Clochee - nie ma już bezkonkurencyjnych rynków
Clochee - nie ma już bezkonkurencyjnych rynków

Agnieszka Klimczak, Export Manager Clochee

Bezkonkurencyjnych rynków już nie ma, to wiemy wszyscy. Jednakże, proporcja jakości do ceny kosmetyków Clochee pozycjonuje je bardzo wysoko, a to jest atrakcyjne na nowych rynkach dla dystrybutorów i klientów.

Rynki, na których aktualnie się skupiamy – to Ameryka Północna, dla której kosmetyki z Europy oznaczają prestiż, jakość i powiew luksusu, a której rynek jest zdominowany przez marki lokalne lub globalne, choć jest ogromne zainteresowanie nowymi markami z Europy.

Kraje Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, które choć są bardzo zróżnicowane i o rożnym potencjale nabywczym, także wykazują bardzo duży apetyt konsumpcyjny.

Clochee aktualnie jest dostępne w Kanadzie, Emiratach Arabskich, większości krajów Europy Zachodniej i kilku azjatyckich, a od początku 2019 lista nowych rynków zwiększy się o kolejne trzy, całkiem egzotyczne kraje. 

Elementami, które są niezbędne we współpracy to pielęgnowanie relacji zarówno z dystrybutorem, jak i z klientami, odpowiadanie na ich potrzeby i wsparcie marketingowe. Współpraca na wielu płaszczyznach. Biznes to relacje i tak jest też w ekspansji międzynarodowej, polskiej marki kosmetycznej. Przyszłość branży kosmetycznej to ekspansja na rynki afrykańskie.

# Eksport
reklama