Te dwie reklamy kosmetyków pojawiły się na Super Bowl

Te dwie reklamy kosmetyków pojawiły się na Super Bowl

Finałowy mecz futbolu amerykańskiego to nie tylko święto sportu, ale wielka bitwa na reklamy. Co roku widzowie decydują, które podobały im się najbardziej. Oglądając ten mecz można w ogóle mieć wrażenie, że jest on dodatkiem do przerw reklamowych. A reklamy na Super Bowl to temat narodowych dyskusji: zarówno wśród marketingowców, jak też zwykłych ludzi.

W tym najlepszym i najbardziej pożądanym czasie antenowym w USA pojawiły się dwie reklamy marek kosmetycznych: Dove i CeraVe. Zacznijmy od tej drugiej, bo pomysł na nią był viralowy, a reklama podczas meczu był zwieńczeniem całej kampanii.

Czy Michael Cera stworzył CeraVe?

W dużym skrócie: nieszablonowa kampania CeraVe rozpoczęła się na początku roku. W socialach zaczęły pojawiać się zdjęcia, na których aktor Michael Cera przechadzał się po Nowym Jorku z torbami produktów CeraVe. Rozdawał je przechodniom oraz podpisywał się na opakowaniach dermokosmetyków w aptekach. Częścią kampanii były posty influencerów potwierdzające bezpośredni związek aktora z marką. Następnie influencerzy (także w Polsce) zaczęli publikować „unboxingi”, podczas których otwierali pudła prezentów od marki - oznaczone, a jakże, twarzą aktora i jego autografami. Spora część odbiorców social mediów naprawdę uwierzyła, że aktor jest twórcą marki, co tylko pokazuje w jak dziwnych czasach żyjemy i jak łatwo generować fake newsy. Następnie więc pojawiały się rozmaite posty i artykuły w mediach prostujące ten „news”, podbijając wciąż zainteresowanie marką. Cała kampania została więc zbudowana na wywołaniu poruszenia jakąś historią zbudowaną na zbieżności nazwiska z brandem, by potem ją zdementować, a marka mogła podkreślić raz jeszcze, że tworzą ją dermatolodzy, nie celebryci. Natomiast Cera w nazwie to nawiązanie do ceramidów, a nie nazwiska aktora. Melanie Vidal, global brand manager for CeraVe at L’Oréal powiedziała, że decyzja o reklamie przy Super Bowl wiązała się również z tym, by zwrócić uwagę na inkluzowość marki i zachęcać mężczyzn, by po nią sięgali. - Ta kampania to przede wszystkim powiew świeżości. Dzięki niej odczarowaliśmy wizerunek sztampowych reklam marek dermokosmetycznych, adresując potrzeby współczesnych odbiorców. Wyszliśmy z pewnych schematów, co jak widać przełożyło się na sukces docenienie  konsumentów  – skomentowała kampanię Agnieszka Pawełek, brand engagement Mmanager CeraVe w L’Oreal.


Sport jest dla dziewczyn

W kompletnie innym klimacie zaprezentowała się na Super Bowl marka Dove. W tym przypadku, jak zwykle robi to Dove, pokazano pewien istotny problem społeczny. Historia zaczyna się tu bardzo uroczo. Na początku spotu w tle leci piosenka „It’s a Hard Knock Life”, a film pokazuje dziewczynku uprawiające różne dyscypliny sportowe, zaliczając przy tym oczywiście rozmaite upadki i kiksy. Następnie klimat się zmienia: na plan pierwszy wjeżdża plansza informacyjna, która zmienia nastrój o 180 stopni. Dowiadujemy się z niej, że 45% dziewcząt porzuca sport przed 14. rokiem życia. Powód? Niska pewność siebie i nieakceptowanie wyglądu. Dove zachęca widzów, aby wspólnie przeciwstawiali się temu trendowi i wspierali program Body Confident Sport, który ma na celu wspieranie udziału dziewczyn w sporcie.

 

W głosowaniu widzów wyżej oceniona została reklama Dove. Jeśli jednak chodzi o zasięgi w social mediach CeraVe wygenerowała ich z tą kampanią znacząco więcej.

# Raporty tematyczne
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi