Czas millenialsów - co charakteryzuje pokolenie Y?
Czas millenialsów - co charakteryzuje pokolenie Y?

Prawie dwa miliardy ludzi urodziło się między jednym a drugim tysiącleciem, co stanowi jedną czwartą ludności świata.

Millenialsi, czyli urodzeni między 1981 a 1996 rokiem, według oficjalnej klasyfikacji Pew Research Center, byli świadkami katastrofy 11 września, doświadczyli trudów "wielkiej recesji" i kryzysu gospodarczego końca XXI wieku.

Jako pierwsi musieli zmierzyć się ze zniszczeniami środowiska spowodowanymi przez lata nieuregulowanej industrializacji. Mimo to są pionierami innowacji cyfrowych i rewolucji internetowej, ochrony planety, obrony prawa do zdrowia i troski o innych ludzi.

Millenialsi przyjęli nowe zwyczaje i zainteresowania, a ich podejście do dóbr konsumpcyjnych i zasad rynkowych również zmieniło się radykalnie w stosunku do poprzednich pokoleń. Nie zadowalają ich tradycyjne kampanie reklamowe czy marketingowe hasła. Ważnym aspektem jest dla nich zrównoważony rozwój, lokalność, fair-trade, uczciwe traktowanie konsumentów. Nie dają sobą manipulować, po potrafią weryfikować informacje, a ewentualne niespójności przekazu powodują, że w ich oczach marka traci wiarygodność. Młodzi ludzie nie dostosowują się biernie do tego, co znajdą na sklepowych półkach, ale szukają produktu skrojonego na ich miarę. Uwielbiają dzielić się swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych i z nich również sami czerpią wiele informacji. Nie ufają celebrytom i wysokozasięgowym influencerom, traktując ich jak niepoważne słupy reklamowe.

Branża kosmetyczna musi dostosować swoje strategie do dialogu z nowymi konsumentami, którzy wpływają na ewolucję rynku. Jedną z głównych dźwigni sukcesu produktu w tym segmencie jest bez wątpienia personalizacja: kosmetyk dostosowuje się do konsumenta, przekształcając się zgodnie z jego gustami, potrzebami i inspiracjami chwili. Na pewno inna również powinna być komunikacja z konsumentem. By była trafiona, należy po prostu znać ich świat. Wiedzieć, co czytają, co oglądają, jakie są ich marzenia, jakie mają obawy...

Millenialsi doceniają marki, które oferują wartość dodaną, np. angażują się w jakieś działania charytatywne (najlepiej długofalowo, nie ad hoc), a ich wizerunek oparty jest na wartościach. Pomocny w przyciągnięciu millenialsów jest storytelling oraz stworzenie atrakcyjnej otoczki wokół produktu – swoistej filozofii czy stylu życia. Pokolenie Y docenia improwizację i swobodę w komunikacji marek – to dlatego przypadki real-time marketingu w wykonaniu firm szybko stają się viralowe. Oczywiście nie ma patentu na trafiony viral – potrzebny jest łut szczęścia, wyłapanie w porę nadarzającej się okazji i błyskawiczne stworzenie angażującej kreacji.

 

# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager