Indigo Nails: polskie lakiery do paznokci na hiszpańskich półkach

Indigo Nails: polskie lakiery do paznokci na hiszpańskich półkach

Zorganizowana pod koniec 2019 roku przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu misja przyjazdowa hiszpańskich dystrybutorów do Polski, zaowocowała nawiązaniem współpracy z polską firmą Indigo Nails Lab.  Łódzka spółka podpisała roczny kontrakt na dystrybucję produktów na rynku hiszpańskim, a jej kosmetyki są dzięki temu dostępne m.in. w Walencji, Cordobie, Maladze i Sevilli.

Wizyta hiszpańskich dystrybutorów została zorganizowana przez Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Madrycie we współpracy z Polsko – Hiszpańską Izbą Gospodarczą (PHIG).  Obejmowała ona szereg spotkań b2b z polskimi producentami, zwiedzanie  fabryk  producentów kosmetyków, jak również udział w organizowanym w tym czasie Forum Kosmetycznym w Warszawie.

- Nawiązanie relacji biznesowej z zagranicznym partnerem to długotrwały proces. Dlatego, bardzo cieszymy się, że zorganizowana przez nas misja zapoczątkowała współpracę pomiędzy Indigo Nails a dystrybutorem z Hiszpanii. Mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli poinformować o wejściu na rynek hiszpański kolejnych polskich marek kosmetyków – powiedział Wojciech Łopatkiewicz, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Madrycie.

Hiszpania jest jednym z czołowych producentów i eksporterów kosmetyków na świecie i piątym  co do wielkości rynkiem kosmetycznym w Unii Europejskiej. Działa tu ok. 400 firm kosmetycznych. Podobnie, jak w Polsce sektor opiera się głównie na małych i średnich przedsiębiorstwach – stanowią one aż 84 proc. wszystkich firm kosmetycznych.

W ubiegłym roku hiszpański eksport osiągnął poziom 4,72 mld EUR z czego ponad połowa trafia do krajów Unii Europejskiej, głównie Niemiec, Francji i Portugalii. W tym samym okresie import kosmetyków wyniósł 3,34 mld EUR w  przeważającej większości z Francji, Włoch, Irlandii i Niemiec.  O sile hiszpańskiej branży kosmetycznej świadczy fakt, że od 2006 r. sektor może się pochwalić dodatnim saldem wymiany handlowej z zagranicą. Wydatki na kosmetyki w ubiegłym roku wzrosły o 2,6 proc r/r osiągając poziom 8,2 mld EUR, dając wynik 170 EUR na osobę, przy średniej europejskiej wynoszącej 140 EUR. Tym bardziej cieszy sukces Polskiej firmy, która mimo wysokiej bariery wejścia i dużej, lokalnej konkurencji zdobyła zaufanie dystrybutorów i pierwszych klientów.

- Mamy nadzieje, że ten sukces Indigo pozwoli na dalszą promocję polskiego sektora kosmetycznego na Półwyspie Iberyjskim i zachęci kolejne  marki made in Poland do kontaktu z lokalnymi dystrybutorami – dodaje Maja Justyna Menedżer Centrum Obsługi Przedsiębiorstw PAIH.

Indigo Nails Lab to jedna z największych firm działających w branży beauty w Polsce. Firma znana jest z wysokiej klasy produktów do stylizacji paznokci oraz najczęściej nagradzanej kadry instruktorskiej na świecie.

Firma produkuje i dystrybuuje lakiery hybrydowe, akcesoria do pielęgnacji paznokci oraz kosmetyki z branży Home SPA (balsamy, kremy, peelingi).  Indigo Nails prowadzi również sieć salonów firmowych i centrów szkoleniowych. Obecnie to ponad 100 salonów firmowych na całym świecie.

- Cieszy nas współpraca z PAIH - to już kolejny raz, kiedy dzięki wsparciu Agencji pozyskujemy kontrahenta w naszym sektorze. Hiszpania jest dla nas istotnym kierunkiem - traktujemy ją jako bramę do ekspansji Ameryki Centralnej i Południowej. W tym celu tworzymy narzędzia promocyjne dedykowane dla klientek hiszpańskojęzycznych - kanał edukacyjny na serwisie YouTube prowadzony w języku hiszpańskim, którego celem będzie popularyzowanie produktów naszej marki. Jesteśmy mocno sfokusowani na to, aby zaznaczyć naszą obecność na półwyspie Iberyjskim oraz w krajach latynoskich. Wiemy, że się uda - również dzięki wsparciu PAIH - powiedziała Magdalena Malaczyńska, wiceprezes Indigo Nails.

Produkty Indigo dostępne są w 44 krajach na świecie: w całej Europie, Południowej Afryce, Australii, USA, ZEA, a wkrótce lista państw zostanie rozszerzona także o Amerykę Łacińską.

# Eksport
 reklama