Mintel opracował raport dotyczący trendów w branży kosmetycznej na rok 2021 - rozmawiamy z współautorem badania

Mintel opracował raport dotyczący trendów w branży kosmetycznej na rok 2021 - rozmawiamy z współautorem badania

Firma analityczna Mintel opracowała raport dotyczący trendów w branży kosmetycznej. Zdecydowanie wybijają się w nim kwestie związane z troską o swoje zdrowie, holistyczne podejście do dbania o siebie, świadome wybory konsumenckie, a także wzrost rozwiązań cyfrowych.

Na trendy wpływają również kwestie społeczne (m in. upodmiotowienie, ochrona swoich praw, szacunek) i tożsamościowe (wyrażanie siebie i swojego miejsca w społeczeństwie).

O badaniu rozmawiamy z Andrew McDougall, Associate Director, Global Beauty and Personal Care, Mintel

Jak pandemia Covid-19 wpłynęła na trendy kosmetyczne?

Andrew McDougall: Pandemia COVID-19 wpłynęła na świat na wiele różnych sposobów, a najważniejsze pytanie dotyczące zachowań konsumentów dotyczy tego, co będzie miało trwały efekt, a które zmiany zachowań są tylko tymczasowe? Patrząc na nasze trendy na rok 2021 (Channel Changers/ Beauty Eco-Lution/ Beautiful Mind/ Beauty [Re]Valued), można zauważyć jej wpływ na niektóre czynniki napędzające trendy (Technology/Surroundings/Wellbeing/Value). W wielu przypadkach zmiany, które już wcześniej były widoczne, w wyniku pandemii po prostu przyspieszyły.

W przypadku Technologii obserwujemy zmianę sposobu, w jaki ludzie odkrywają i kupują produkty. Sprzedaż detaliczna kosmetyków online wzrastała z roku na rok jeszcze przed pandemią, ale z powodu ograniczeń wprowadzonych w ciągu ostatniego roku, urosła jeszcze bardziej. W pewnym sensie był to jedyny sposób na interakcję ze światem beauty. Widzimy więc, że ludzie dokonują zakupów online bardziej z konieczności, ale widzimy także, że technologie takie jak AI i AR stają się bardziej użyteczne, ponieważ coraz częściej to na nich właśnie konsumenci polegają. Na przykład, chatboty są dostępne od lat na stronach, fanpage’ach FB czy Messengerze wielu marek, ale zaangażowanie z nimi jest obecnie znacznie większe.

Biorąc pod uwagę czynnik Otoczenie, ludzie zwracają coraz większą uwagę na wpływ, jaki wywierają na naszą planetę, dlatego obserwujemy zmianę w kierunku bardziej świadomych zakupów w branży beauty – w kierunku wybierania bardziej zrównoważonych, etycznych czy też lokalnych marek.

Dobre samopoczucie było dla ludzi bardzo ważnym czynnikiem podczas lockdownów i w czasie bezprecedensowego – stresującego i niepewnego okresu, który towarzyszy pandemii. Troska o siebie i swoje zdrowie psychiczne jest obecnie kluczowym tematem - zwiększonym oczywiście z powodu COVID-19. Ochrona (fizyczna i psychiczna) jest również wzmocniona poprzez zwiększony nacisk na kwestie bezpieczeństwa i higieny.

Wartość jest ważnym czynnikiem, który uległ zmianie w związku z wybuchem epidemii COVID-19, ponieważ konsumenci ponownie oceniają, co jest dla nich ważne i jakie produkty są dla nich niezbędne. Na niektórych rynkach na całym świecie obciążenia finansowe związane z pandemią mogą być ekstremalne, dlatego wartość stanie się kluczową kwestią, na której będą się koncentrować konsumenci w branży beauty. Nie tylko pod względem samych wydatków, ale także tego, jakie inne wartości określone produkty wnoszą w ich życie.

Które trendy mają szansę pozostać z nami przez następne 2-3 lata, a które wydają się zanikać?

Wspaniałą cechą naszych trendów na rok 2021 w branży Beauty & Personal Care jest to, że opierają się one na 7 założeniach „Consumer Drivers”, które analizują obecne i przyszłe zachowania konsumentów. Trendy związane z otoczeniem i zrównoważonym rozwojem pojawiły się w głównym nurcie jeszcze przed pandemią COVID-19, więc będą kontynuowane i pozostaną z nami przez wiele kolejnych lat, ponieważ jest to szczególnie ważny temat. Podobnie trendy technologiczne pojawiały się i były obecne już wcześniej, więc zostały po prostu przyspieszone i dostosowane do obecnej sytuacji. Skupienie się na bezpieczeństwie i higienie jest jednym z tych, które nasiliły się ze względu na COVID-19 i które nadadzą nowy kierunek pojęciom związanym z urodą, takim choćby jak "Clean-Beauty", dając im większą jasność i lepsze zrozumienie (mniej skupiając się na negatywnym marketingu). Technologie bezdotykowe i haptyczne również znalazły nowy kierunek w świecie urody ze względu na konieczność zminimalizowanych lub kompletnie bezdotykowych kontaktów. Takie rozwiązania wydają się mieć teraz swoje momentum.

Co jest dziś kluczowe z punktu widzenia konsumenta wybierającego kosmetyki ze sklepowej półki?

Konsumenci chcą produktów, które są bezpieczne, funkcjonalne i w miarę możliwości wyprodukowane w zrównoważony sposób. Doceniają kosmetyki, które są dla nich dobre i dbają o ich dobre samopoczucie. Oczekują przy tym dowodów ich skuteczności i bezpieczeństwa popartych naukowo. Ważne jest również, aby produkty i marki kosmetyczne były transparentne i autentyczne.

Dziękuję za rozmowę
Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki
# Raporty tematyczne
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi