Własna marka kosmetyków? Załóż sklep internetowy!

Własna marka kosmetyków? Załóż sklep internetowy!

Konkurencja na rynku kosmetycznym nie maleje, a na całym świecie stale przybywa nowych firm i produktów. Własna marka kosmetyków to rewelacyjny pomysł na biznes, ale jest to jednocześnie niezwykle wymagający rodzaj działalności.

Bez odpowiedniego brandingu trudno mówić o osiągnięciu sukcesu, zaś kluczowym jego elementem może być właściwa prezencja w Internecie. Jeśli chcesz rozwijać swój kosmetyczny label, koniecznie załóż sklep internetowy. Pokażemy Ci, jak to zrobić i dlaczego warto zwiększyć sprzedaż online.

Własna marka kosmetyków a branding firmowy

Skuteczny branding powinien działać na wielu płaszczyznach jednocześnie. Własna marka kosmetyków wymaga często działań skoncentrowanych zarówno na zwiększaniu sprzedaży, jak również rozpoznawalności produktów i firmy wśród potencjalnych klientów. Dlatego jeżeli masz własną markę kosmetyków, i zastanawiasz się jak otworzyć sklep internetowy, który stanie się integralnym elementem całej układanki, przeczytaj ten artykuł.

Po kolei, czym właściwie jest branding w przypadku własnej marki kosmetycznej?

Branding to inaczej budowanie wizerunku marki, a więc proces, który tworzy określone skojarzenia z daną firmą, organizacją, produktem czy usługą. Sens brandingu polega na chęci budowy jasnych relacji pomiędzy marką a klientami. Opierają się one zwykle na jasnych skojarzeniach i pozwalają wyróżnić się na tle licznej konkurencji rynkowej.

Własna marka kosmetyków również wymaga skutecznego brandingu, żeby móc trafiać do obecnych i potencjalnych klientów. Budowanie wizerunku marki kosmetycznej pozwoli im na lepszą identyfikację z produktami i firmą, a to przełoży się na zwiększenie popularności.

Jakie elementy składają się na skuteczny branding w branży kosmetycznej? Kierunków budowania wizerunku marki jest sporo, a do najpopularniejszych należą:

Definiowanie marki: jej celu, wizji, obietnicy.

Warstwa graficzna i sloganowa: nazwa marki, sposób komunikacji (tone of voice), logo, paleta kolorów, typografia.

Reklama: social media, artykuły afiliacyjne, banery reklamowe, prasa, itp.

Design: projekty graficzne opakowań kosmetyków i samych produktów.

Doświadczenie użytkownika online: skuteczny portal i sklep internetowy.

Spośród powyższych elementów, na wyróżnienie zasługuje ostatni punkt, a więc sklep internetowy. To właśnie tym tematem chcemy się zająć nieco szerzej, gdyż może się okazać prawdziwym kluczem do sukcesu własnej marki kosmetyków. Dotyczy to również przypadków, gdy Twoja firma już działa, a Ty zamierzasz przebudować jej wizerunek, a więc wykonać re-branding.

Własna marka kosmetyków a sklep internetowy

źródło: https://zyro.com/pl/preview/nyx?returnPath=%2Fpl%2Fszablony%2Fe-commerce%2F2

Co sprawia, że jedne marki rozpoznajemy nawet po fragmencie logo, a inne nie wywołują żadnych emocji? W przypadku największych firm (również z branży kosmetycznej), klienci na przestrzeli lat przyzwyczajają się do wizerunku marki. Czy niewielkie polskie przedsiębiorstwa mają jakiekolwiek szanse, by osiągnąć taki poziom rozpoznawalności wśród odbiorców?

Z pomocą przychodzi skuteczny branding, którego znaczącym elementem są także działania w Internecie. Prowadzenie sklepu internetowego może być bardzo poważnym krokiem na drodze do sukcesu własnej marki kosmetyków. Tym bardziej w czasach, gdy coraz chętniej robimy zakupy w Internecie, a e-commerce stopniowo wypiera tradycyjne kanały sprzedaży stacjonarnej. Sprzedając kosmetyki sklep internetowy może przyczynić się do szybkiego rozwoju działalności.

Wśród największych zalet obecności w sieci warto podkreślić:

Skuteczniejszy branding. Przy pomocy sklepu online można wykorzystać elementy graficzne oraz slogany, które fachowo wspierają wizerunek marki.

Zwiększenie widoczności. Własna marka kosmetyków to działalność na bardzo konkurencyjnym rynku, a profesjonalny sklep internetowy pozwoli docierać do szerszego grona odbiorców.

Zwiększenie sprzedaży. Generując większy ruch organiczny w sklepie internetowym, można zapewnić sobie jeszcze lepszą sprzedaż. Klienci, którzy rozpoznają Twoją markę kosmetyków, będą do niej chętniej wracać i kupować więcej produktów.

Budowa kanału informacyjnego. Sklep internetowy warto zintegrować z dodatkowymi narzędziami, które pozytywnie wpływają na pozycjonowanie portalu w sieci. Mowa chociażby o blogu będącym świetną opcją dzielenia się wiedzą z klientami.

Interakcje z klientami. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ze sklepu online uczynić prawdziwą platformę edukacyjną. Dając klientom możliwość kontaktu przy pomocy mediów społecznościowych lub forum, pozytywnie wpłyniesz na branding marki.

Czy Twoja własna marka kosmetyków potrzebuje sklepu internetowego?

Odpowiedź na to pytanie jest jednoznaczna: oczywiście, że tak! Warto pochylić się nad możliwościami, jakie zapewnisz sobie dzięki takiemu rozwiązaniu. Dlaczego warto prowadzić sklep internetowy ze swoimi kosmetykami?

źródło: https://zyro.com/pl/preview/rida?returnPath=%2Fpl%2Fszablony%2Fe-commerce

Twoja własna marka kosmetyków szybko odczuje pozytywne zmiany, gdy zaczniesz prowadzić sklep internetowy. W ostatnich latach zakupy przez Internet przeżywają stały wzrost zainteresowania, co przekłada się na zwiększone przychody ze sprzedaży online. Nic dziwnego, że przedstawiciele tak wielu branż decydują się na budowę sklepu internetowego.

Istnieje kilka ważnych przesłanek, które sprawiają, że warto zacząć prowadzić sklep internetowy ze swoimi kosmetykami. Warto zwrócić na następujące elementy, jeśli zastanawiasz się nad wzmocnieniem sprzedaży w sieci:

  1. Sprzedajesz tylko przy pomocy zewnętrznych platform. Chyba nikt nie chce tracić zbyt dużych pieniędzy na prowizjach od sprzedaży. Opieranie się wyłącznie na zewnętrznych kanałach dystrybucji sprawia, że Twoje dochody nie są tak wysokie, jak mogłyby być.
  2. Brakuje Ci dywersyfikacji. Opierając całą swoją sprzedaż o jedną platformę, można stracić wszystko, gdy z jakichś przyczyn przestanie ona działać. Własna marka kosmetyków przy pomocy sklepu internetowego jest odpowiednim zabezpieczeniem, a dodatkowo rozszerza dostęp do grup docelowych.
  3. Kiepskie wyniki sprzedaży. Własny sklep online może znacznie zwiększyć widoczność Twojej marki w sieci. Dzięki skutecznemu brandingowi przyciągniesz nowych klientów, a to sprawnie przełoży się na wzrost sprzedaży.
  4. Rośnie zapotrzebowanie ze strony klientów. Często bywa tak, że sami konsumenci nie chcą już korzystać z platform sprzedażowych. W zamian, wolą kupować bezpośrednio od swoich ulubionych firm. W myśl zasady „nasz klient – nasz pan”, warto wyjść im naprzeciw i rozkręcić własny sklep w Internecie.
  5. Sprzedajesz luksusowe produkty. Istnieją powody, dla których największe światowe marki kosmetyczne nie sprzedają produktów na zewnętrznych platformach e-commerce. Jeśli również Twoja własna marka kosmetyków specjalizuje się w luksusowej ofercie, wówczas potrzebujesz nowoczesnej strony ze sklepem online.

Skoro już znamy kluczowe zalety sprzedaży internetowej oraz powody, dla których warto założyć sklep online, pora zastanowić się, jak tego dokonać. Przyjrzyjmy się, w jaki sposób stworzyć własny sklep internetowy z kosmetykami, który zagwarantuje Ci sukces w biznesie.

Załóż sklep internetowy dla swojej marki

źródło: https://zyro.com/pl/preview/kristine?returnPath=%2Fpl%2Fszablony%2Fe-commerce

Wśród przedsiębiorców utarło się myślenie, że budowa, a także prowadzenie sklepu internetowego, to żmudne i skomplikowane procesy. Nic bardziej mylnego! Dziś znaleźć można bowiem szereg nowoczesnych rozwiązań, które pozwalają na automatyzację większości kwestii – od projektu sklepu, aż po obsługę sprzedaży i klientów.

Jak to możliwe? Klucz do sukcesu to kreator stron www i sklepów online

To, że Twoja własna marka kosmetyków potrzebuje profesjonalnego sklepu online, nie ulega żadnej wątpliwości. Okazuje się, że dzięki nowatorskim metodom, możesz samodzielnie zbudować takie narzędzie do sprzedaży w sieci. Wystarczy nieco wolnego czasu, a także odrobina dobrych chęci. Resztę, w dużej mierze, wykona za Ciebie kreator oraz narzędzia oparte na sztucznej inteligencji.

Zobacz, na czym polega ten proces i załóż sklep internetowy z poniższymi wytycznymi:

Wybierz odpowiedni szablon. Kreatory stron www opierają się na gotowych rozwiązaniach, które użytkownik może dowolnie edytować. Znajdź taki design, który sprawi, że Twoja własna marka kosmetyków będzie się prezentować olśniewająco.

Połącz sklep z social media. Jeśli korzystasz na co dzień z mediów społecznościowych, możesz zintegrować je ze swoim sklepem. Dzięki temu nie utracisz zysków z zewnętrznych kanałów sprzedaży.

Postaw na mobilność. Ponad połowa globalnego ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych. Dlatego też warto stworzyć stronę, która będzie odpowiednio działać na smartfonach i tabletach.

Zarządzaj. Narzędzia kreatora sklepu internetowego to nie tylko budowa strony, ale również opieka back-endu. W ten sposób możesz zarządzać produktami, dbać o ich dostępność i monitorować swoją sprzedaż.

Akceptuj e-płatności. Nowoczesny sklep online to miejsce, gdzie klienci chcą sprawnie sfinalizować swoje zakupy. Dostępność elektronicznych i mobilnych metod płatności to już podstawa w branża e-commerce.

Automatyzuj i optymalizuj. Wiele elementów Twojego sklepu może działać na „autopilocie”, a to za sprawą nowoczesnych narzędzi AI. Pomagają one również w optymalizacji działalności, dzięki czemu zyskujesz więcej czasu dla siebie.

Własna marka kosmetyków online – podsumowanie

Twoja własna marka kosmetyków rozwinie się, jeśli postawisz na skuteczny branding, którego kluczowym elementem jest sklep internetowy. Zacznij sprzedawać w sieci przy pomocy własnego sklepu, a zobaczysz, jak wiele możesz zyskać. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w biznesie, nie zwlekaj – załóż sklep internetowy w branży kosmetycznej już dziś!

materiał partnerski, foto: unsplash.com, zyro.com
# Raporty tematyczne
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi