Docelowo, każda marka pragnie budować społeczność i rozpoznawalność w sieci, a co za tym idzie - sprzedawać! Taka strategia nie zawsze jest łatwa do wyegzekwowania. Jednak kreatywność i konsekwencja pozwalają osiągnąć sukces. Jak markom udaje się zjednać sobie szerokie grono fanów w mediach społecznościowych?
DOVE (Instagram + Twitter) - https://www.instagram.com/dove/
Ten profil jest jednym z najczęściej przywoływanych przykładów dobrze prowadzonych mediów społecznościowych. Marka wyróżnia się, a jej marketing, jest czymś więcej niż tylko promocją produktową. Kampania „Prawdziwe piękno”, była wielokrotnie odświeżana od czasu publikacji pierwszej z serii w 2004 r. W 2020 roku Dove po raz kolejny podkreślił swój główny przekaz, wykraczając daleko poza produkt i skupiając się na wartościach ludzkich. Kampania „Odwaga jest piękna” skutecznie uhonorowała pracowników służby zdrowia, którzy niestrudzenie pracowali podczas pandemii koronawirusa.
Too Faced (TikTok) - https://www.tiktok.com/@toofaced
Too Faced Cosmetics Lip Injection Extreme to wypełniający błyszczyk do ust. Zaczął się nagle wyprzedawać sześć lat po premierze (w 2013 roku)... dzięki platformie TikTok. Marka działa tam od marca 2019 roku i ma 330 tysięcy fanów. Jak sama siebie opisuje: poważny brand, który wie, jak się bawić. Produkt zainspirował wirusowe wyzwanie, w którym użytkownicy udostępnili filmy przed i po użyciu. Marka nabrała rozpędu i zaangażowała grupę influencerów na TikToku do wprowadzenia ich kolejnego produktu - tuszu do rzęs. Strategia zadziałała, generując 821 milionów wyświetleń pod hashtagiem kampanii #TFDamnGirl.
DRUNK ELEHANT (Instagram) - https://www.instagram.com/drunkelephant
Marka, która skradła moje (oraz ponad miliona i stu tysięcy osób) serce kolorami i konsekwencją na Instagramie. Łatwo zrozumieć dlaczego. “Pijany słoń” to milenialsowa perła! Minimalistyczne opakowania idą w parze z uroczymi nazwami produktów. Każdy kosmetyk jest wolny od olejków eterycznych, „wysuszających alkoholi”, silikonów, chemicznych filtrów przeciwsłonecznych, substancji zapachowych i barwników oraz SLS. Profil instagramowy inspiruje, edukuje i bawi.
ColourPOP cosmetics (Instagram + Facebook) - https://www.instagram.com/colourpopcosmetics/
ColourPop Cosmetics, znany również jako ColourPop, to soczysta marka kosmetyków z siedzibą w Los Angeles w Kalifornii. Firma została założona w 2014 roku przez rodzeństwo - Laurę i Johna Nelsonów. Dziś na Instagramie liczy aż 10 mln obserwujących (na Facebooku “tylko” 2,1 mln). Marka nie boi się wyzywającej komunikacji - swoje produkty prezentuje również na mężczyznach.
Essie (Instagram) - https://www.instagram.com/essie/
Amerykański ekspert w dziedzinie salonów paznokci od 1981 roku. Oficjalna strona z hasłem #essielove ma ponad 2,1 milionów obserwujących. Najpopularniejsze zdjęcia Essie mają ponad milion polubień! Dominują - jak to w tym segmencie - zdjęcia stylizacji paznokci, ale za to jakich!
Pixi Beauty (Instagram) - https://www.instagram.com/pixibeauty/
Stworzona ponad 20 lat temu i wprowadzona na rynek w Londynie marka Pixi ma wiernych fanów na całym świecie dzięki swoim czystym, pobudzającym i kochającym skórę produktom. Pistacjowa identyfikacja oraz niebanalne kosmetyki zjednoczyły 95 tysięcy obserwujących.
KKW Beauty (Instagram) - https://www.instagram.com/kkwbeauty/
Kim Kardashian wraz ze swoją luksusową marką w ekspresowym tempie opanowała rynek kosmetyczny na całym świecie. Obecnie ma 4,7 mln obserwujących jej profil, bardzo spójnie utrzymany w kolorach ziemi. Zamieszcza na nim wiele instruktażowych filmów, które fanki uwiebiają.
House of Lashes (Instagram) - https://www.instagram.com/houseoflashes
Rzęsy wykonane ręcznie wyłącznie z włókien naturalnych i syntetycznych. W 100% wolne od okrucieństwa, czyli wegańskie. Przyciągnęły aż 2,3 mln obserwujących dzięki spójnej komunikacji oraz prezentacji efektów produktowych, także w niekonwencjonalny sposób. Trzeba umieć się wyróżnić. Nawet, a może szczególnie, przy tak specyficznym produkcie!
FRANK BOD (Instagram) - https://www.instagram.com/frank_bod/
#thefrankeffect nie traktują siebie zbyt poważnie, ale poważnie podchodzą do tego, co słuszne! Dlatego zakochało się w nich 812 tysięcy fanów na Instagramie. Żartobliwy ton marki wymieszany z poradami sprawia, że profil uczy i bawi jednocześnie. Warto zwrócić też uwagę na spójne ikony stories.
Urban Decay Cosmetics (Instagram) - https://www.instagram.com/urbandecaycosmetics
Oni nie przestrzegają standardów piękna. Pozwalają być, kim się chce i robią to fantastycznie! 11 milionów fanów na Instagramie na pewno zgodzi się z moją tezą. Zajrzyjcie na ich rozległą kolekcję filmów na IGTV.