PAIH z cyklem wykładów nt. ochrony praw własności intelektualnej w Chinach

PAIH z cyklem wykładów nt. ochrony praw własności intelektualnej w Chinach

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) we współpracy z zespołem ekspertów: dr Joanną Matczuk, adwokatem i rzecznikiem patentowym (IP Boutique) i Michałem Bielewiczem, doradcą w obszarze IP i sprzedaży do Chin (Trademark Partners) organizuje serię spotkań pt. „Twoja marka w Chinach – cykl praktycznych wykładów”.

To odpowiedź na potrzeby polskich firm, które planują ekspansję na rynek chiński. Organizatorzy projektu zwrócą uwagę na specyfikę sytemu ochrony znaków towarowych za Wielkim Murem – w tym aspekt kreowania chińskich odpowiedników znaków towarowych oraz na nierzadkie zjawisko zgłoszeń znaków w złej wierze i związanych z tym konsekwencjami.

Edukacja przedsiębiorców w zakresie ochrony znaków towarowych w Chinach, promowanie dobrych praktyk, przybliżenie specyfiki Państwa Środka w kontekście własności intelektualnej czy w końcu wsparcie eksportu z Polski do Chin – to główne założenia projektu. Pierwszy wykład z serii 12 spotkań odbędzie się w formule online już 23 września, pod nazwą „Rejestracja marki w Chinach. Specyfika chińskiego systemu ochrony znaków towarowych”. Eksperci m.in. wprowadzą w specyfikę chińskiego systemu zgłaszania znaków do ochrony; wyjaśnią, dlaczego warto rejestrować znaki w Chinach, a także omówią najczęstsze błędy i zaniechania w kontekście dokonywania zgłoszeń w Chinach.

– Jestem przekonany, że wraz z rosnącym zainteresowaniem ekspansją na rynek chiński, wśród polskich przedsiębiorców wzrasta potrzeba pogłębiania wiedzy z zakresu ochrony prawa własności intelektualnej, które obowiązuje w tym rejonie. Cykl wykładów poruszających praktyczne zagadnienia dotyczące znaków towarowych, a więc m.in. wyboru systemu prawnego przy rejestracji znaku, tworzenia chińskiego odpowiednika znaku, unieważniania znaku czy środków ochrony, stworzy dla polskich firm unikalne możliwości usystematyzowania wiedzy. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom polskich przedsiębiorców – mówi Andrzej Juchniewicz, Kierownik biura PAIH w Szanghaju.

Poznaj swoje prawa, by z sukcesem rozpocząć ekspansję

Ochrona praw własności intelektualnej w Chinach, w tym szczególnie ochrona znaków towarowych, pozostaje jednym z kluczowych zagadnień w procesie ekspansji firm na rynek chiński. Zgodnie z prawem, w Chinach każdy może zarejestrować na siebie własność intelektualną innego przedsiębiorcy i stać się jej pełnoprawnym właścicielem - decyduje kolejność złożenia wniosku w chińskim urzędzie China National Intellectual Property Administration (CNIPA).

– Chiński system ochrony znaków towarowych i praktyka w tym zakresie w niektórych aspektach odbiegają od znanych nam w Europie standardów. Chińskie realia potrafią zaskoczyć. Poznanie podstaw i specyfiki tego systemu zdecydowanie lepiej pomaga zaplanować skuteczną strategię ochrony marki za Wielkim Murem – wyjaśnia dr Joanna Matczuk, adwokat, rzecznik patentowy z kancelarii IP Boutique.

– Własność intelektualna w Chinach staje się coraz ważniejszym aspektem prowadzenia biznesu. Tymczasem dziś pytanie o posiadanie certyfikatu ochrony znaku towarowego w Chinach jest jednym z pierwszych tematów rozmowy z lokalnym importerem. Dobre zabezpieczenie praw ochronnych do marki jest zdecydowanie tańsze niż ich odzyskiwanie. Poza tym pozwala rozpocząć biznes znacznie szybciej, na czym przecież zależy każdemu przedsiębiorcy – dodaje Michał Bielewicz, menadżer i doradca, przedstawiciel Trademark Partners.

Mimo że zarówno jakość stanowionego prawa jak i jego stosowanie ulegają w Państwie Środka stopniowej poprawie, zagraniczni przedsiębiorcy wciąż padają ofiarą nieuprawnionych rejestracji marek i patentów. Firmy rozważające rozpoczęcie eksportu na chiński rynek, powinny zabezpieczyć prawa własności intelektualnej już na etapie planowania współpracy z partnerami z Chin. Dzięki uwzględnieniu tego aspektu na etapie tworzenia strategii sprzedaży, można uniknąć późniejszych wieloletnich i kosztownych procesów sądowych.

– Temat ochrony znaków towarowych w Chinach jest szczególnie istotny z perspektywy przedsiębiorców traktujących ten rynek w ujęciu strategicznym. Szybkość i determinacja, z jakimi działają chińscy konkurenci w kontekście rejestracji znaków towarowych rodzi istotne ryzyka i w skrajnych przypadkach może prowadzić wręcz do wyeliminowania firmy na lata. W mojej ocenie zdecydowanie warto zapoznać się z realiami procedury ochrony marek w Państwie Środka – dodaje Elżbieta Pniewska-Caban, Kierownik Działu Własności Intelektualnej Olimp Laboratories Sp. z o.o.

Projekt edukacyjny Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu zakłada realizację dwunastu bezpłatnych wykładów prowadzonych przez ekspertów PAIH, dr Joannę Matczuk, adwokata i rzecznika patentowego oraz Michała Bielewicza, doradcy w obszarze IP i sprzedaży do Chin, poświęconych tematyce z zakresu znaków towarowych w Chinach. Eksperci przedstawią zarówno aspekty prawne, jak i praktyczne związane z ochroną praw własności intelektualnej w Państwie Środka. Podczas cyklu webinariów uczestnicy dowiedzą się m.in. jak zapewnić ochronę znaków towarowych w Chinach, jak opracować jej strategię czy w końcu jak zapobiegać naruszeniom praw własności intelektualnej w Państwie Środka. Adresatami cyklu są w szczególności polscy przedsiębiorcy, firmy doradcze związane z eksportem do Chin, rzecznicy patentowi czy stowarzyszenia eksporterów i importerów. Udział w webinariach jest bezpłatny, ograniczony limitem miejsc. Rejestracji można dokonać za pomocą strony www.paih.gov.pl

fot. unsplash.com
# Eksport
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi