19 czerwca tematy te będą omawiane na spotkaniu z minister Olgą Semeniuk i innymi przedstawicielami Ministerstwa Rozwoju. Związek zamierza przekonać stronę rządową do jak najpełniejszego wsparcia polskiego przemysłu kosmetycznego w zwiększeniu eksportu. Dyskusja dotyczyć będzie, m.in. nowego sposobu realizacji programu „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” i innych pomysłów związanych z koniecznym impulsem gospodarczym po COVID-19.
- Polska branża kosmetyczna musi mocno i wyraźnie zaistnieć na wszystkich możliwych wydarzeniach eksportowych odbywających się w nowych formułach, ale nie uda się to bez wsparcia Ministerstwa Rozwoju. Widzimy, że nasza europejska i światowa konkurencja nie czeka na rozwój wydarzeń, tylko szybko podejmuje nowe wyzwania. My również nie możemy stać w miejscu. Problemem dziś jest także sposób rozliczania przyznanego firmom kosmetycznym finansowania wydarzeń przez PARP, o czym także będziemy rozmawiać z ministerstwem – zauważa dr Justyna Żerańska, manager ds. projektów legislacyjnych w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego.
O szczegółowych ustaleniach z tego spotkania będziemy informować. W najbliższym czasie Kosmetyczni zaprezentują też dane nt. eksportu firm kosmetycznych pochodzące ze związkowego badania "Branża kosmetyczna vs. COVID-19".