Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Karina Kozerska, Eveline Cosmetics

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Karina Kozerska, Eveline Cosmetics

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Karina Kozerska, dyrektor marketingu Eveline Cosmetics

1. Dla branży kosmetycznej to był rok...

Bardzo dobry rok! Obecna koniunktura na polskim rynku kosmetycznym jest bardzo dobra – szacuje się wzrost w tempie 4-5% rocznie pod względem wartościowym do 2020 roku. Pozytywne prognozy dotyczą też wielu innych krajów świata.

Ostatnie dane pokazują, że w ciągu najbliższych lat największy wzrost sprzedaży kosmetyków jest spodziewany w krajach Bliskiego Wschodu i Afryki.

Jest to związane z rosnącą aktywnością zawodową kobiet, co przekłada się m.in. na zwiększoną ilość stosowania kosmetyków do makijażu. Marka Eveline Cosmetics, mając na uwadze zróżnicowane potrzeby konsumentów, ma w ofercie wiele produktów, których receptury zostały specjalnie opracowane z myślach o klientach z poszczególnych krajów świata. Przykładem takiej linii jest White Prestige o działaniu wybielającym skórę, która cieszy się dużym powodzeniem głównie w krajach azjatyckich.

2. Najważniejszym wydarzeniem dla mojej firmy w 2018 roku było…

W roku 2018 obchodziliśmy jubileusz 35-lecia istnienia marki Eveline Cosmetics.

Świętowaliśmy tę rocznicę z dużą satysfakcją, gdyż dzisiaj możemy być dumni z tego, że jesteśmy największym polskim producentem i eksporterem kosmetyków.

Produkty marki Eveline Cosmetics są obecne na 6 kontynentach, w 70 krajach, a eksport stanowi ok. 70% wartości sprzedaży. Kraje z największą dynamiką wzrostu to: Rosja, Ukraina, Białoruś, Chorwacja, Serbia, Rumunia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Bośnia i Hercegowina oraz Węgry. W 2018 roku do naszych rynków eksportowych dołączyła Kuba.

3. W 2019 nasze kluczowe cele biznesowe naszej firmy to…

Umacnianie pozycji na rynkach eksportowych i w Polsce oraz rozwój eksportu o kolejne kraje. Na rok 2019 planujemy wdrożenia licznych nowości. Będą to produkty innowacyjne, zaawansowane technologicznie, zgodne z najnowszymi trendami, zatem wierzymy, że zostaną one bardzo dobrze przyjęte zarówno przez nasze lojalne konsumentki, jak i osoby, które dotychczas nie stosowały naszych kosmetyków.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

Nasze bestsellerowe linie, zarówno w Polsce, jak i na wielu rynkach to: Gold Lift Expert z bioaktywnym złotem, Płyny micelarne, Odżywki do paznokci Nail Therapy Professional (w tej kategorii jesteśmy liderem na polskim rynku), Odżywki do rzęs, Fluidy z linii HD Liquid Control, a także wyszczuplająco-antycellulitowa linia do ciała Slim Extreme. Bardzo dobrze sprzedają się również nasze ostatnie wdrożenia – linie Hyaluron Clinic i Royal Snail, gwarantujące kompleksową pielęgnację skóry od 30. do 70. roku życia.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Trend związany ze stosowaniem do makijażu twarzy podkładów o lekkiej, płynnej konsystencji, o właściwościach bardziej nawilżających i rozświetlających skórę, niż dających efekt pełnego krycia. Lekkie podkłady, takie jak np. HD Liquid Control nadają skórze naturalny koloryt, pozwalają jej oddychać  i dzięki beztłuszczowej formule nie zatykają porów.

Cały czas nie ustaje też moda na kosmetyki koreańskie – ich sprzedaż rok do roku rośnie o kilkadziesiąt procent w skali światowej.

Prognozy mówią jednak, że w najbliższym czasie trend K-beauty będzie musiał zmierzyć się z konkurencją z Japonii.  Klasyczne, japońskie zasady:  prostota i skromne piękno mają szansę coraz częściej pojawiać się w trendach pielęgnacyjnych. 

Ciągle modny jest trend eco - odpowiadając na ten trend w październiku tego roku wprowadziliśmy na rynek linię do pielęgnacji twarzy Botanic EXPERT, opartą na składnikach aktywnych w 100% pochodzenia naturalnego – olejkach i ekstraktach roślinnych.

Poważnym problemem jest zanieczyszczenie środowiska, które ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale i wygląd.

Pojawia się więc coraz więcej produktów kosmetycznych mających niwelować negatywne skutki, jakie zanieczyszczone powietrze, klimatyzacja, ogrzewanie,  wywołują na naszej skórze.

Przykładem tego typu produktów jest nasza nowa linia podkładów Matt my day – oprócz podstawowego działania, jakim jest wyrównanie kolorytu i matowienie skóry zawierają nowoczesny składnik anti-pollution oraz filtry UVA i UVB.

Składnikiem aktywnym, który 2018 zrobił furorę w pielęgnacji twarzy jest filtrowany śluz ślimaka, działający jak ultranaprawcza ampułka o działaniu regenerującym i przeciwzmarszczkowym. Zastosowaliśmy go w naszych nowych liniach Royal Snail i 24K Gold.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było...

W kategorii zaskoczenia, a może bardziej pewnego paradoksu, można potraktować dwa z pozoru wykluczające się trendy.

Z jednej strony zainteresowanie azjatycką pielęgnacją sprawiło, że modne stały się wieloetapowe rytuały pielęgnacyjne - esencje, ampułki, maski, olejowanie, a z drugiej strony obserwujemy  zwrot w stronę minimalizmu - skomplikowane procesy pielęgnacji skóry są eliminowane na rzecz produktów wielofunkcyjnych. 

Innowacyjne formuły i zaawansowane technologie pozwalają na tworzenie skutecznych kosmetyków o działaniu np. 3 w 1, czego przykładem jest np. nasza Intensywnie Nawilżająca Esencja-Hydrator z linii Hyaluron Clinic, która dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych form kwasu hialuronowego błyskawicznie i intensywnie nawilża skórę, działa przeciwzmarszczkowo, chroni przed szkodliwym działaniem zanieczyszczonego środowiska. Hydrator dealnie sprawdza się jako baza pod makijaż, ale może też być stosowany na makijaż, w ciągu całego dnia.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Zarówno w kategorii pielęgnacji twarzy, ciała, paznokci, jak i w przypadku kosmetyków do makijażu odnotowujemy rok do roku dwucyfrowy wzrost sprzedaży, czyli rośniemy szybciej, niż rynek.

Podobnej dynamiki wzrostu i zwiększania udziałów rynkowych w najważniejszych dla nas kategoriach produktów życzymy sobie w 2019 roku.

Sobie i konkurencji życzymy przychylnego dla przedsiębiorców prawodawstwa, stabilnej gospodarki, dalszego wzrostu PKB i zamożności Polaków, gdyż dobra koniunktura sprzyja również rozwojowi branży kosmetycznej.

# Raporty tematyczne
 reklama