Oczywiście jesteśmy świadomi spadku dynamiki sprzedaży kosmetyków oraz ogólnej gorszej kondycji gospodarki, która przekłada się na mniejszą siłę nabywczą klientów. Liczymy jednak, że – jak co roku – konsumenci wykażą zwiększoną aktywność zakupową w czasie przedświątecznym. To czas, kiedy chcemy podarować bliskim coś, co ich ucieszy – to się na pewno nie zmieni.
Jako polski producent bazujący na naturalnych aktywnych składnikach z dzikich regionów Polski cieszy nas fakt, że w ostatnim czasie możemy zaobserwować też rosnący trend na lokalne marki kosmetyczne.
Przewidujemy wysoką pozycję sprzedaży uniwersalnych kosmetyków, niezbędnych w życiu codziennym – jak mydła, kremy do twarzy, produkty do włosów czy golenia. Stawiamy też na promocję zestawów, które stanowią domowe zamienniki usług beauty i barberskich – ich popularność stale rosła w czasie pandemii i chcemy odnieść się do tego trendu w naszych działaniach świątecznych.
Wzmacnianie sprzedaży online i stałe rozszerzanie działalności o kolejne kanały dystrybucji to dla ZEW for men priorytety już od dłuższego czasu i pandemia nie miała na to wpływu. Tylko to przyspieszyła, bo klienci w dużym stopniu przenieśli swoje zakupy w świat wirtualny. Pełną ofertę marki klienci znajdą w sklepie online poczujzew.pl – przekierowujemy do niego użytkowników z naszych mediów społecznościowych. W tym roku weszliśmy na koleje silne platformy sprzedaży internetowej, takie jak Amazon – dzięki czemu oferta marki jest dostępna między innymi w Niemczech, Szwecji, Włoszech, Szwajcarii, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, czy w Stanach Zjednoczonych, od jesieni produkty ZEW for men można też zakupić w krajach skandynawskich na platformie e-commerce Lyko oraz w Hongkongu, Singapurze i Makau za pośrednictwem Flexlane.co. W ostatnim czasie rozszerzyliśmy także współpracę z siecią perfumerii Douglas w Estonii, na Łotwie, w Rumunii oraz Hiszpanii.
Mimo wszystko, staramy się też być obecni stacjonarnie w punktach sprzedaży dogodnych dla konsumenta, na przykład w sieciach aptek z ofertą produktów dezynfekujących.
W stałej ofercie marki znajduje się kilkanaście praktycznych i eleganckich zestawów męskich kosmetyków i akcesoriów, które są dostępne w sklepie online marki, w sieci perfumerii Douglas, w wybranych barbershopach w całym kraju oraz w wielu sklepach multi-brandowych online i stacjonarnych.
Co roku tworzymy jednak dedykowane zestawy Xmass Edition, a nasze zestawy ze stałej oferty wysyłamy w świątecznej oprawie. W tym roku dla brodaczy ZEW for men proponuje bestsellerowy zestaw Zimowy Zadbany Brodacz z limitowaną wersją balsamu do brody z węglem drzewnym z Bieszczad, który w zimowej odsłonie pachnie imbirem i cynamonem. W zestawie znajdziemy także mydło do brody z węglem drzewnym o silnym działaniu tonizującym oraz poręczną szczotkę do brody wykonaną z bieszczadzkiego buku. Wciąż trwa moda na „oldschool”, w tym na nieco zapomnianą metodę golenia na mokro, dlatego na święta polecamy zawsz ekskluzywny zestaw do golenia Wet Shaving Set ZEW for men, zawierający m.in.: pędzel z naturalnego włosia borsuka i maszynkę z wymiennymi wkładami, które zostały wyprodukowane dla ZEW przez MÜHLE – niemieckiego producenta najwyższej klasy akcesoriów do golenia. To oryginalny prezent dla pewnych siebie, wyrafinowanych mężczyzn, którzy docenią wysoką jakość i trwałość wykonania.
Chcielibyśmy, aby Święta pozostały czasem radości, który pomoże nam przetrwać trudny czas pandemii. W tegorocznej komunikacji pragniemy przypomnieć naszym konsumentom, że warto choć na moment się zatrzymać, wyciszyć, odkryć na nowo ich magię i spędzić ten wyjątkowy czas przede wszystkim blisko najważniejszych dla nas ludzi. Oczywiście nie chcemy być oderwani od rzeczywistości i udawać, że nic się nie zmieniło, a sytuacja nie trudna – transparentność komunikacji jest bardzo ważna. Od wiosny 10% ze sprzedaży naszych produktów do higienizacji jak: żele do rąk, mydła aseptyczne czy zestawy ZEW Czystych Rąk, przekazujemy na zbiórkę dla szpitali na siepomaga/koronawirus, zorganizowaliśmy też dwie akcje ZEW Pomocy Szpitalom, w których przekazaliśmy wybranym instytucjom służby zdrowia środki do higienizacji.
Mamy nadzieję, że polska branża kosmetyczna pozostanie aktywna sprzedażowo w okresie świątecznym, abyśmy jako gospodarka jak najmniej ucierpieli. Ta biznesowa strona produkcji też jest istotna – dbamy o dobre warunki pracy zatrudnianych przez nas ludzi i współpracowników oraz stale monitorujemy działania dotyczące zarządzania produkcją i zamówieniami.
Obserwujemy nowy typ konsumenta, który narodził się w trakcie pandemii – takiego, który wydaje pieniądze rozsądnie, na dobrej jakości produkty od zaufanych marek.
Będziemy uwzględniać te potrzeby proponując m.in. świąteczne oferty cenowe i łączone oferty zakupowe naszych bestsellerów.