Ostatnie dane pokazują, że w ciągu najbliższych lat największy wzrost sprzedaży kosmetyków jest spodziewany w krajach Bliskiego Wschodu i Afryki.
Świętowaliśmy tę rocznicę z dużą satysfakcją, gdyż dzisiaj możemy być dumni z tego, że jesteśmy największym polskim producentem i eksporterem kosmetyków.
Cały czas nie ustaje też moda na kosmetyki koreańskie – ich sprzedaż rok do roku rośnie o kilkadziesiąt procent w skali światowej.
Ciągle modny jest trend eco - odpowiadając na ten trend w październiku tego roku wprowadziliśmy na rynek linię do pielęgnacji twarzy Botanic EXPERT, opartą na składnikach aktywnych w 100% pochodzenia naturalnego – olejkach i ekstraktach roślinnych.
Pojawia się więc coraz więcej produktów kosmetycznych mających niwelować negatywne skutki, jakie zanieczyszczone powietrze, klimatyzacja, ogrzewanie, wywołują na naszej skórze.
Z jednej strony zainteresowanie azjatycką pielęgnacją sprawiło, że modne stały się wieloetapowe rytuały pielęgnacyjne - esencje, ampułki, maski, olejowanie, a z drugiej strony obserwujemy zwrot w stronę minimalizmu - skomplikowane procesy pielęgnacji skóry są eliminowane na rzecz produktów wielofunkcyjnych.
Podobnej dynamiki wzrostu i zwiększania udziałów rynkowych w najważniejszych dla nas kategoriach produktów życzymy sobie w 2019 roku.