PAIH z cyklem wykładów nt. ochrony praw własności intelektualnej w Chinach
PAIH z cyklem wykładów nt. ochrony praw własności intelektualnej w Chinach

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) we współpracy z zespołem ekspertów: dr Joanną Matczuk, adwokatem i rzecznikiem patentowym (IP Boutique) i Michałem Bielewiczem, doradcą w obszarze IP i sprzedaży do Chin (Trademark Partners) organizuje serię spotkań pt. „Twoja marka w Chinach – cykl praktycznych wykładów”.

To odpowiedź na potrzeby polskich firm, które planują ekspansję na rynek chiński. Organizatorzy projektu zwrócą uwagę na specyfikę sytemu ochrony znaków towarowych za Wielkim Murem – w tym aspekt kreowania chińskich odpowiedników znaków towarowych oraz na nierzadkie zjawisko zgłoszeń znaków w złej wierze i związanych z tym konsekwencjami.

Edukacja przedsiębiorców w zakresie ochrony znaków towarowych w Chinach, promowanie dobrych praktyk, przybliżenie specyfiki Państwa Środka w kontekście własności intelektualnej czy w końcu wsparcie eksportu z Polski do Chin – to główne założenia projektu. Pierwszy wykład z serii 12 spotkań odbędzie się w formule online już 23 września, pod nazwą „Rejestracja marki w Chinach. Specyfika chińskiego systemu ochrony znaków towarowych”. Eksperci m.in. wprowadzą w specyfikę chińskiego systemu zgłaszania znaków do ochrony; wyjaśnią, dlaczego warto rejestrować znaki w Chinach, a także omówią najczęstsze błędy i zaniechania w kontekście dokonywania zgłoszeń w Chinach.

– Jestem przekonany, że wraz z rosnącym zainteresowaniem ekspansją na rynek chiński, wśród polskich przedsiębiorców wzrasta potrzeba pogłębiania wiedzy z zakresu ochrony prawa własności intelektualnej, które obowiązuje w tym rejonie. Cykl wykładów poruszających praktyczne zagadnienia dotyczące znaków towarowych, a więc m.in. wyboru systemu prawnego przy rejestracji znaku, tworzenia chińskiego odpowiednika znaku, unieważniania znaku czy środków ochrony, stworzy dla polskich firm unikalne możliwości usystematyzowania wiedzy. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom polskich przedsiębiorców – mówi Andrzej Juchniewicz, Kierownik biura PAIH w Szanghaju.

Poznaj swoje prawa, by z sukcesem rozpocząć ekspansję

Ochrona praw własności intelektualnej w Chinach, w tym szczególnie ochrona znaków towarowych, pozostaje jednym z kluczowych zagadnień w procesie ekspansji firm na rynek chiński. Zgodnie z prawem, w Chinach każdy może zarejestrować na siebie własność intelektualną innego przedsiębiorcy i stać się jej pełnoprawnym właścicielem - decyduje kolejność złożenia wniosku w chińskim urzędzie China National Intellectual Property Administration (CNIPA).

– Chiński system ochrony znaków towarowych i praktyka w tym zakresie w niektórych aspektach odbiegają od znanych nam w Europie standardów. Chińskie realia potrafią zaskoczyć. Poznanie podstaw i specyfiki tego systemu zdecydowanie lepiej pomaga zaplanować skuteczną strategię ochrony marki za Wielkim Murem – wyjaśnia dr Joanna Matczuk, adwokat, rzecznik patentowy z kancelarii IP Boutique.

– Własność intelektualna w Chinach staje się coraz ważniejszym aspektem prowadzenia biznesu. Tymczasem dziś pytanie o posiadanie certyfikatu ochrony znaku towarowego w Chinach jest jednym z pierwszych tematów rozmowy z lokalnym importerem. Dobre zabezpieczenie praw ochronnych do marki jest zdecydowanie tańsze niż ich odzyskiwanie. Poza tym pozwala rozpocząć biznes znacznie szybciej, na czym przecież zależy każdemu przedsiębiorcy – dodaje Michał Bielewicz, menadżer i doradca, przedstawiciel Trademark Partners.

Mimo że zarówno jakość stanowionego prawa jak i jego stosowanie ulegają w Państwie Środka stopniowej poprawie, zagraniczni przedsiębiorcy wciąż padają ofiarą nieuprawnionych rejestracji marek i patentów. Firmy rozważające rozpoczęcie eksportu na chiński rynek, powinny zabezpieczyć prawa własności intelektualnej już na etapie planowania współpracy z partnerami z Chin. Dzięki uwzględnieniu tego aspektu na etapie tworzenia strategii sprzedaży, można uniknąć późniejszych wieloletnich i kosztownych procesów sądowych.

– Temat ochrony znaków towarowych w Chinach jest szczególnie istotny z perspektywy przedsiębiorców traktujących ten rynek w ujęciu strategicznym. Szybkość i determinacja, z jakimi działają chińscy konkurenci w kontekście rejestracji znaków towarowych rodzi istotne ryzyka i w skrajnych przypadkach może prowadzić wręcz do wyeliminowania firmy na lata. W mojej ocenie zdecydowanie warto zapoznać się z realiami procedury ochrony marek w Państwie Środka – dodaje Elżbieta Pniewska-Caban, Kierownik Działu Własności Intelektualnej Olimp Laboratories Sp. z o.o.

Projekt edukacyjny Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu zakłada realizację dwunastu bezpłatnych wykładów prowadzonych przez ekspertów PAIH, dr Joannę Matczuk, adwokata i rzecznika patentowego oraz Michała Bielewicza, doradcy w obszarze IP i sprzedaży do Chin, poświęconych tematyce z zakresu znaków towarowych w Chinach. Eksperci przedstawią zarówno aspekty prawne, jak i praktyczne związane z ochroną praw własności intelektualnej w Państwie Środka. Podczas cyklu webinariów uczestnicy dowiedzą się m.in. jak zapewnić ochronę znaków towarowych w Chinach, jak opracować jej strategię czy w końcu jak zapobiegać naruszeniom praw własności intelektualnej w Państwie Środka. Adresatami cyklu są w szczególności polscy przedsiębiorcy, firmy doradcze związane z eksportem do Chin, rzecznicy patentowi czy stowarzyszenia eksporterów i importerów. Udział w webinariach jest bezpłatny, ograniczony limitem miejsc. Rejestracji można dokonać za pomocą strony www.paih.gov.pl

fot. unsplash.com
# Eksport
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager