Mintel: cztery kluczowe trendy w branży beauty na rok 2021

Mintel: cztery kluczowe trendy w branży beauty na rok 2021

Firma Mintel ogłosiła cztery podstawowe trendy w globalnej branży kosmetyków i produktów do pielęgnacji w roku 2021, kształtowane przez czynniki takie jak dobrostan, wartość, technologia i otoczenie.

●   Piękny umysł: Marki mają szansę zaoferować poczucie normalności w niepewnych czasach proponując rutynowe zabiegi pielęgnacyjne oparte na produktach, które zapewnią ochronę, wniosą wartość i pozwolą odbudować relacje oparte na zaufaniu.

●   (Bez)cenna uroda: Kontrolowanie wydatków skłania konsumentów do szukania w produktach funkcjonalności i celu. Wartość zakupu jest wyznaczana przez jakość, wygodę i efekt, a nie wysokość wydanej kwoty.

●   Zmiana kanału: Przemyślane strategie e-commerce pozwolą markom odnieść sukces poprzez zastosowanie podejścia wielokanałowego, które poszerzy granice, zaangażuje wszystkie zmysły i zaoferuje konsumentom inny wymiar zakupów dzięki nowym warstwom cyfrowego doświadczenia.

●      Urodowa eko-lucja: W miarę powrotu do normalności i znoszenia obostrzeń wymuszonych przez pandemię COVID‑19 konsumenci przewartościowują swoje priorytety, zwracając podczas zakupów większą uwagę na względy eko-etyczne.

Patrząc w przyszłość Andrew McDougall, Associate Director, Global Beauty and Personal Care wyjaśnia, w jaki sposób te trendy staną się inspiracją dla sektora kosmetyków i produktów do pielęgnacji na całym świecie oraz jak wpłyną na producentów, przedsiębiorców, marki i konsumentów.

Piękny umysł

„W najbliższym czasie podkreślanie roli rutynowych zabiegów pielęgnacyjnych w zwalczaniu lęku i stresu oraz przywracaniu poczucia normalności w niepewnych czasach będzie czynnikiem decydującym o wartości dla konsumentów w długofalowej perspektywie. Marki, które pochwalą się ścisłym przestrzeganiem procedur bezpieczeństwa, wzbudzą zaufanie i przyciągną nowych klientów tęskniących za doświadczeniem zakupów w sklepach stacjonarnych. Marki powinny również opracować strategie angażowania zewnętrznych ekspertów, aby nadać produktom stempel wiarygodności i zaproponować konsumentowi wizję osiągnięcia holistycznego dobrostanu poprzez zadbanie o zdrowie umysłu, ducha i ciała.”

(Bez)cenna uroda

„Podczas gdy wielu konsumentów na nowo ocenia, co jest niezbędne do przetrwania, doświadczenia i przeżycia stają się cenniejsze niż namacalne produkty. Marki, które będą chciały zachęcić konsumentów do zapłacenia więcej za dany produkt, muszą na nowo zdefiniować wartość jako coś, co wykracza poza aspekt cenowy i uwzględnia efekt zakupu oraz wygodę, z naciskiem na jakość. Coraz bardziej widoczny będzie „fleksitarianizm” zakupowy, w miarę jak konsumenci będą kupować droższe lub tańsze wersje produktów w różnych kategoriach. Sukces osiągną marki, które będą potrafiły wywołać autentyczny oddźwięk u poszczególnych grup konsumentów, dzięki czemu zmniejszą koszty pozyskania klientów i zwiększą wartość klienta w czasie.”

Zmiana kanału

„W ciągu najbliższych 12 miesięcy lojalność i wartość klienta w czasie będą rosły dzięki wykorzystaniu wielu wyszukanych i spersonalizowanych punktów styczności skoncentrowanych na uchwyceniu indywidualnych potrzeb konsumenta wynikających ze stylu życia. Marki powinny opracować strategie, które skierują e-commerce na ich własne strony internetowe, stawiając na autentyczność i rzucając wyzwanie dużym graczom, którzy muszą zmierzyć się z problemem transparentności łańcucha dostaw. Należy również wykorzystać sektor usług beauty i rozszerzyć definicję pielęgnacji dzięki zaangażowaniu przeszkolonych i godnych zaufania specjalistów, tworząc w ten sposób prawdziwie wielokanałową strategię.”

Urodowa eko-lucja

„Marki będą kontynuować wspieranie lokalnych firm i współpracę opartą na autentycznej i długofalowej strategii, ponieważ coraz więcej konsumentów robi zakupy u lokalnych producentów zwracając mniejszą uwagę na cenę. Nadchodzi nowa ewolucja pojęcia „czystego” produktu łącząca etykę i bezpieczeństwo, która spełnia potrzeby świadomych i uważnych konsumentów z sektora beauty chcących uniknąć niepotrzebnego ryzyka związanego z produktem i jego wpływem na otoczenie. W miarę jak konsumenci przeprowadzają się i wyprowadzają do/z dużych i małych miast, zmieniają się ich priorytety, a wraz z nimi produkty i usługi, do których mają dostęp. Aby zwiększyć wskaźnik powtórnego zakupu, marki  powinny zainwestować w bardziej zróżnicowane punkty styczności, które umożliwią konsumentom optymalne odkrywanie produktu.”

# Raporty tematyczne
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi