Polscy producenci na targach Beauty19 w Kopenhadze
Polscy producenci na targach Beauty19 w Kopenhadze

Na zakończonej właśnie w Kopenhadze największej imprezie targowej duńskiej branży kosmetycznej BEAUTY19 nie zabrakło polskiego akcentu. Na zaproszenie kopenhaskiego biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w targach udział wzięło sześć polskich firm. Na wspólnym narodowym stoisku zaprezentowały się marki: Clochee, Glov, Gold Drop, Indigo Nails, Inglot i Yasumi.

Clochee przywiozło do Danii kosmetyki w stu procentach naturalne, odpowiednie dla wegan i zapakowane w biodegradowalne tubki. Inglot pochwali się współpracą z Jennifer Lopez oraz serią pielęgnacyjną, obejmującą specyfiki wyprodukowane na bazie naturalnych składników. Indigo Nails zaprezentowało swoje wielokrotnie nagradzane na świecie lakiery do paznokci, a Glov pokazało, że dzięki ich rękawiczce do demakijażu, wystarczy użyć samej wody, by skutecznie zmyć make up. Gold Drop to firma z Limanowej, która produkuje m.in. mydła w płynie i żele do kąpieli, które posiadają certyfikaty EU Ecolabel oraz Nordic Swan. Yasumi natomiast próbuje podbić duński rynek serum z olejkiem różanym, kremami z wysoką zawartością wit. C oraz maseczką biocelulozową na twarz.

Polskie kosmetyki cieszą się coraz większym uznaniem na międzynarodowych rynkach. Czas najwyższy pochwalić się naszymi innowacyjnymi produktami także w Danii – mówi Łukasz Szymaszek, kierownik kopenhaskiego biura PAIH. - Duńczycy znają już i cenią sobie takie polskie marki jak Dr Irena Eris, Ziaja czy LaRive. Dzięki wysokiej jakości polskich produktów, jest duża szansa na zwiększenie zainteresowania duńskich konsumentów naszymi kosmetykami – dodaje.

Sprzedaż kosmetyków premium oraz produktów higieny osobistej w Danii stale rośnie i wedle prognozy Euromonitora, w 2020 roku wyniesie ponad 3 mld DKK.

Targi kosmetyczne BEAUTY19 odbyły się w Kopenhadze w dniach 2-3 marca 2019 r. Impreza organizowana jest rokrocznie przez Duńskie Towarzystwo Kosmetologii i ma na celu prezentację najnowszych trendów w sektorze urody: pielęgnacji skóry, kosmetykach kolorowych oraz produktach wellness. Targi odwiedziło w tym roku ponad dwa tysiące osób.

# Eksport
 reklama