PAIH, Kosmetyczni.pl i ACA tworzą nowe możliwości eksportu dla branży kosmetycznej na rynek państw ASEAN

PAIH, Kosmetyczni.pl i ACA tworzą nowe możliwości eksportu dla branży kosmetycznej na rynek państw ASEAN

18 stycznia 2022 roku prezes PAIH Krzysztof Drynda i członek zarządu Grzegorz Słomkowski, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego (Kosmetyczni.pl) Blanka Chmurzyńska-Brown oraz przewodnicząca ASEAN Cosmetics Association (ACA) Lee Pang podpisali Memorandum o współpracy pomiędzy organizacjami.

Azja to największy rynek kosmetyków na świecie, który generuje blisko 38% przychodów ze światowej sprzedaży tych produktów. Dlatego region państw ASEAN ma duże znaczenie dla polskiej branży kosmetycznej. Szacuje się, że w tym zamieszkałym przez blisko662 mln potencjalnych klientów obszarze rynek kosmetyków i produktów do higieny osobistej będzie rósł około 1,6 procent do 2023 roku.

PAIH od wielu lat aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz promocji i zwiększania świadomości zalet polskich kosmetyków na odległych rynkach azjatyckich. Między innymi poprzez udział i organizowanie konferencji i targów - mówi Prezes PAIH Krzysztof Drynda. Polskie produkty znają już klienci z Malezji, Singapuru, Wietnamu i Filipin. Wciąż jednak nie wykorzystujemy w pełni potencjału w ekspansji zagranicznej na rynki Azji Południowo-Wschodniej - dodaje.

W branży kosmetycznej państw ASEAN widoczne są nowe trendy. Zmiana stylu życia oraz wzrost dochodów społeczeństw Azji Południowo-Wschodniej wpływa na zmiany preferencji zakupowych.

Na popularności zyskują marki niszowe, produkowane w sposób innowacyjny, kosmetyki do pielęgnacji skóry i włosów, segment produktów dla dzieci oraz kosmetyki ekologiczne bazujące na składnikach organicznych. Zmianom ulegają także preferencje zakupowe.

- Obostrzenia związane z pandemią COVID-19 na światowych zmieniły kanał dystrybucji produktów kosmetycznych. Coraz częściej konsumenci decydują się na zakup produktów przez Internet, za pomocą międzynarodowych platform handlowych - mówi członek zarządu PAIH Grzegorz Słomkowski. - Ostatnie dwa lata przyczyniły się do upowszechnienia handlu elektronicznego w regionie Azji Południowo-Wschodniej. Czołowe marki kosmetyczne wykorzystały ten czas na intensywne działania i promocje w Internecie. Dlatego firmy kosmetyczne, które planują ekspansję na rynki ASEAN powinny zwrócić uwagę na coraz większe znaczenie kanału e-commerce.

Pandemia COVID-19 wpłynęła na ograniczenie sprzedaży kosmetyków w sklepach stacjonarnych. Sprzedaż wyrobów kosmetycznych zmalała o 4% w 2020 roku w porównaniu do 2019 r. Dlatego to w ekspansji zagranicznej dostrzega się szansę dla polskiej branży kosmetycznej. Jak pokazuje sukces Poland-ASEAN - Regional Cosmetics Forum zapotrzebowanie na polskie kosmetyki w regionie ASEAN jest znaczące.

- Szczególne możliwości rozwoju polskiej branży kosmetycznej dostrzegamy w rosnącym zainteresowaniu produktami halal. Z jednej strony firmy z Polski są zainteresowane dogłębnym poznaniem regulacji tej kategorii produktów, z drugiej kraje takie jak Indonezja czy Malezja są nastawione na poszerzanie oferty kosmetyków w tym segmencie. Nie bez znaczenia jest także zaciekawienie państw regionu ASEAN tematyką regulacji prawnych, obowiązujących w Europie, na których opiera się produkcja kosmetyków. Unijne przepisy dotyczące tego sektora są benchmarkiem dla świata, a Polska na mapie Europy jest bardzo silnym graczem i wiarygodnym partnerem, który do tego świata może wprowadzić - mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. - Memorandum to dla nas ważny krok ku głębszej integracji rynków azjatyckiego i polskiego i biznesów w tych regionach. Jesteśmy ciekawi, co możemy sobie wzajemnie dać, jaką ekspertyzą się podzielić i jakie korzyści przyniesie nam ta współpraca w trudnym ekonomicznie okresie dla branży kosmetycznej - podsumowuje podpisanie dokumentu.

# Eksport
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi