Własna marka kosmetyków? Załóż sklep internetowy!
Własna marka kosmetyków? Załóż sklep internetowy!

Konkurencja na rynku kosmetycznym nie maleje, a na całym świecie stale przybywa nowych firm i produktów. Własna marka kosmetyków to rewelacyjny pomysł na biznes, ale jest to jednocześnie niezwykle wymagający rodzaj działalności.

Bez odpowiedniego brandingu trudno mówić o osiągnięciu sukcesu, zaś kluczowym jego elementem może być właściwa prezencja w Internecie. Jeśli chcesz rozwijać swój kosmetyczny label, koniecznie załóż sklep internetowy. Pokażemy Ci, jak to zrobić i dlaczego warto zwiększyć sprzedaż online.

Własna marka kosmetyków a branding firmowy

Skuteczny branding powinien działać na wielu płaszczyznach jednocześnie. Własna marka kosmetyków wymaga często działań skoncentrowanych zarówno na zwiększaniu sprzedaży, jak również rozpoznawalności produktów i firmy wśród potencjalnych klientów. Dlatego jeżeli masz własną markę kosmetyków, i zastanawiasz się jak otworzyć sklep internetowy, który stanie się integralnym elementem całej układanki, przeczytaj ten artykuł.

Po kolei, czym właściwie jest branding w przypadku własnej marki kosmetycznej?

Branding to inaczej budowanie wizerunku marki, a więc proces, który tworzy określone skojarzenia z daną firmą, organizacją, produktem czy usługą. Sens brandingu polega na chęci budowy jasnych relacji pomiędzy marką a klientami. Opierają się one zwykle na jasnych skojarzeniach i pozwalają wyróżnić się na tle licznej konkurencji rynkowej.

Własna marka kosmetyków również wymaga skutecznego brandingu, żeby móc trafiać do obecnych i potencjalnych klientów. Budowanie wizerunku marki kosmetycznej pozwoli im na lepszą identyfikację z produktami i firmą, a to przełoży się na zwiększenie popularności.

Jakie elementy składają się na skuteczny branding w branży kosmetycznej? Kierunków budowania wizerunku marki jest sporo, a do najpopularniejszych należą:

Definiowanie marki: jej celu, wizji, obietnicy.

Warstwa graficzna i sloganowa: nazwa marki, sposób komunikacji (tone of voice), logo, paleta kolorów, typografia.

Reklama: social media, artykuły afiliacyjne, banery reklamowe, prasa, itp.

Design: projekty graficzne opakowań kosmetyków i samych produktów.

Doświadczenie użytkownika online: skuteczny portal i sklep internetowy.

Spośród powyższych elementów, na wyróżnienie zasługuje ostatni punkt, a więc sklep internetowy. To właśnie tym tematem chcemy się zająć nieco szerzej, gdyż może się okazać prawdziwym kluczem do sukcesu własnej marki kosmetyków. Dotyczy to również przypadków, gdy Twoja firma już działa, a Ty zamierzasz przebudować jej wizerunek, a więc wykonać re-branding.

Własna marka kosmetyków a sklep internetowy

źródło: https://zyro.com/pl/preview/nyx?returnPath=%2Fpl%2Fszablony%2Fe-commerce%2F2

Co sprawia, że jedne marki rozpoznajemy nawet po fragmencie logo, a inne nie wywołują żadnych emocji? W przypadku największych firm (również z branży kosmetycznej), klienci na przestrzeli lat przyzwyczajają się do wizerunku marki. Czy niewielkie polskie przedsiębiorstwa mają jakiekolwiek szanse, by osiągnąć taki poziom rozpoznawalności wśród odbiorców?

Z pomocą przychodzi skuteczny branding, którego znaczącym elementem są także działania w Internecie. Prowadzenie sklepu internetowego może być bardzo poważnym krokiem na drodze do sukcesu własnej marki kosmetyków. Tym bardziej w czasach, gdy coraz chętniej robimy zakupy w Internecie, a e-commerce stopniowo wypiera tradycyjne kanały sprzedaży stacjonarnej. Sprzedając kosmetyki sklep internetowy może przyczynić się do szybkiego rozwoju działalności.

Wśród największych zalet obecności w sieci warto podkreślić:

Skuteczniejszy branding. Przy pomocy sklepu online można wykorzystać elementy graficzne oraz slogany, które fachowo wspierają wizerunek marki.

Zwiększenie widoczności. Własna marka kosmetyków to działalność na bardzo konkurencyjnym rynku, a profesjonalny sklep internetowy pozwoli docierać do szerszego grona odbiorców.

Zwiększenie sprzedaży. Generując większy ruch organiczny w sklepie internetowym, można zapewnić sobie jeszcze lepszą sprzedaż. Klienci, którzy rozpoznają Twoją markę kosmetyków, będą do niej chętniej wracać i kupować więcej produktów.

Budowa kanału informacyjnego. Sklep internetowy warto zintegrować z dodatkowymi narzędziami, które pozytywnie wpływają na pozycjonowanie portalu w sieci. Mowa chociażby o blogu będącym świetną opcją dzielenia się wiedzą z klientami.

Interakcje z klientami. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ze sklepu online uczynić prawdziwą platformę edukacyjną. Dając klientom możliwość kontaktu przy pomocy mediów społecznościowych lub forum, pozytywnie wpłyniesz na branding marki.

Czy Twoja własna marka kosmetyków potrzebuje sklepu internetowego?

Odpowiedź na to pytanie jest jednoznaczna: oczywiście, że tak! Warto pochylić się nad możliwościami, jakie zapewnisz sobie dzięki takiemu rozwiązaniu. Dlaczego warto prowadzić sklep internetowy ze swoimi kosmetykami?

źródło: https://zyro.com/pl/preview/rida?returnPath=%2Fpl%2Fszablony%2Fe-commerce

Twoja własna marka kosmetyków szybko odczuje pozytywne zmiany, gdy zaczniesz prowadzić sklep internetowy. W ostatnich latach zakupy przez Internet przeżywają stały wzrost zainteresowania, co przekłada się na zwiększone przychody ze sprzedaży online. Nic dziwnego, że przedstawiciele tak wielu branż decydują się na budowę sklepu internetowego.

Istnieje kilka ważnych przesłanek, które sprawiają, że warto zacząć prowadzić sklep internetowy ze swoimi kosmetykami. Warto zwrócić na następujące elementy, jeśli zastanawiasz się nad wzmocnieniem sprzedaży w sieci:

  1. Sprzedajesz tylko przy pomocy zewnętrznych platform. Chyba nikt nie chce tracić zbyt dużych pieniędzy na prowizjach od sprzedaży. Opieranie się wyłącznie na zewnętrznych kanałach dystrybucji sprawia, że Twoje dochody nie są tak wysokie, jak mogłyby być.
  2. Brakuje Ci dywersyfikacji. Opierając całą swoją sprzedaż o jedną platformę, można stracić wszystko, gdy z jakichś przyczyn przestanie ona działać. Własna marka kosmetyków przy pomocy sklepu internetowego jest odpowiednim zabezpieczeniem, a dodatkowo rozszerza dostęp do grup docelowych.
  3. Kiepskie wyniki sprzedaży. Własny sklep online może znacznie zwiększyć widoczność Twojej marki w sieci. Dzięki skutecznemu brandingowi przyciągniesz nowych klientów, a to sprawnie przełoży się na wzrost sprzedaży.
  4. Rośnie zapotrzebowanie ze strony klientów. Często bywa tak, że sami konsumenci nie chcą już korzystać z platform sprzedażowych. W zamian, wolą kupować bezpośrednio od swoich ulubionych firm. W myśl zasady „nasz klient – nasz pan”, warto wyjść im naprzeciw i rozkręcić własny sklep w Internecie.
  5. Sprzedajesz luksusowe produkty. Istnieją powody, dla których największe światowe marki kosmetyczne nie sprzedają produktów na zewnętrznych platformach e-commerce. Jeśli również Twoja własna marka kosmetyków specjalizuje się w luksusowej ofercie, wówczas potrzebujesz nowoczesnej strony ze sklepem online.

Skoro już znamy kluczowe zalety sprzedaży internetowej oraz powody, dla których warto założyć sklep online, pora zastanowić się, jak tego dokonać. Przyjrzyjmy się, w jaki sposób stworzyć własny sklep internetowy z kosmetykami, który zagwarantuje Ci sukces w biznesie.

Załóż sklep internetowy dla swojej marki

źródło: https://zyro.com/pl/preview/kristine?returnPath=%2Fpl%2Fszablony%2Fe-commerce

Wśród przedsiębiorców utarło się myślenie, że budowa, a także prowadzenie sklepu internetowego, to żmudne i skomplikowane procesy. Nic bardziej mylnego! Dziś znaleźć można bowiem szereg nowoczesnych rozwiązań, które pozwalają na automatyzację większości kwestii – od projektu sklepu, aż po obsługę sprzedaży i klientów.

Jak to możliwe? Klucz do sukcesu to kreator stron www i sklepów online

To, że Twoja własna marka kosmetyków potrzebuje profesjonalnego sklepu online, nie ulega żadnej wątpliwości. Okazuje się, że dzięki nowatorskim metodom, możesz samodzielnie zbudować takie narzędzie do sprzedaży w sieci. Wystarczy nieco wolnego czasu, a także odrobina dobrych chęci. Resztę, w dużej mierze, wykona za Ciebie kreator oraz narzędzia oparte na sztucznej inteligencji.

Zobacz, na czym polega ten proces i załóż sklep internetowy z poniższymi wytycznymi:

Wybierz odpowiedni szablon. Kreatory stron www opierają się na gotowych rozwiązaniach, które użytkownik może dowolnie edytować. Znajdź taki design, który sprawi, że Twoja własna marka kosmetyków będzie się prezentować olśniewająco.

Połącz sklep z social media. Jeśli korzystasz na co dzień z mediów społecznościowych, możesz zintegrować je ze swoim sklepem. Dzięki temu nie utracisz zysków z zewnętrznych kanałów sprzedaży.

Postaw na mobilność. Ponad połowa globalnego ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych. Dlatego też warto stworzyć stronę, która będzie odpowiednio działać na smartfonach i tabletach.

Zarządzaj. Narzędzia kreatora sklepu internetowego to nie tylko budowa strony, ale również opieka back-endu. W ten sposób możesz zarządzać produktami, dbać o ich dostępność i monitorować swoją sprzedaż.

Akceptuj e-płatności. Nowoczesny sklep online to miejsce, gdzie klienci chcą sprawnie sfinalizować swoje zakupy. Dostępność elektronicznych i mobilnych metod płatności to już podstawa w branża e-commerce.

Automatyzuj i optymalizuj. Wiele elementów Twojego sklepu może działać na „autopilocie”, a to za sprawą nowoczesnych narzędzi AI. Pomagają one również w optymalizacji działalności, dzięki czemu zyskujesz więcej czasu dla siebie.

Własna marka kosmetyków online – podsumowanie

Twoja własna marka kosmetyków rozwinie się, jeśli postawisz na skuteczny branding, którego kluczowym elementem jest sklep internetowy. Zacznij sprzedawać w sieci przy pomocy własnego sklepu, a zobaczysz, jak wiele możesz zyskać. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w biznesie, nie zwlekaj – załóż sklep internetowy w branży kosmetycznej już dziś!

materiał partnerski, foto: unsplash.com, zyro.com
# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager