Katarzyna Cicińska, dyrektor zarządzający Organique: Na targach w Bolonii jestem pierwszy raz, choć firma Organique wystawia się już kolejny rok z rzędu. Obecnie całkowicie zmieniliśmy koncepcję naszego stoiska. W ubiegłych latach przedstawialiśmy ofertę produktową, kontraktując ją na różne rynki. W tym roku nastawiliśmy się na poszukiwanie klientów franczyzowych i dystrybutorów. Odzew jest niesamowity! Ta koncepcja wydaje się mieć więcej sensu i biznesowego potencjału dla naszej marki.
Największe zainteresowanie współpracą franczyzową z marką Organique widzimy ze strony partnerów z Turcji, Chorwacji, Hiszpanii, a nawet egzotycznych Indii. W tym ostatnim przypadku mieliśmy rozmowę z właścicielem sieci salonów spa. Mamy osobne oferty dla detalu, osobne dla gabinetów profesjonalnych. Dywersyfikacja ta pomaga nam rozszerzać pola potencjalnej współpracy. Pojawili się u nas także klienci z Włoch, którzy mają przetarte szlaki we włoskiej farmacji – to też dla nas ciekawy kierunek. Na targach generujemy wiele ciekawych kontaktów, ale cieszy także informacja zwrotna od klientów, że nasza marka jest rozpoznawalna na wielu rynkach.
Klienci, którzy znają markę postrzegają w niej szansę na długofalowy biznes.
Bolonia jest ważna także dla nas jako producenta z perspektywy wyczucia trendów kosmetycznych, innowacji, tego, jak ten biznes rozwija się na świecie. Dla nas to także miejsce inspiracji i otwierania nowych kierunków kosmetycznych poszukiwań. Widzimy na przykład, że coraz istotniejsze jest opakowanie produktu. Mam wrażenie, że włoskie marki nie przywiązują do tego tak dużej wagi, a polskie firmy – wręcz odwrotnie. Poprzeczkę zawiesiliśmy wysoko i to nas – polskie firmy – pozytywnie odróżnia od światowych konkurentów. Widoczne staje się jak na dłoni, że Polska swój kosmetyczny czas rozgrywa rewelacyjnie. Warto trzymać za nas wszystkich kciuki!
Opr. Lidia Lewandowska, WirtualneKosmetyki.pl
Więcej opinii na temat Cosmoprof Bolonia 2017 znajdą Państwo tutaj:
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris