True men skin care: trendy w męskiej pielęgnacji na rok 2024

True men skin care: trendy w męskiej pielęgnacji na rok 2024

Współcześni mężczyźni coraz bardziej świadomie dbają o swoją skórę i wygląd. Nie ograniczają się już jedynie do klasycznych produktów, takich jak kremy do golenia czy dezodoranty, ale sięgają również po specjalnie dostosowane kosmetyki dla swojej płci.

To zjawisko staje się coraz bardziej widoczne na rynku kosmetycznym, a firmy w odpowiedzi na to zapotrzebowanie rozszerzają swoją ofertę o nowe, innowacyjne produkty.

Według szacunków PMR, w 2023 r. wartość sprzedaży kosmetyków w Polsce wyniosła ponad 32 mld zł, notując wzrost o ponad 9 proc. r/r.[1]. Duży potencjał mają w tym kontekście marki dedykowane mężczyznom, które z każdym rokiem osiągają coraz większe wartości sprzedaży. Jakie trendy w męskiej pielęgnacji będą wiodły prym w 2024 roku?

Mówi o tym Maciej Adamaszek, twórca polskiej marki TRUE men skin care i prezes FerrumLabs S.A.

Ochrona przeciwsłoneczna – zdrowie na pierwszym miejscu

Świadomość skutków ekspozycji na promieniowanie UV stała się bardziej powszechna. Coraz więcej badań naukowych dowodzi, że promienie słoneczne mogą zwiększać nie tylko ryzyko wystąpienia raka, ale również prowadzić do przedwczesnego starzenia się skóry[2]. W odpowiedzi na te zagrożenia częściej zaczynamy traktować ochronę przeciwsłoneczną jako kluczową część swojej pielęgnacji.

Według raportu opublikowanego przez Fortune Business Insights, kategoria produktów przeciwsłonecznych obecnie osiąga wartość 14,4 biliona dolarów. Ponadto, szacuje się, że do 2030 roku ten segment beauty wzrośnie ok. 4,5 proc. r/r[3]. W związku z rozwojem tego sektora coraz więcej producentów wprowadza do swojej oferty produkty z tej kategorii ochrony przeciwsłonecznej. A firmy, które mają już w swoim portfolio kosmetyki z SPF, pracują nad unowocześnieniem swoich linii.

Odpowiednia ochrona przeciwsłoneczna nie tylko pomaga w zachowaniu młodszego wyglądu, ale przede wszystkim zapobiega potencjalnym problemom zdrowotnym związanym z promieniowaniem UV. W 2024 roku produkty z filtrami staną się istotną częścią pielęgnacji. Kosmetyki przeznaczone do męskiej skóry, włączając w to kremy nawilżające, balsamy po goleniu i kremy przeciwsłoneczne, coraz częściej będą zawierać filtry UV o szerokim spektrum. Działają one jako tarcza ochronna, chroniąc skórę przed szkodliwym promieniowaniem UVA i UVB. Najskuteczniejszą ochronę przed promieniowaniem zapewniają filtry SPF 50+. Blokują one promienie UVB na poziomie ok. 99 proc., SPF 50 – 98 proc., SPF 30 – 97 proc, natomiast SPF 15 ok. 93 proc[4].

Ekologia – troska o planetę

Ekologia już kolejny rok z rzędu będzie odgrywać istotną rolę w męskiej pielęgnacji. Świadomość problemów związanych z zanieczyszczeniem środowiska rośnie, dlatego panowie coraz częściej wybierają produkty w ekologicznych opakowaniach oraz o naturalnym składzie. TRUE men skin care już w 2023 roku wprowadził unisexowy antyperspirant z refillem, który zawiera o 55 proc. mniej plastiku od produktów dostępnych w standardowych opakowaniach.

Co ciekawe, według badania EKObarometr, realizowanego przez instytut badawczy SW Research konsumenci oczekują od producentów kosmetyków deklaracji naturalności produktu (43 proc.),  składu (39 proc.) oraz skuteczności działania popartej np. wynikami badań (35 proc.)[5]. Dla nabywców istotny jest również wpływ kosmetyków na środowisko, ale niemal 30 proc. badanych nie jest zainteresowana dodatkowymi deklaracjami ekologicznymi, zamiast tego, zwracają oni uwagę na umieszczone na opakowaniach certyfikaty, znaki jakości, bądź umieszczenie produktu na “zielonej półce”[6].

Kosmetyki unisex – równość i różnorodność

Trend kosmetyków unisex, czyli produktów przeznaczonych zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, nabiera coraz większego znaczenia. W 2024 roku koncepcja ta będzie się rozwijać, promując równość i akceptację różnorodności płciowej.

Kosmetyki unisex są dostępne w szerokim zakresie, od kremów nawilżających po perfumy, i pozwalają każdemu wyrazać swoją tożsamość bez ograniczeń. To także ekonomiczne i praktyczne podejście, ponieważ wiele produktów może być dzielonych między partnerami, co przyczynia się do redukcji ilości odpadów.

Warto zaznaczyć, że kosmetyki unisex nie tylko pozwalają na wyrażenie swojej indywidualności, ale także tworzą przestrzeń dla dialogu na temat równości płci i akceptacji różnych tożsamości.

Rok 2024 przyniesie ze sobą zmiany w męskiej pielęgnacji, które położą nacisk na zdrowie skóry, troskę o planetę i inkluzywność. To nie tylko trendy, ale także ważne kroki w kierunku bardziej świadomego społeczeństwa.

[1] https://www.pmrmarketexperts.com/wiadomosci/rynek-kosmetykow-wzrosnie-glownie-napedzany-wzrostem-cen/
[2] https://naukawpolsce.pl/aktualnosci/news%2C92600%2Ceksperci-opalanie-postarza-skore-i-znacznie-zwieksza-ryzyko-czerniaka-i
[3] https://www.fortunebusinessinsights.com/sun-care-products-market-103821
[4] https://www.rei.com/learn/expert-advice/sunscreen.html
[5] https://swresearch.pl/raporty/ekobarometr-pelna-wersja-raportu-z-piatego-pomiaru
[6] Tamże.
# Raporty tematyczne
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi