Złote zasady pielęgnacji dojrzałej skóry

Złote zasady pielęgnacji dojrzałej skóry

Na upływ czasu nie mamy wpływu. Można jednak poprzez właściwą pielęgnację spowalniać ten proces.

Równie ważne jest mentalne podejście do zmiany, jaką jest przejście w wiek dojrzałości. To ono mocno wpływa na samopoczucie i poczucie samoakceptacji lub jej brak. Na pewno pod tym względem zachodzi wyraźna zmiana społeczna.

Współczesne kobiety 50+, 60+ to często bardzo aktywne osoby, podążające za marzeniami. Bywa, że to właśnie wtedy rozpoczynają nowy rozdział w swoim życiu, bo przecież jeśli nie teraz, to kiedy?

Hormony, środowisko, styl życia

W dermatologii przyjmuje się, że o skórze dojrzałej możemy mówić, kiedy kobieta kończy 40 lat. W tym wieku problemem mogą być pierwsze bardziej widoczne zmarszczki. Skóra jest jednak wciąż w zupełnie dobrej kondycji. Z czasem oznak starzenia zaczyna przybywać. Po 50. urodzinach pewność siebie odbiera zazwyczaj drugi podbródek, opadające powieki czy zmęczony wygląd. To wpływ gospodarki hormonalnej i związanego z wiekiem zmniejszenia ilości estrogenów czy hormonu wzrostu we krwi. To właśnie zmiany hormonalne powodują osłabienie włókien kolagenowych, sprawiają, że skóra ulega ścieńczeniu, a mniejsza ilość wydzielanego sebum sprawia, że problemem staje się nadmierne przesuszenie i zmatowienie naskórka. Mięśnie twarzy wiotczeją, a na jej wygląd wpływają również powodowane zmniejszaniem hormonów zmiany w kościach – twarz traci podporę, tkanki zwyczajnie się zapadają.

Wiele kobiet skarży się też, że jak nigdy wcześniej ujawnia się u nich nagle tendencja do pękania naczynek. Niektóre panie zauważają, że przebarwienia stają się rozleglejsze i bardziej widoczne. Większość zaś twierdzi, że ich skóra jest nieustannie poszarzała. Na gospodarkę hormonalną związaną z wiekiem nasz wpływ jest mocno ograniczony – można sięgać po hormonalną terapię zastępczą, ale HTZ ma pewne ograniczenia i przeciwskazania – nie jest więc eliksirem młodości dla wszystkich.

Niestety na niektóre zmiany związane z wyglądem i kondycją skóry sami pracujemy latami. Przebarwienia najczęściej są efektem niedostatecznej ochrony przeciwsłonecznej, a na stan skóry odziałowują przecież także czynniki związane ze stylem życia: dietą, aktywnością, używkami. Na pewno skóra aktywnej, niepalącej i zdrowo odżywiającej się 60-latki może być w lepszej kondycji niż jej młodszej koleżanki, która między jednym a drugim papierosem popija kolejną kawę, a zamiast spaceru wybiera kanapę i serial na Netfliksie.

Pielęgnacja, która spowalnia zegar czasu

Nie bez przyczyny przemysł kosmetyczny od zawsze powtarza, że najważniejsza jest prewencja i dobre nawyki pielęgnacyjne. Jeśli od młodości kobieta dba o codzienny dokładny demakijaż, porządną porcję nawilżenia skóry, a od czasu do czasu funduje sobie dodatkowe zabiegi pielęgnacyjne: od prostych maseczek po bardziej wymagające złuszczanie kwasami, to z dużym prawdopodobieństwem, kiedy będzie zdmuchiwać pięćdziesiąt świeczek z tortu, jej skóra wciąż może wyglądać naprawdę młodo. I niekoniecznie musi być to zasługa dobrych genów, choć one też mają znaczenie, ale właśnie świadomej pielęgnacji. Czasu zatrzymać nie możemy, ale na pewno warto dopasować kosmetyki do potrzeb skóry w danym wieku. Z jakimi wyzwaniami zmagają się konsumentki, ale też przemysł kosmetyczny, gdy przychodzi czas na zmierzenie się z upływającym czasem?

Gerta Pająk, Bielenda"Największym wyzwaniem w pielęgnacji skóry dojrzałej jest spowolnienie lub zamaskowanie oznaków starzenia się naskórka. Zapobieganie przedwczesnemu starzeniu się skóry, poprawa jej jędrności i elastyczności oraz wygładzenie już istniejących zmarszczek to priorytety na liście zadań specjalnych dla kosmetyków anti-age" - mówi Gerta Pająk, product manager firmy Bielenda Kosmetyki Naturalne.

Ekspertka podkreśla, że skóra dojrzała wymaga kompleksowego programu pielęgnacyjnego – bogatego kremu na dzień i na noc, dodatkowo wzmocnionego przez serum oraz krem pod oczy oczu i przynajmniej raz w tygodniu przyda się jej maseczka. Nie można zapominać o odpowiednim oczyszczaniu skóry np. płynem micelarnym. "Zanieczyszczenia spowodowane działaniem czynników zewnętrznych i pozostałości po makijażu dodatkowo obciążają naskórek. Dlatego warto wybierać produkty oczyszczające z funkcją nawilżania i ukojenia zmęczonej skóry." – przekonuje nasza rozmówczyni.

Czy to już ten moment?

Konsumentki zastanawiają się często, od kiedy powinny sięgać po kosmetyki anti-age/slow-age? Jedne czasem sięgają po krem 50+, choć mają ledwie lat trzydzieści kilka, oczekując bardziej spektakularnych efektów lub silniejszej prewencji. Inne - przeciwnie - mogą przez wiele, wiele lat sięgać po jakiś nawilżający kosmetyk, nie czując, że przyszedł moment na coś mocniejszego. Jak to więc jest – pytamy ekspertkę – z tym właściwym momentem, by do pielęgnacji wkroczyły kosmetyki anti-age? Na pewno wyznacznikiem będzie raczej to, co obserwujemy w lustrze i własne wrażenia związane z komfortem skóry, niekoniecznie metryka. "Pierwsze oznaki starzenia się naskórka to między innymi: wysuszenie skóry, powolna utrata elastyczności i jędrności, niepokojące bruzdy i pierwsze, drobne zmarszczki. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, kiedy ten moment nastąpi. Proces starzenia się skóry zależy od stylu życia czy wcześniejszej pielęgnacji. Jednak już od 30. roku życia rekomenduje się stosowanie kremów przeciwzmarszczkowych i kremu pod oczy. " - odpowiada Gerta Pająk. Od czterdziestki w zasadzie, co podkreślają zgodnie dermatolodzy, powinno się już w codziennej pielegnacji stosować kosmetyki ze składnikami o udokomentowanym działaniem odmładzającym.

Kluczowe składniki

To, co przesądza o zadowoleniu lub rozczarowaniu kosmetykiem, jest jego skuteczność. Jest to cecha szczególnie ważna w kategorii produktów pielęgnacyjnych anti-age. Kluczowe są tu sprawdzone składniki, a właściwie optymalne ich połączenie. Co jakiś czas na pewne substancje składowe pojawia się moda, są też takie składniki, które swoją skuteczność mają udokumentowaną od lat. Nic dziwnego, że w laboratoriach kosmetycznych prace nad nowościami kosmetycznymi to nieustanne wspinanie się coraz wyżej: łączenie składników, o których wiadomo, że działają skutecznie, by dawały razem jeszcze lepszy efekt synergicznie, a przy tym używanie kosmetyku zapewniało konsumentce prawdziwą przyjemność.

"Ceramidy to zdecydowanie składnikowy evergreen. Z wiekiem ich ilość maleje, co prowadzi do przesuszenia skóry i powstawania zmarszczek. Bez ceramidów skóra staje się cieńsza, słabsza, wiotczeje, traci jędrność i elastyczność. Ceramidy mają zdolność silnej regeneracji odwodnionej, starzejącej się skóry, pełniąc rolę spoiwa międzykomórkowego. Silnie nawilżają i ujędrniają, wzmacniają i poprawiają napięcie cienkiej, wiotczejącej skóry, wbudowując się w jej strukturę. Są cennym składnikiem kremów do pielęgnacji cery dojrzałej. Natomiast złoto to beauty trend widoczny na rynku już od kilku lat. Jego głównym zadaniem jest regeneracja skóry i poprawa jej jędrności oraz wyrównanie kolorytu i rozświetlenie. Klientki doceniają ten składnik również za jego wizualny aspekt – złoto w kosmetykach często zostaje wyeksponowane dzięki szklanym opakowaniom, które odsłaniają drobinki złota." - mówi Gerta Pająk. I to właśnie te składniki są kluczowe w nowej linii Bielendy Złote Ceramidy.

Nowość, chociaż na sklepowych półkach jest zaledwie od kilku tygodni, już zyskała uznanie klientek. "Kobiety doceniają doskonałą jakość i bogactwo składników. Wybierają produkty ze względu na pozytywne skojarzenia z modnymi składnikami i zostają z nimi na dłużej dzięki potwierdzonej skuteczności ich działania. Wszystkie produkty z linii są łatwo dostępne i przystępne cenowo." - podkreśla nasza rozmówczyni. Zdecydowanie w trendzie demokratyzacji piękna!

Nowość w drogeriach: Złote Ceramidy - multiterapia przeciwzmarszczkowa

Bielenda Złote Ceramidy to ekskluzywna linia kosmetyków przeciwzmarszczkowych dedykowana trudnej w pielęgnacji i wymagającej cerze dojrzałej.

Linia kosmetyków przeciwzmarszczkowych Bielenda Złote Ceramidy bazuje na światowym trendzie w kosmetologii jaką są ceramidy. Ceramidy mają zdolność silnej regeneracji odwodnionej, to budulec bariery lipidowej. Z wiekiem ich ilość w skórze maleje (w wieku 50 lat jest ich tylko 37%), co prowadzi do wysuszenia i starzenia się naskórka, powstawania zmarszczek. Ceramidy silnie nawilżają i ujędrniają, wzmacniają i poprawiają napięcie cienkiej, wiotczejącej skóry, wbudowując się w jej strukturę. Tworzą nieprzepuszczalną barierę, która chroni naskórek przed utratą wody oraz destrukcyjnym wpływem czynników zewnętrznych. By zatrzymać skutki upływu czasu Bielenda stworzyła multi kompleks ceramidów 1, 3 i 6. Jest on biozgodny ze skórą, łatwo wnika w jej głąb, odbudowuje i naprawia jej strukturę. W połączeniu z 24-karatowym złotem tworzy multiterapię przeciwzmarszczkową.
Dodatkowo w produkty w linii wzbogacono o:
  • Kwasy omega 3, 6 i 9 odżywiają i nawilżają, wpływają na poprawę jędrności i napięcia skóry oraz wolniejsze powstawania zmarszczek. Intensywnie regenerują suchą skórę.
  • Multipeptyd stymuluje mechanizmy obronne skóry i umożliwia proces jej odnowy. Wygładza zmarszczki, odżywia, poprawia jędrność, elastyczność, dodaje cerze blasku.
  • Kolagen silnie nawilża, wspomaga naprawę i regenerację skóry. Ujędrnia, spowalnia procesy wiotczenia naskórka oraz wygładza zmarszczki.
  • Calcium aktywnie stymuluje komórki skóry do regeneracji, nasyca je wapniem i odbudowuje. Uelastycznia, wzmacnia spoistość i gęstość skóry, łagodzi podrażnienia.
  • Kwas hialuronowy jedna z najsilniejszych substancji nawilżających, ujędrnia i uelastycznia naskórek.

Więcej informacji na temat nowości można znaleźć pod linkiem.

fot. zdjęcia producenta; unsplash.com

# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi