Czas millenialsów - co charakteryzuje pokolenie Y?

Czas millenialsów - co charakteryzuje pokolenie Y?

Prawie dwa miliardy ludzi urodziło się między jednym a drugim tysiącleciem, co stanowi jedną czwartą ludności świata.

Millenialsi, czyli urodzeni między 1981 a 1996 rokiem, według oficjalnej klasyfikacji Pew Research Center, byli świadkami katastrofy 11 września, doświadczyli trudów "wielkiej recesji" i kryzysu gospodarczego końca XXI wieku.

Jako pierwsi musieli zmierzyć się ze zniszczeniami środowiska spowodowanymi przez lata nieuregulowanej industrializacji. Mimo to są pionierami innowacji cyfrowych i rewolucji internetowej, ochrony planety, obrony prawa do zdrowia i troski o innych ludzi.

Millenialsi przyjęli nowe zwyczaje i zainteresowania, a ich podejście do dóbr konsumpcyjnych i zasad rynkowych również zmieniło się radykalnie w stosunku do poprzednich pokoleń. Nie zadowalają ich tradycyjne kampanie reklamowe czy marketingowe hasła. Ważnym aspektem jest dla nich zrównoważony rozwój, lokalność, fair-trade, uczciwe traktowanie konsumentów. Nie dają sobą manipulować, po potrafią weryfikować informacje, a ewentualne niespójności przekazu powodują, że w ich oczach marka traci wiarygodność. Młodzi ludzie nie dostosowują się biernie do tego, co znajdą na sklepowych półkach, ale szukają produktu skrojonego na ich miarę. Uwielbiają dzielić się swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych i z nich również sami czerpią wiele informacji. Nie ufają celebrytom i wysokozasięgowym influencerom, traktując ich jak niepoważne słupy reklamowe.

Branża kosmetyczna musi dostosować swoje strategie do dialogu z nowymi konsumentami, którzy wpływają na ewolucję rynku. Jedną z głównych dźwigni sukcesu produktu w tym segmencie jest bez wątpienia personalizacja: kosmetyk dostosowuje się do konsumenta, przekształcając się zgodnie z jego gustami, potrzebami i inspiracjami chwili. Na pewno inna również powinna być komunikacja z konsumentem. By była trafiona, należy po prostu znać ich świat. Wiedzieć, co czytają, co oglądają, jakie są ich marzenia, jakie mają obawy...

Millenialsi doceniają marki, które oferują wartość dodaną, np. angażują się w jakieś działania charytatywne (najlepiej długofalowo, nie ad hoc), a ich wizerunek oparty jest na wartościach. Pomocny w przyciągnięciu millenialsów jest storytelling oraz stworzenie atrakcyjnej otoczki wokół produktu – swoistej filozofii czy stylu życia. Pokolenie Y docenia improwizację i swobodę w komunikacji marek – to dlatego przypadki real-time marketingu w wykonaniu firm szybko stają się viralowe. Oczywiście nie ma patentu na trafiony viral – potrzebny jest łut szczęścia, wyłapanie w porę nadarzającej się okazji i błyskawiczne stworzenie angażującej kreacji.

 

# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi