Z talerza do kosmetyków: trend wege i foodie beauty widoczny w ofercie producentów
Z talerza do kosmetyków: trend wege i foodie beauty widoczny w ofercie producentów

Wrażliwiejemy. Spora część konsumentów, szczególnie w młodszych grupach wiekowych 20-29 lat, przywiązuje dużą wagę do etyczności wyborów konsumenckich.

Coraz chętniej zatem wdrażają w swoje życie idee less-waste, świadomego minimalizmu, wybierają produkty, których powstanie i dystrybucja mniej obciąża środowisko naturalne (stawiają więc na produkty lokalnych producentów). Bardzo ważne jest dla nich, by produkcja nie była okupiona krzywdą: ani ludzką (fair-trade), ani zwierząt (cruelty-free).

Świadomych konsumentów cechuje spójność podejmowanych decyzji. Jeśli z etycznych względów stawiają na wegetarianizm, to również w obrębie innych kategorii poszukują wege rozwiązań – stąd zdecydowanie widoczne z ich strony zainteresowanie kosmetykami vegan-friendly.

Trend idzie z Zachodu

Prawdziwy boom na kosmetyki wegańskie zauważalny jest w krajach anglosaskich. Jak to się ma do polskiego rynku? Na pewno to trend, który rośnie. Świadczy o tym systematycznie zwiększająca się oferta produktów wegańskich. Spójrzmy na to w jeszcze szerszej perspektywie. Weganizm szybko rośnie na całym świecie.

Według globalnej bazy danych nowych produktów prowadzonej przez firmę badawczą Mintel (GNPD) między 2013 a 2018 rokiem wegańskich produktów przybyło na rynku ponad dwukrotnie. Szacunki mówią, że trend może się w kolejnych latach jeszcze umacniać.

Wegański styl życia

Możemy już śmiało mówić, że coraz więcej osób przerzuca się na wegański styl życia. Robią to zarówno ze wspomnianych powodów etycznych, ale również dla zdrowia, utożsamiając dietę wegetariańską lub wegańską jako jednoznacznie zdrowsze.

Jest to dość powszechne w dwóch grupach wiekowych: dotyczy generacji miellenialsów i „zetek”. To wege-podejście nie kończy się tylko na kwestii diety. Ktoś, kto kompletnie odstawił produkty odzwierzęce, bardzo poważnie podchodzi do tego aspektu również w kontekście stosowanych kosmetyków.

Osoby, które przejawiają postawę flexi – czyli raczej unikają lub mocno ograniczają mięso w diecie, również są bardziej skłonne do zainteresowania się kosmetykami wegańskimi. W ogólnym przekonaniu to, co jest dla nas dobre w diecie, świetnie sprawdza się także w odżywianiu skóry. Nurt superfoods przeniknął do świata kosmetyki. Kremy na bazie dyni, jarmużu i pietruszki nęcą nie tylko jaroszy!

Troska o własne zdrowie, ale też przyszłość planety trendowi  wege wydaje się wyłącznie służyć.

Młodzi ludzie nie negują globalnego ocieplenia, chodzą w marszach klimatycznych i mają wiedzę, jak przemysłowy chów zwierząt wpływa na stan środowiska naturalnego. Świadomie więc rezygnują z produktów mięsnych w diecie i kosmetyków, które mają składniki odzwierzęce w składzie.

fot. unsplash.com

Kosmetyki wegańskie, czyli jakie?

Kosmetyki wegańskie to takie, które nie mają w składzie substancji pochodzenia zwierzęcego. Są to więc produkty, w których próżno szukać śluzu ze ślimaka, lanoliny,  miodu, mleczka pszczelego czy jedwabiu. Niektórzy obawiają się więc, że to kosmetyki, które są może przyjazne zwierzętom i miłe w stosowaniu, ale niewiele mogą zdziałać w kontekście pielęgnacji spowalniającej starzenie się skóry. Niekoniecznie. Zamiast retinolu producenci stosują roślinną alternatywę pod postacią bakuchiolu, a naturalny kolagen czy kwas hialuronowy mają swoje syntetyczne zamienniki.

Kosmetyki wegańskie ani żadne składniki pojawiające się w ich składzie, nie mogą być testowane na zwierzętach. W Unii Europejskiej zakaz testów na zwierzętach obowiązuje od marca 2013 roku. Niemniej takie testy są wciąż obowiązkowe na kilku rynkach, więc nie może być wegańskim kosmetyk, który choć skład ma w porządku, eksportowany jest, np. do Chin.

To była definicja negatywna, czyli czego w wegańskich kosmetykach być nie może, co zatem w nich znajdziemy? W takich produktach stosuje się wyłącznie wyciągi roślinne lub mineralne, których pozyskiwanie zgodne jest z filozofią wegańską, tzn. odbywa się bez naruszania prawa zwierząt do wolności i życia w naturalnym środowisku oraz z poszanowaniem ich godności. Wysoką jakość wegańskich kosmetyków potwierdzają certyfikaty, np. certyfikat Viva.

Bielenda stawia na vege i super-foods

Katarzyna Butrymowicz-Knap, dyrektor marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne:

►Boom na kosmetyki wegańskie to kolejna odsłona zainteresowania rynku naturalnością i botanicznym pochodzeniem składników aktywnych. Marki kosmetyczne już od jakiegoś czasu obserwują zdecydowane przenikanie naszych codziennych zachowań do rytuałów pielęgnacyjnych, dlatego tworząc nowe produkty, silnie inspirują się zdrowym stylem życia, jaki prowadzi coraz większa grupa konsumentów. Aktywność, a przede wszystkim dieta wspomagająca utrzymanie skóry i ciała w dobrej kondycji i zdrowiu, to aktualnie jeden z najsilniejszych trendów kosmetycznych zwany „foodie beauty”, przekładający się na niezwykle duże zainteresowanie pielęgnacyjnym działaniem warzyw, owoców, zbóż czy ziół. Składniki te cenione są przede wszystkim za bogactwo witamin, minerałów, właściwości odżywcze, a szczególnie antyoksydacyjne.

Bielenda Vege Detox

W serii Bielenda Vege Detox znalazły się ekstrakty z doskonale znanych warzyw, zaliczanych do tzw. superfoods. Linię tworzą dwa duety – Brokuł + Dynia oraz Jarmuż + Burak.

Vege Detox Brokuł + Dynia przeznaczony jest do pielęgnacji skóry suchej, odwodnionej i wymagającej regeneracji. Ekstrakt z brokuła zawiera dużą dawkę witamin C i minerałów, działa antyrodnikowo i przeciwstarzeniowo. Ekstrakt z nasion dyni zawiera fitosterole, które regenerują i wzmacniają skórę. Dopełnieniem formuły jest nawadniający kwas hialuronowy i trehaloza oraz kompleks odżywczych olejów (babassu, z nasion chia i z opuncji figowej).

Vege Detox Jarmuż + Burak przeznaczony jest do pielęgnacji skóry mieszanej, zanieczyszczonej i wymagającej rewitalizacji. Ekstrakt z jarmużu, bogaty w witaminę C i minerały, zwalcza wolne rodniki i wzmacnia jędrność i przywraca promienność cery. Ekstrakt z korzenia buraka działa detoksykująco, regenerująco i wzmacniająco. Formułę uzupełnia pochodna kwasu azaleinowego o właściwościach seboregulujących i normalizujących, a także olej konopny i makadamia.

Wszystkie kosmetyki zawierają prebiotyk, który zwiększa odporność skóry na działanie niekorzystnych czynników zewnętrznych.

Seria Brokuł/Dynia znalazła się w prezentacji firmy Mintel, przy wymienianiu składników najpopularniejszych w roku 2019 i w latach kolejnych!

Bielenda Vege Detox

Wegańska dieta dla skóry

Najnowszą linią Bielendy jest Vege Skin Diet, która zaprasza do pielęgnacji opartej na prebiotykach, przyprawach, ziołach, warzywach i owocach. Vege Skin Diet to linia zawierająca kompozycję składników aktywnych pozyskiwanych z tych roślin. To doskonale skomponowana wegańska dieta dla skóry. Wszystkie produkty linii mają certyfikat fundacji Viva. Odpowiednio dobrane, maksymalizują korzyści dla skóry.

Vege Skin Diet to linia stworzona w duchu światowego trendu foodie beauty. Składniki roślinne kosmetyków przeniesione są bezpośrednio z żywności, uznano je za bezpieczne i efektywne.

To wsparcie w zapewnieniu skórze pielęgnacji, w pełni wykorzystującej naturalne moce tkwiące w wyciągach, ekstraktach i olejach pozyskiwanych z warzyw. W linii zawarto naturalne ekstrakty z: liści karczocha, jarmużu, szparagów, brokuła, trawy jęczmienia, nasion dyni, pomidora, pietruszki, selera. Wykorzystano olejki: bazyliowy, makadamia, konopny, z nasion słonecznika oraz z opuncji figowej. Linię wzbogacono o: Inca Inchi, prebiotyk Ecoskin, witaminę E, B3 i C, trehalozę oraz kwas hialuronowy.

Moc fitoskładników zamknięta jest w uniwersalnej pielęgnacji każdego typu skóry oraz w kremach przeznaczonych dla skóry: suchej, odwodnionej, skłonnej do utraty wilgoci, dojrzałej, o obniżonej elastyczności, z oznakami starzenia, szarej, zmęczonej, pozbawionej naturalnego blasku, cery mieszanej i tłustej, skłonnej do niedoskonałości.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kto wyczekiwał nowości!? Oj będzie zdrowo i zielono!???????? Poznajcie najnowszą linię VEGE SKIN DIET!???????????????????????????? Wielozadaniowe, warzywne kosmetyki do pielęgnacji twarzy ➡➡ Serum, maseczka, kremy, płyn micelarny, żel do mycia twarzy. Zielone produkty zapewnią witalność, promienny i młody wygląd Twojej skórze każdego dnia!???????? Zaufaj sile natury!?? ?????? #vege #cosmetics #bielenda #product #skin #skincare #face #facecare# new #nowosc #healthy #vegetables #diet #detox #bielendapolska #pielegnacja

Post udostępniony przez Bielenda Official (@bielenda)

Foto na górze strony: Unsplash.com
# Raporty tematyczne

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager Oferta pracy: Pollux - makijażysta/makijażystka marki Brand Manager - rekrutacja ukryta Oferta pracy: Export Manager/rekrutracja ukryta Oferta pracy: Dr Grehen - Specjalista działu sprzedaży i mediów społecznościowych Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Oferta pracy: Torf Corporation - Specjalista ds. digital marketingu Oferta pracy: Dax Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja - Menedżer ds. E-commerce Oferta pracy: Drogerie Natura - Brand Manager (kosmetyki kolorowe, marki własne) Oferta pracy: Sanofi - Specjalista Technolog w Dziale Badawczo-Rozwojowym(R&D) Oferta pracy: Maurisse - Specjalista ds. marketingu - Product Manager Oferta pracy: Elfa Pharm Polska - Specjalista ds. marketingu internetowego i social media Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego