Ministerstwo Zdrowia ułatwia procedury związane z eksportem kosmetyków antybakteryjnych

Ministerstwo Zdrowia ułatwia procedury związane z eksportem kosmetyków antybakteryjnych

5 kwietnia Ministerstwo Zdrowia przyjęło wytyczne Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, które wyjaśniają, jak rozróżniać kosmetyk antybakteryjny od produktu biobojczego. MZ nadał przewodnikowi Związku ważną rangę i wysłał dokument do 16 wojewodów. 

W ostatnim czasie eksport niektórych kosmetyków antybakteryjnych był utrudniony. Problem powstał, bo mylnie interpretowano regulacje związane z epidemią, traktując kosmetyki jako środki biobójcze. Wprowadzenie wytycznych zaproponowanych przez Związek udrożni i przyspieszy możliwość wywozu kosmetyków na eksport. Na polskie produkty czekają konsumenci w wielu krajach UE, szczególnie tam, gdzie przemysł kosmetyczny nie jest tak silnie rozwinięty jak w Polsce.

Udrożnienie eksportu jest również ważne z biznesowej perspektywy polskich przedsiębiorców - pomoże wielu firmom zachować płynność finansową w czasie pandemii.

- Ministerstwo Zdrowia wydało właśnie rozporządzenie, które doprecyzowuje, że produkty kosmetyczne o działaniu antybakteryjnym nie podlegają ograniczeniom wywozu z terytorium Polski. To sukces związku, który rozwiązuje raportowane przez naszych członków w ostatnich tygodniach problemy z blokowaniem wywozu produktów kosmetycznych z kraju. A przecież Polska jest zapleczem produkcyjnym kosmetyków i środków higieny dla wielu krajów Europy. W ramach dialogu z Ministerstwem Zdrowia przygotowaliśmy specjalny przewodnik techniczny, ułatwiający wojewodom i celnikom rozróżnienie poszczególnych kategorii produktowych, który Ministerstwo uznało za obowiązujący. To był pierwszy krok naszych działań. Wspomniane wyżej rozporządzenie jest kolejnym elementem tych rozmów. W dialogu z Ministerstwem jako reprezentant branży przyjęliśmy na siebie też pewne zobowiązania, których realizację właśnie rozpoczynamy. O kolejnych krokach, które wypracowujemy z Ministerstwem będziemy na bieżąco informować - komentuje Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna PZPK.

# Eksport
 reklama