Polska branża kosmetyczna ze wsparciem PAIH w Azji

Polska branża kosmetyczna ze wsparciem PAIH w Azji

Udział w międzynarodowych targach, szkolenia i spotkania z potencjalnymi kontrahentami – czekały na polskie firmy kosmetyczne, które Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zabrała na misję handlową do trzech krajów Azji Południowo-Wschodniej: Wietnamu, Singapuru i na Filipiny.

Przedstawiciele branży już dziś zapowiadają, że współpraca z PAIH pomoże im w opracowaniu i realizacji strategii ekspansji w regionie.

Polska jest 5. największym producentem kosmetyków w Unii Europejskiej. Branża rozwija się bardzo dynamicznie, zaś polskie firmy coraz śmielej i prężniej szukają nowych rynków zbytu. W dobie pandemii i wojny w Ukrainie, rynki pozaeuropejskie, szczególnie azjatyckie, stają się wiodącym kierunkiem dla tego sektora.

– Azja to największy rynek kosmetyków na świecie, generujący ok. 38% przychodów ze światowej sprzedaży, a gospodarki ASEAN dają dostęp do niemal 660 mln potencjalnych klientów. Klientów, którzy podążają za światowymi trendami urodowymi i są w stanie więcej wydawać na produkty do pielęgnacji skóry i włosów oraz kosmetyki kolorowe. Wejście na te rynki wymaga jednak przygotowania długofalowej strategii ekspansji, w tym znaczących nakładów na promocję marki również w mediach społecznościowych. Naszym zadaniem jest im w tym pomóc – wskazuje Maciej Śmigiel, ekspert Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Biorąc pod uwagę potencjał eksportowy regionu ASEAN, Polska Agencja Inwestycji i Handlu zorganizowała misję branży kosmetycznej do trzech krajów Azji Południowo-Wschodniej: Filipin, Singapuru i Wietnamu. Uczestniczyło w niej 10 rodzimych firm. Wszystkie mogły wykorzystać stoisko PAIH na Cosmoprof Asia do prezentacji produktów oraz spotkań z potencjalnymi kontrahentami. – Cosmoprof Asia to największe wydarzenie targowe branży kosmetycznej w regionie Azji i Pacyfiku. Na 50 tys. m2 znalazło się 18 pawilonów narodowych i regionalnych. W polskiej strefie zobaczyliśmy stoisko PAIH oraz 20 indywidulanych wystawców. Łącznie, w sercu Singapuru, promowaliśmy produkty 30 polskich marek – wyjaśnia Maciej Śmigiel z PAIH.

PAIH przygotowała dla uczestników misji specjalne szkolenia, które zapoznają ich ze specyfiką rynków, w tym wymogami związanymi z certyfikacją halal oraz sprzedażą przez internet. Dzięki szerokiej sieci kontaktów lokalnych ZBH, polscy przedsiębiorcy spotkali się również z przedstawicielami wiodących sieci handlowych i dystrybutorów oraz spółek e-commerce.

– Misja gospodarcza zorganizowana przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu była ogromną szansą do głębszego poznania rynków ASEAN pod kątem branży beauty oraz potencjału polskich kosmetyków w tym regionie. Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni zapotrzebowaniem oraz popytem na polskie produkty do pielęgnacji twarzy, ciała jak i produktów do makijażu. Wielkie podziękowania kierujemy w stronę ekspertów PAIH znajdujących się w krajach, które odwiedziliśmy. Ich wiedza i profesjonalizm jest na najwyższym poziomie. Mocno wierzymy, że polskie kosmetyki wkrótce będą szeroko dostępne w Singapurze, Filipinach oraz Wietnamie –  mówi Loujane Burawi, junior export manager, Verona Products Professional.

– Naszym zdaniem stoisko PAIH na targach Cosmoprof było na bardzo wysokim poziomie. Jesteśmy wdzięczni za tak wspaniałą organizację i za aktywne wsparcie, jakie otrzymaliśmy od ekspertów PAIH podczas rozmów z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Informacje, które otrzymaliśmy na szkoleniach były dla nas bardzo przydatne w opracowaniu strategii ekspansji w regionie. Dzięki współpracy z PAIH lepiej zrozumieliśmy ten rynek i jesteśmy otwarci na dalszy rozwój. Nie możemy biznesowych owoców misji. Jesteśmy zadowoleni i wdzięczni za możliwość współpracy z PAIH. Mamy nadzieję na jej kontynuację – wskazuje Delia Bar, area export manager, Oceanic.

Misja była kontynuacją intensywnych działań PAIH na rzecz promocji polskiej branży kosmetycznej w Azji i trwała od 15 do 24 listopada 2022 roku.
fot. unsplash.com
# Eksport
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi