Politech, Cosmopack Bolonia 2018: Firmy kosmetyczne coraz większą wagę przykładają do jakości opakowań

Politech, Cosmopack Bolonia 2018: Firmy kosmetyczne coraz większą wagę przykładają do jakości opakowań

Cezary Szwarc, specjalista ds. marketingu, Politech: Targi oceniamy bardzo korzystnie. Mamy od samego początku wielu gości, prowadzimy sporo ciekawych rozmów, dostajemy mnóstwo  zapytań. Szczególnie cieszy nas rosnąca z edycji na edycję liczba nowych kontrahentów, których udaje nam się w Bolonii na Cosmopack pozyskać. Targi są ponadto doskonałą okazją do podtrzymania relacji z dotychczasowymi partnerami biznesowymi.

Oferujemy nasadki do perfumerii z różnych tworzyw sztucznych, w tym przede wszystkim z Surlynu, kompletne słoiki kosmetyczne oraz wiele usług zdobniczych – lakierowanie UV, metalizację próżniową, hot-stamping.

Klienci coraz bardziej doceniają jakość opakowań. Wiedzą, że sam produkt kosmetyczny w środku to jedno, ale to przecież efektowna wizualizacja zewnętrzna sprawia, że klient interesuje się tym, a nie innym, kosmetykiem przy półce. Działy marketingu zwracają zatem szczególną uwagę na to, jak dobrać właściwe opakowanie, w jakiej szacie graficznej ma się produkt prezentować...

Dla takich firm jak nasza, to duże pole do popisu, by stworzyć projekt, który naprawdę spodoba się klientom i będzie spójny z charakterem całej marki. Opakowanie ma być „eye-catching”, przyciągać wzrok – to jego podstawowa rola marketingowa.  Oprócz tego opakowania muszą być jeszcze funkcjonalne, ale też gwarantujące bezpieczeństwo użytkowania. Cały czas pracujemy nad innowacjami w tej dziedzinie.

Na rynku dużą popularnością cieszą się obecnie produkty typu air-less. Nic dziwnego: są to opakowania gwarantujące konsumentowi bezpieczeństwo i zachowujące stabilność produktu, gdyż powietrze nie dostaje się do środka. Oczywiście taka technologia podraża koszt produkcji, więc tego typu rozwiązania wybierają raczej marki premium i dermokosmetyczne.  Pojawiają się one w coraz to nowych formach. Poza tym w natarciu są wciąż słoiki dwukomorowe. Nasze stoisko przyciąga odwiedzających bardzo ciekawymi produktami standardowymi, jak nasadki Loop czy Rock oraz przykładami kolorowej metalizacji o najwyższej jakości. Ponadto niezmienną popularnością cieszą się ponadczasowe wzory klasycznych słoików, czego przykładem są chociażby opakowania stosowane przez markę La Prairie. Politech w swojej ofercie również ma takie klasyki wykonane z Surlynu - Orion oraz Hexagon.

Jesteśmy zawsze obecni na targach opakowań w Paryżu, Monako i w Monachium. Bolonia jest dla nas ważna, bo to najbardziej uniwersalne targi, gdzie w jednym terminie spotykają się wszyscy uczestnicy rynku: dostawcy – producenci – handel.

Jesteśmy na rynku obecni od 20 lat. W swojej ofercie posiadamy rozwiązania chronione patentami. Jako pierwsi w Polsce zastosowaliśmy metodę hot-stampingu na Surlynie.

Rynek od 1998 roku bardzo się zmienił. Dziś liczą się na nim ci dostawcy, którzy gwarantują jakość, są w stanie produkować duże partie zamówień w krótkim czasie, okazali się wiarygodni we współpracy. Politech jest postrzegany jako ważny gracz na rynku opakowań w Europie, choć jesteśmy firmą z typowo polskim kapitałem. Czujemy jednak, że ciągle możemy rosnąć, tym bardziej, że wciąż rośnie rynek kosmetyczny.

 

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Eksport
 reklama