Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Magdalena Toczyska-Kasprzak, Nuxe Polska

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Magdalena Toczyska-Kasprzak, Nuxe Polska

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Magdalena Toczyska-Kasprzak, dyrektor generalna Nuxe Polska

1. Dla branży kosmetycznej to był rok…

Intrygujący. Pierwszy rok funkcjonowania ustawy „Apteka dla aptekarza”, więc z wielkim zainteresowaniem przyglądaliśmy się jak z nowymi regulacjami radzą sobie główni gracze rynku aptecznego. 

Rok 2019 kojarzyć nam się będzie ze spadkiem liczby aptek w Polsce i zdecydowanym spowolnieniem  dynamiki rynku dermokosmetycznego, ale także z pięknym i długim latem, a więc świetnym sezonem na produkty słoneczne.

2. Najważniejszym wydarzeniem dla mojej firmy w 2018 roku było… 

Ewolucja w naszych gamach przeciwzmarszczkowych. Wprowadziliśmy na rynek nową gamę Crème Prodigieuse Boost  - produkty dla młodych kobiet których skóra narażona jest na szkodliwy wpływ  środowiska zewnętrznego (spaliny, smog) i  trybu życia (stres, zmęczenie, brak snu ).  Działa i w dodatku ma niesamowitą konsystencję i piękny zapach!  Odświeżyliśmy gamy Nuxuriance Ultra i Merveillance Expert. Nasze użytkowniczki bardzo doceniają nowe, szklane opakowania.

3. W 2019 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Nieustająco rekrutacja nowych użytkowniczek do marki Nuxe. Mimo że nasza sprzedaż dynamicznie się rozwija, to nasz udział w rynku nadal pozostaje niski.

Szukamy więc nowych partnerów handlowych - rozpoczynamy współpracę z nowymi aptekami, także internetowymi.

Wzmacniamy także naszą pozycję w aptekach z którymi już współpracujemy. W roku 2019 mocno stawiamy na sampling.  Naszą siłą są nasze wyjątkowe produkty, które mają apteczną skuteczność i tolerancję ale jednocześnie unikalną przyjemność stosowania.  Chcemy w przyszły roku dotrzeć z naszymi próbkami do jeszcze szerszej rzeszy pacjentek.

Bestseller Nuxe4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

Zdecydowanie Huile Prodigieuse czyli suchy olejek do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Jeden produkt, wiele zastosowań i do tego absolutnie kultowy zapach. 

Użytkowniczki uwielbiają zarówno wersję klasyczną, jak i tę z drobinkami. 

Coraz lepiej radzą sobie nasze gamy przeciwzmarszczkowe- Nuxellance, Crème Prodigieuse Boost, Merveillance Expert i  Nuxuriance Ultra. Skuteczność naszych produktów przeciwzmarszczkowych docenił ostatnio francuski magazyn „60 milionów konsumentów”, według którego produkt Nuxe jest jednym z nielicznych które rzeczywiście wykazują  działanie przeciwzmarszczkowe. Polki bardzo chętnie sięgają tez po odżywczą gamę  Reve de Miel. Nasz balsam do ust czy krem do rąk świetnie sprzedają się nie tylko w sezonie zimowym.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Rosnąca popularność produktów naturalnych i digitalizacja która sprzyja rosnącej konkurencji.

Dziś duzi gracze muszą się mierzyć z małymi firmami które mimo niewielkich budżetów marketingowych wygrywają unikalnymi produktami i przede wszystkim autentycznością w oczach konsumentów.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…  

Wstrzymanie zakupów dużych sieci aptecznych w okresie letnim, które miało duży wpływ na ogólną dynamikę rynku.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Abyśmy nadążali za naszymi konsumentami, a to jest coraz trudniejsze.

# Raporty tematyczne
loki joanna