Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Magdalena Stoińska, Cosmo Group

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Magdalena Stoińska, Cosmo Group

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Magdalena Stoińska, PR Manager Cosmo Group

1. Dla branży kosmetycznej to był rok…

 Ciągłego wzrostu zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w Polsce, jak i eksport polskich kosmetyków. Innowacyjne produkty oraz holistyczne podejście do zdrowia i urody to trendy, które zdominowały ubiegły rok.

2. Najważniejsze wydarzenie dla mojej firmy w 2018 roku to…

Intensywny rozwój poszczególnych marek z portfolio grupy. To był kolejny rok wzrostu sprzedaży i działań prokonsumenckich naszych brandów. NeoNail, MylaQ, Black Lashes i Revi ugruntowały pozycję na rynku i zaskakiwały nowym produktami.

A prawdziwą wisienką na torcie był launch najmłodszej marki, czyli kosmetyków kolorowych NEO Make Up.

Dumą napawają nas cechy i skład naszych produktów – naturalne minerały, kompleksy witamin oraz fakt, że zarówno nasze produkty, jak ich składowe nie są testowane na zwierzętach i posiadają certyfikat vegan friendly.

Ważny jest też intensywny rozwój sieci dystrybucji, produkty naszych marek można kupić w ponad 1000 punktach zlokalizowanych na terenie całego kraju.

NeoNail jako jedyna marka w kategorii lakierów hybrydowych oraz NEO Make Up są dostępne w 140 perfumeriach Douglas, a produkty MylaQ można kupić w Hebe.

Sieć dystrybucyjną uzupełnia ponad 200 punktów własnych i franczyzowych w centrach handlowych – to najwięcej na rynku w branży lakierów hybrydowych.

3. W 2019 kluczowe cele biznesowe naszej firmy to…

Będziemy rozwijać struktury dystrybucji i umacniać pozycję lidera w zakresie sprzedaży lakierów hybrydowych. Nie spoczywamy na laurach. Nasza sieć sprzedaży ciągle się powiększa nie tylko w Polsce, ale również zagranicą.

Jesteśmy w niemalże wszystkich krajach Unii Europejskiej, a naszym celem jest dalsze wzmacnianie pozycji na rynkach zagranicznych i rozwój eksportu o kolejne kraje.

Nadal będziemy inwestować w nowe technologie. Prowadzimy działania, które pozwolą nam stać się jeszcze bardziej innowacyjną firmą.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

Stawiamy na produkty innowacyjne i wielozadaniowe. Hitem sprzedaży w obrębie NeoNail jest baza proteinowa 6w1, która nie tylko przedłuża, ale i kompleksowo dba o  paznokcie. 

Wielofunkcyjność produktów procentuje też w przypadku NEO Make Up.

Podkład HD Ultra Foundation to tzw. produkt „hero”, czyli kosmetyk o wyjątkowych właściwościach. Zawarte w nim składniki aktywne zapewniają efekt rozświetlonej skóry z efektem HD i mają pozytywny wpływ na cerę, co doceniają konsumentki.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Świadomy wybór produktów do pielęgnacji. Coraz większy wpływ na decyzje zakupowe Polek ma receptura danego kosmetyku, który powinien spełniać funkcję pielęgnacyjną, a nie tylko upiększającą.

Nadszedł czas przejrzystej informacji o korzystnych dla zdrowia, naturalnych recepturach.

Klientki podejmują odpowiedzialne wybory, a co za tym idzie wybierają również produkty, których wytwarzanie mniej – albo wcale – wpływa na zanieczyszczenie środowiska.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 był…

Prawdziwy boom związany z azjatycką pielęgnacją cery. Urodowy trend „glass skin” przybrał ostatnio gigantyczne rozmiary.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Kolejnych sukcesów, ciekawych projektów i radości z tworzenia.

# Raporty tematyczne
loki joanna