Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Blanka Chmurzyńska-Brown

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Blanka Chmurzyńska-Brown

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego uważa za najważniejsze i co widać już w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego

1. Dla branży kosmetycznej to był rok...

Wytężonej pracy nad ustawą o produktach kosmetycznych, która wchodzi w życie 1 stycznia 2019 roku.

2. Najważniejszym  wydarzeniem dla Związku w 2018 roku było…

Zaangażowanie w proces negocjacji oraz udział w ścieżce legislacyjne ustawy o produktach kosmetycznych. Ostatnia dekada rozwoju regulacji kosmetycznych przyzwyczaiła nas do tego, że prawo ważne dla sektora powstaje w Brukseli. Ostatni raz braliśmy udział w pracach Sejmu i Senatu w Polsce w 2004 roku przy okazji prac nad ustawą o podatku akcyzowym, w wyniku których zniesiona została akcyza na kosmetyki. Z kolei jeszcze obowiązująca „stara” ustawa o kosmetykach w obecnym brzemieniu była procedowana w 2002 roku. To bardzo dawno. Odzwyczailiśmy się od współpracy z parlamentarzystami na poziomie klubów poselskich oraz pracy w komisjach i podkomisjach sejmowych i senackich.

Z punktu widzenia takiej organizacji jak Związek, powrót do pracy w Sejmie i Senacie w roli „strony społecznej” to świetne i ekscytujące doświadczenie i wyzwanie.

Bardzo się cieszymy, że dane nam było przeżyć to ponownie, szczególnie, że proces ten zakończył się sukcesem.

3. W 2019 nasze kluczowe cele biznesowe naszej firmy to… 

W przypadku Związku trudno mówić o celach biznesowych, bo nie działamy dla zysku. Ale CELE mamy!  Jednym z najważniejszych jest przygotowanie sektora do zmian wynikających ze Strategii Plastikowej. Mamy poczucie, że to niemalże zmiana ery. Człowiek żył w epoce kamienia, brązu i pary. Ostatnie dekady to era plastiku. Wraz z ogłoszeniem Strategii Plastikowej KE przyjdzie nam zmierzyć się z próbą zakończenia tej trudnej dla środowiska ery. To wielkie wyzwanie stoi również przed sektorem kosmetycznym.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie są...

Od lat - nieustanie w Związku - członkostwo w organizacji. Tylko w 2018 roku dołączyły do nas 24 firmy. To dla nas wielki sukces i wielkie zobowiązanie do dalszej pracy. Hitami sprzedaży Związku również są nasze szkolenia, które stały się marką jakości Kosmetycznych.pl. To, co nas wyróżnia na rynku, to doskonała receptura na udane wydarzenie branżowe. A są to: trafiona w sedno i aktualna tematyka, najlepsi (często światowego kalibru) prelegenci oraz nietuzinkowa i dobrze przemyślana formuła otwarta na debatę i wymianę myśli.

Związek nie wykłada. Związek stwarza dobre warunki do otwartej i inspirującej debaty.

A frekwencja na naszych wydarzeniach jest tego najlepszym dowodem.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Naturalność i organiczność oraz słowo „eco” w każdej możliwej kompilacji. Nawiązując do poprzedniego pytania – na ten temat też już szkoliliśmy sektor.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…

Dla nas jako dla biura Związku największym zaskoczeniem była ogromna dojrzałość sektora. A znalazła ona swój wyraz w pełnej akceptacji dla katalogu kar zapisanego w nowej ustawie o produktach kosmetycznych.

Tylko przedsiębiorcy, którzy zdają sobie sprawę z odpowiedzialności za bezpieczeństwo konsumenta rozumieją, że istnienie kar jest konieczne.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Ponieważ rok 2019 będzie stał pod hasłem deklaracji marketingowych, wszystkim konkurującym ze sobą przedsiębiorcom, ale również organizacjom biznesowym, życzymy konkurowania w zgodzie z 6 kryteriami z rozporządzenia 655/2013, a szczególnie w zgodzie z przepisami, w zgodzie ze stanem faktycznym oraz uczciwości.

# Raporty tematyczne
loki joanna