Andrzej Kozłowski, prezes Verona Products Professional: Cosmoprof jest doskonałą platformą do spotkań biznesowych z klientami z całego świata, zarówno producentami, jak i dostawcami. Jest także nieocenionym źródłem inspiracji i trendów na najbliższy czas.
W tym roku targi wypadają bardzo korzystnie, bowiem w porównaniu do poprzednich edycji, zauważamy jeszcze większy napływ klientów. Zainteresowanie polskimi kosmetykami jest naprawdę bardzo duże i wciąż rośnie. Potwierdza to fakt, jak bardzo polscy producenci angażują się w przygotowania do targów. Proszę spojrzeć wokół: polskie stoiska są bardzo estetycznie zaprojektowane, przestrzenne, widoczne. To już na samym początku kontaktów handlowych jest dowodem tego, że stawiamy w tej branży na jakość.
Polska branża jest rozpoznawalna i coraz bardziej popularna. Zagraniczni kontrahenci traktują nas jak dobrego i wiarygodnego partnera biznesowego. Na to pracowaliśmy wszyscy przez ostatnich kilka lat, ale widać, że było warto! Wyróżnia nas przede wszystkim konkurencyjna cena do oferowanej – wysokiej - jakości produktów. Ale też, co warte podkreślenia, mocną stroną polskich firm jest rzetelność współpracy, terminowość, elastyczność w działaniu.
Podczas tegorocznej edycji odwiedziło nas wielu dotychczasowych klientów, którzy pozytywnie ocenili nie tylko nowe produkty, ale też działania marketingowo-sprzedażowe. Udało się pozyskać kilku nowych klientów, wśród których dominowali przedstawiciele krajów arabskich, Afryki Północnej i Europy Południowo-Zachodniej. Zagościli u nas także przedstawiciele Chile, Argentyny i Brazylii.
W naszej ofercie mamy wiele świetnie odbieranych przez różne rynki produktów. Popularnością od zawsze cieszy się nasza kolorówka, ale też coraz lepiej rozwija się kosmetyka biała i perfumeria.
Polskie marki pracują na to, by Polska była dobrą marką. Właśnie przed chwilą odwiedził nas na stoisku ambasador Polski we Włoszech – Tomasz Orłowski. Przyznał, że rozpiera go duma, widząc tak wiele polskich firm w Bolonii, prezentujących się na rzeczywiście na najwyższym, światowym poziomie. Liczymy jako branża na dalsze wsparcie przez polski rząd, bo naprawdę przemysł kosmetyczny może być jedną z lepszych polskich wizytówek eksportowych.
Inwestycje w eksport, a więc aktywny udział w targach zagranicznych, to dla nas strategiczny cel rozwoju firmy. Korzystamy z unijnych dotacji, zgłosiliśmy nasz udział do kolejnego Programu „Go to Brand” i liczymy, że to będą dobrze wykorzystane środki, które przysłużą się nie tylko nam jako firmie, ale polskiej gospodarce, która może, i powinna stawiać na zagraniczną ekspansję polskich producentów.
Katarzyna Olędzka, marketing manager Verona Products Professional: W tym roku jestem w Bolonii po raz szósty, i muszę przyznać, że to dla mnie bardzo ważna data, co roku, w kalendarzu firmowym. Nie pracuję w dziale eksportu, ale uważam, że dla osób zajmujących się marketingiem, to miejsce jest szczególnie istotne. Tu widać wyraźnie kierunki rozwoju sektora kosmetycznego. Tu szukamy inspiracji, porównujemy, co było chwilową modą, co staje się wyraźnym trendem. Niesamowicie na przykład rozwinął się w makijażu trend na podkreślanie brwi. W tym roku wciąż jest na to silny focus i pojawiają się produkty bardzo ciekawe i nowatorskie, np. stempelki do makijażu brwi, mikrowłókna czy tatuaże. Firmy zachodnie widzą w tej kategorii tak duży potencjał, że powstają nawet… szafy ekspozycyjne tylko produktom do brwi dedykowane(!).
Bolonia na pewno nas, pracowników działów marketingu i nowych wdrożeń inspiruje, ale wiem już, że należy do wszystkiego podchodzić bardzo ostrożnie. Niektóre z trendów, mogą nas czarować tutaj, na Cosmoprof, ale biznesowo okazują się jednak pewnymi efemerydami, smaczkami dodającymi pikanterii temu biznesowi, niekoniecznie więc to, co ciekawe i intrygujące, ma szansę stać się sprzedażowym hitem. Z tej wielkiej skrzyni rozmaitych pomysłów trzeba korzystać rozważnie, choć fantazja w kreacji wielu produktów jest niesamowita i pociągająca.
Lubię targi za ich żywiołowość, atmosferę, możliwość spotkania wielu ludzi, także z konkurencyjnych firm. Tutaj mniej patrzymy na siebie przez pryzmat rynkowej konkurencji, bardziej jak na kolegów z rynku i silną reprezentację polskiej branży kosmetycznej. Cieszą nas sukcesy innych, choć oczywiście przez te wszystkie cztery targowe dni, najbardziej skupiamy się na tym, by wypracować sukces dla naszej firmy. Po to tu jesteśmy i wierzę, że każdego roku coraz lepiej nam się to udaje.
Opr. Lidia Lewandowska, WirtualneKosmetyki.pl
Więcej opinii na temat Cosmoprof Bolonia 2017 znajdą Państwo tutaj:
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris