Cosmoprof Bolonia 2017. Clochee: Naturalnie, że wierzymy w międzynarodowy sukces

Cosmoprof Bolonia 2017. Clochee: Naturalnie, że wierzymy w międzynarodowy sukces

Monika Nowakowska - Manager ds. Sprzedaży Clochee: Na targach Cosmoprof wystawiamy się po raz pierwszy. Jesteśmy pod wielkim wrażeniem, że zainteresowanie marką jest takie duże! Mimo, że Clochee jest z półki premium, a na targach dominują jednak produkty tańsze, to i tak widzimy, że cieszy się ona tutaj w Bolonii dużą popularnością.

Największe zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów widzimy z rynków Europy Zachodniej: z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoch, Francji. Co z tego wyniknie finalnie, to się dopiero okaże. Rozmawiałyśmy także z innymi firmami z segmentu kosmetyków naturalnych, które dzielą się swoim doświadczeniem. Wiele z nich bardzo chciałoby zaistnieć na rynku włoskim, ale ten wydaje się dość hermetyczny. Ciężko jest uzyskać licencję na wejście do aptek, a my właśnie bardzo byśmy chciały z naszą marką być we włoskich aptekach. Powalczymy!

Cieszy nas jednak bardzo mocno zainteresowanie ze strony takich krajów, jak Słowenia, Rosja, a nawet – Stany Zjednoczone. Oczywiście bardzo pozytywny odbiór mamy ze strony krajów arabskich, które bardzo doceniają polskie kosmetyki. Pojawiła się także oferta współpracy z firmą z Chin, ale ze względu na wciąż dopuszczalne tam testy na zwierzętach, ten rynek musi poczekać na Clochee. Chcemy wierzyć, że w końcu kiedyś to ich prawo się zmieni i będziemy mogły również tam pojawić się z naszą marką. Póki co wartości są dla nas ważniejsze niż pieniądze, więc mimo atrakcyjnej oferty – mówimy na razie „nie”.

Targi Cosmoprof przytłaczają swoim ogromem, a jednocześnie ta wielkość targów pokazuje, jak ważne są one w branży i że warto tu być. Jesteśmy po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni ponieważ nastawiamy się aktualnie na zwiększenie naszej eksportowej działalności.

Trend na kosmetyki naturalne jest bardzo mocny na całym świecie, dlatego w roku 2018 bardzo zależy nam na targach w Dubaju i Hongkongu. Wiemy, że robimy dobre produkty, jesteśmy młodą, polską marką i zależy nam, by rozwijać firmę, a dziś to właśnie eksport daje takie możliwości, by pójść dalej.

Justyna Szuszkiewicz, współtwórca Clochee, Dyrektor ds. Rozwoju Produktu:

Dostajemy mnóstwo sygnałów zwrotnych, które są dla nas niezwykle budujące. Klienci bardzo doceniają nasze opakowania. Są one ekologiczne, a to ważne, by marka jako całość wartościom eko, była bliska i tożsama. A muszę Pani powiedzieć, że nawet tutaj, w pawilonie produktów naturalnych, zauważyłam, że nie zawsze idzie to w parze: są marki, które deklarują się jako ekologiczne, i być może taki jest „wsad”, ale opakowanie – niekoniecznie. Albo w drugą stronę: owszem opakowania są ekologiczne, ale nieładne, co zresztą przyznają same firmy, bo mieliśmy tu parę wizyt naszej konkurencji z innych rynków, którzy pytali się wprost, czy mogą zrobić zdjęcia naszym produktom, bo szukają fajnych inspiracji dla ładnych i eko-przyjaznych opakowań. Jesteśmy otwarte – pozwalamy nasze kosmetyki fotografować. Nie boimy się skopiowania pewnych pomysłów, bo my i tak będziemy robić swoje, bez oglądania się na konkurencję.

Od początku naszą zasadą było: rozwijać się, ale małymi krokami. Widzimy, że to przynosi dobre efekty. Nie musimy pędzić, kiedy się pędzi, pojawia się ryzyko, że coś istotnego się po drodze przeoczy. Wolimy nasz organiczny rozwój, ale z uważnym śledzeniem, co myślą o nas klienci, by finalnie oferować im produkty jak najbardziej im bliskie i potrzebne.

Skład, jakość, wartości – to jest ważne w naszych produktach, w naszej marce, ale także istotna jest siła naszych relacji. Bo my w Clochee wszystkie naprawdę się lubimy, a chyba taka pozytywna energia wewnątrz firmy, daje jej siłę i autentyczność. Clochee w ogóle to „siła kobiet”, bo pracują u nas wyłącznie dziewczyny. Z tym naszym „girl power” i szczerością w tworzeniu kosmetyków naturalnych chcemy umiędzynarodawiać Clochee.
 

Opr. Lidia Lewandowska, WirtualneKosmetyki.pl

 

Więcej opinii na temat Cosmoprof Bolonia 2017 znajdą Państwo tutaj:

Oceanic

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Janda

Resibo

Verona Products Professional

Allverne

Tenex

Organique

Quiskin

Brodr.Jorgensen

# Eksport
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi