w sercu Singapuru, promowaliśmy produkty 30 polskich marek – wyjaśnia Maciej Śmigiel z PAIH.
– Misja gospodarcza zorganizowana przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu była ogromną szansą do głębszego poznania rynków ASEAN pod kątem branży beauty oraz potencjału polskich kosmetyków w tym regionie. Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni zapotrzebowaniem oraz popytem na polskie produkty do pielęgnacji twarzy, ciała jak i produktów do makijażu. Wielkie podziękowania kierujemy w stronę ekspertów PAIH znajdujących się w krajach, które odwiedziliśmy. Ich wiedza i profesjonalizm jest na najwyższym poziomie. Mocno wierzymy, że polskie kosmetyki wkrótce będą szeroko dostępne w Singapurze, Filipinach oraz Wietnamie – mówi Loujane Burawi, junior export manager, Verona Products Professional.
– Naszym zdaniem stoisko PAIH na targach Cosmoprof było na bardzo wysokim poziomie. Jesteśmy wdzięczni za tak wspaniałą organizację i za aktywne wsparcie, jakie otrzymaliśmy od ekspertów PAIH podczas rozmów z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Informacje, które otrzymaliśmy na szkoleniach były dla nas bardzo przydatne w opracowaniu strategii ekspansji w regionie. Dzięki współpracy z PAIH lepiej zrozumieliśmy ten rynek i jesteśmy otwarci na dalszy rozwój. Nie możemy biznesowych owoców misji. Jesteśmy zadowoleni i wdzięczni za możliwość współpracy z PAIH. Mamy nadzieję na jej kontynuację – wskazuje Delia Bar, area export manager, Oceanic.