Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Renata Bartos, Bartos Cosmetics
Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Renata Bartos, Bartos Cosmetics

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Renata Bartos, właścicielka Bartos Cosmetics

1. Dla branży kosmetycznej to był rok…

Bardzo owocny i pracowity.

2. Najważniejszym  wydarzeniem dla mojej firmy w 2018 roku było…

Wprowadzenie na rynek pierwszych moich produktów. Bardzo długo nad tym pracowałam.

Stworzenie marki, spójnej z moimi poglądami i wartościami, wymagało ode mnie bardzo dużo czasu i właściwych decyzji na wszystkich etapach.

Według mnie, kosmetyki mają mieć naturalny i zdrowy skład, bez składników pochodzenia zwierzęcego. Mają też być bogate w składniki aktywne i dzięki temu skuteczne, aby jeden kosmetyk działał na wiele potrzeb skóry minimalizując ilość potrzebnych produktów do stosowania w codziennej pielęgnacji.

3. W 2019 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Powiększenie oferty o nowe produkty. Rozwijanie świadomości klientów, aby wiedzieli, jak rozpoznać zdrowy, naturalny kosmetyk. Rozwijanie współpracy ze sklepami i drogeriami mającymi w ofercie naturalne kosmetyki. Takich miejsc pojawia się coraz więcej.


4.
Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

Krem odmładzający Apple Queen do pielęgnacji twarzy i do stosowania jako krem przeciwzmarszczkowy pod oczami. Klientki przychodzą do mnie z gratulacjami za tak dobry i skuteczny produkt.

Płyn micelarny Blue Velvet, którym można robić demakijaż oczu, oczyszczać skórę bez konieczności stosowania po nim toniku. Produkt ma pH 5,5 i od razu tonizuje. Skóra pozostaje czysta i optymalnie nawilżona bez uczucia ściągnięcia i przesuszenia.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Przybywa osób z wrażliwą skórą, zwracających uwagą na skład kosmetyków.

Szukają oni produktów, które nie podrażniają i nie są wypełnione sztucznymi i chemicznymi składnikami. Osoby z taką skórą, sięgają po kosmetyki ubogie w składniki aktywne, obawiając się ich działania uwrażliwiającego. Jednak podobne, niepożądane efekty będą miały komponenty syntetyczne i chemiczne. Żeby zamaskować „nienaturalność” produktu, dodawane są zapachy, które zwiększają prawdopodobieństwo wystąpienia podrażnień. Ponownie kładę nacisk na to, jak ważny jest skład. Wystarczy zadbać, żeby kosmetyk były z naturalnych, zdrowych surowców i nie zawierał w sobie alergenów pochodzących od perfum czy olejków zapachowych. Właśnie kosmetyki bezzapachowe mam w swojej ofercie.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…

Ogromna ilość nowych produktów wprowadzanych przez firmy kosmetyczne. Zarówno tych naturalnych jak i tych, którym do naturalności jest wciąż daleko.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Aby polskie kosmetyki podbijały świat:-)

# Raporty tematyczne
reklama