Zielko – zielony sojusznik w trosce o czysty dom
Zielko – zielony sojusznik w trosce o czysty dom

Zielko to nowa marka tzw. zielonej chemii, stworzona przez znaną i lubianą polską firmę Sylveco. Zielko spina się świetnie z kosmetyczną ofertą Sylveco. To produkty, które maksymalnie czerpią z natury, a przy tym nie obciążają przesadnie naszych (konsumenckich) kieszeni.

Wiecie, jakie jeszcze atuty widzimy w detergentach Zielko?

Z – zdrowie

Zwykle sprzątanie z użyciem tradycyjnych detergentów to jak obcowanie z bronią chemiczną. Wyziewy, które nieuchronnie wdychamy, nie pozostają obojętne dla zdrowia. Naukowcy z norweskiego Uniwersytetu w Bergen wskazują, że u osób, które przez okres około 20 lat korzystają przy sprzątaniu z chemicznych środków czystości, praca płuc może się znacząco pogorszyć. Zdaniem badaczy efekty są podobne do tych, które pojawiają się u osób wypalających po około 20 papierosów dziennie! Wśród osób zawodowo zajmujących się sprzątaniem wyższa jest na przykład zachorowalność na astmę. Poza tym niemal każdy doświadczył, jak zetknięcie z chemicznymi detergentami wpływa na skórę. Jeśli zdarzy nam się zapomnieć o ochronnych rękawicach, wysuszenie naskórka jest najniższą możliwą karą. Często dochodzi do poważniejszych podrażnień, alergii kontaktowych lub nawet pęknięcia naskórka.

W przypadku „zielonej chemii” opartej na działaniu kwasku cytrynowego, octu czy sody oczyszczonej, z oparami nie mamy żadnych kłopotów. Takie środki czystości są skuteczne w walce z brudem i zanieczyszczeniami, jednak w przeciwieństwie do drażniących środków chemicznych są dla nas bezpieczne.

Nie inhalujemy się szkodliwymi wyziewami, a wpływ na skórę jest znacznie mniej agresywny niż w przypadku typowej chemii gospodarczej (aczkolwiek do sprzątania sugerujemy jednak zakładanie ochronnych rękawic).

I – inicjatywa       

Do sprzątania jest nam się zwykle ciężko zabrać. Nic dziwnego. Są w życiu rzeczy znacznie przyjemniejsze. Odstręcza nas zwykle czas, jaki musimy poświęcić, by doprowadzić mieszkanie do porządku. Nieszczególnie zachęca konieczność obcowania ze środkami mało przyjemnymi w kontakcie.

Zielko to produkty zdecydowanie bardziej zachęcające, by jednak podjąć wyzwanie i doprowadzić dom do porządku.

Zwłaszcza, jak już się ich raz spróbowało. Być może to zasługa estetycznych opakowań. Głównym kolorem jest tu sugerująca czystość biel, a na jej tle widzimy graficzne, kolorowe ikonki, które jasno komunikują, co dany produkt idealnie wyczyści. Punkt za estetykę! Słyszałam już zresztą, że Zielko to bardzo Instagramowa marka, którą dobrze jest się pochwalić w sieci. A więc nie tylko dobrze czyści, ale i ładnie wypada na zdjęciach – znak czasów! Energetyczne są również zapachy, dzięki którym sprzątanie nie jest takie męczące, a kiedy już je zakończymy, pomieszczenia ładnie i „niechemicznie” pachną czystością. Pozytywnie motywuje skuteczność, kiedy po użyciu pasty tłuszcz z piekarnika niemal „sam” schodzi, a toaleta lśni czystością bez przesadnie długiego czyszczenia.

Bezpieczeństwo produktów może zachęcić też urobione po łokcie panie domu, by przekonały swoje starsze dzieci do pomocy w sprzątaniu. Nastolatce naprawdę nie spadnie korona z głowy, jeśli raz na jakiś czas umyje toaletę czy wyczyści kuchnię. Może zresztą z czasem sama przejmie inicjatywę?

Fot. Facebook/Zielko

E – ekologia

Zielone detergenty wpisują się w coraz popularniejszy trend ekologicznego stylu życia. Dla osób, które preferują naturalne kosmetyki, mają wyrobiony nawyk segregowania śmieci, używania wielorazowych toreb czy wybierania ze sklepowych półek nieprzetworzonej żywności, produkty takie jak Zielko, to naturalny wybór. Do ekologii podchodzimy holistycznie. Środki czystości, które bazują na dobrze znanych i bezpiecznych składnikach, dopełniają zatem naszych konsumenckich wyborów.

Odpowiednie proporcje zwyczajnych-niezwyczajnych składników bezpiecznie pomogą w codziennej walce o czystość. Wystarczą: kwas cytrynowy i soda oczyszczona.

Produkty  Zielko zapakowane są w plastik, ale producent wybiera tu lepsze tworzywa (m.in. HDPE, PP, LLDPE, PET), które są w 100% odpowiednie do procesu recyklingu. Firma zresztą zachęca aktywnie konsumentów poprzez swoje media społecznościowe do segregowania opakowań.

L – Lśnienie

Sprzątanie tylko wtedy może dawać frajdę, kiedy efekt jest zadowalający. Oczywiście można poświęcać długie godziny na pucowanie okien, luster czy kuchennych szafek, by ostatecznie westchnąć: aż błyszczy! Umówmy się jednak: kto dziś ma tyle czasu, by sprzątanie zabierało pół dnia?

Lepiej zdecydowanie jest prowadzić działania profilaktyczne. Każdego dnia uprzątnąć to, co się da, by nie gromadzić brudu na wielkie sobotnie sprzątanie.

Przetarcie szafek kuchennych, umycie zlewu, wyczyszczenie lustra – to wszystko może zająć chwilę, a wnętrze od razu wygląda lepiej! Uprzątnięcie łazienki czy kuchni każdego dnia to sposób na lśniącą czystość i higienę bez konieczności cotygodniowej czy comiesięcznej akcji „wielkie sprzątanie”. W utrzymaniu schludnego domu, któremu test białej rękawiczki niestraszny, metoda małych kroków, sprawdza się idealnie!

K – korzyści

O tych już było sporo powyżej. Zielona chemia jest bezpieczniejsza dla zdrowia. Środki czystości Zielko przyjemnie pachną, otaczając cały dom przyjemną owocową aurą. Marka angażuje się w różne akcje pro-środowiskowe, zależy jej na pozytywnym pro-ekologicznym przekazie do konsumentów. Są to produkty oszczędzające nasz czas, nie tylko skutecznością czyszczenia. Dla osób, które nie chcą używać silnych detergentów, a z braku innej opcji do tej pory same przygotowywały czyszczące mikstury, mamy prostsze rozwiązanie, które eliminuje hurtowe zakupy kwasku cytrynowego, sody czy octu. Zielko to przecież bardzo dobre „gotowce” w naprawdę korzystnej cenie, o czym poniżej.

O - opłacalność

Zielko zapewnia nie tylko korzyści dla zdrowia (w sumie to najważniejsze), dla natury (prosty i naturalny skład oraz opakowania nadające się do powtórnego przetworzenia), ale także ekonomiczne. Czasem zdarza nam się trafiać w sklepach na zielone detergenty, które kosztują majątek. Wysoka cena potrafi skutecznie odstraszać od zmiany nawyków na lepsze. W tym przypadku (na szczęście!) producent postawił na zdrowy rozsądek.

Pojedyncze środki czystości kosztują kilkanaście złotych, ale najbardziej opłacalny jest zakup całego zestawu w gustownym tekturowym pudełku w cenie 75 zł.

Znajdziemy w nim płyn uniwersalny o zapachu owoców leśnych 500 ml, płyn do łazienki o zapachu melona 500 ml, płyn do kuchni o zapachu mango i brzoskwini 500 ml, żel do WC o zapachu jaśminowo-pomarańczowym 500 ml, płyn do szyb i luster o zapachu egzotycznym 500 ml oraz pastę czyszczącą o zapachu caramboli i kaki 500 g.

fot. Facebook/Zielko

Czyszczą, pachną, nie szkodzą. To naprawdę niezłe ziółka do sprzątania!

# Raporty tematyczne

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Drogerie Natura - Brand Manager (kosmetyki kolorowe, marki własne) Oferta pracy: Sanofi - Specjalista Technolog w Dziale Badawczo-Rozwojowym(R&D) Oferta pracy: Maurisse - Specjalista ds. marketingu - Product Manager Oferta pracy: Elfa Pharm Polska - Specjalista ds. marketingu internetowego i social media Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego