10 profili marek kosmetycznych, które warto obserwować

10 profili marek kosmetycznych, które warto obserwować

Social media pozwalają markom na opowiadanie swoich historii, zapewniając im jednocześnie niesamowite możliwości handlowe. Platformy społecznościowe dają również markom okazję, by zaprezentować ofertę i angażować klientów.

Docelowo, każda marka pragnie budować społeczność i rozpoznawalność w sieci, a co za tym idzie - sprzedawać! Taka strategia nie zawsze jest łatwa do wyegzekwowania. Jednak kreatywność i konsekwencja pozwalają osiągnąć sukces. Jak markom udaje się zjednać sobie szerokie grono fanów w mediach społecznościowych? 

Poniżej subiektywny przegląd 10 najciekawszych profili marek kosmetycznych:

DOVE  (Instagram + Twitter) - https://www.instagram.com/dove/

Ten profil jest jednym z najczęściej przywoływanych przykładów dobrze prowadzonych mediów społecznościowych. Marka wyróżnia się, a jej marketing, jest czymś więcej niż tylko promocją produktową. Kampania „Prawdziwe piękno”, była wielokrotnie odświeżana od czasu publikacji pierwszej z serii w 2004 r. W 2020 roku Dove po raz kolejny podkreślił swój główny przekaz, wykraczając daleko poza produkt i skupiając się na wartościach ludzkich. Kampania „Odwaga jest piękna” skutecznie uhonorowała pracowników służby zdrowia, którzy niestrudzenie pracowali podczas pandemii koronawirusa.

Too Faced (TikTok) -  https://www.tiktok.com/@toofaced

Too Faced Cosmetics Lip Injection Extreme to wypełniający błyszczyk do ust. Zaczął się nagle wyprzedawać sześć lat po premierze (w 2013 roku)... dzięki platformie TikTok. Marka działa tam od marca 2019 roku i ma 330 tysięcy fanów. Jak sama siebie opisuje: poważny brand, który wie, jak się bawić. Produkt zainspirował wirusowe wyzwanie, w którym użytkownicy udostępnili filmy przed i po użyciu. Marka nabrała rozpędu i zaangażowała grupę influencerów na TikToku do wprowadzenia ich kolejnego produktu - tuszu do rzęs. Strategia zadziałała, generując 821 milionów wyświetleń pod hashtagiem kampanii #TFDamnGirl.

DRUNK ELEHANT (Instagram) - https://www.instagram.com/drunkelephant

Marka, która skradła moje (oraz ponad miliona i stu tysięcy osób) serce kolorami i konsekwencją na Instagramie. Łatwo zrozumieć dlaczego. “Pijany słoń” to milenialsowa perła! Minimalistyczne opakowania idą w parze z uroczymi nazwami produktów. Każdy kosmetyk jest wolny od olejków eterycznych, „wysuszających alkoholi”, silikonów, chemicznych filtrów przeciwsłonecznych, substancji zapachowych i barwników oraz SLS. Profil instagramowy inspiruje, edukuje i bawi.

ColourPOP cosmetics (Instagram + Facebook) - https://www.instagram.com/colourpopcosmetics/

ColourPop Cosmetics, znany również jako ColourPop, to soczysta marka kosmetyków z siedzibą w Los Angeles w Kalifornii. Firma została założona w 2014 roku przez rodzeństwo - Laurę i Johna Nelsonów. Dziś na Instagramie liczy aż 10 mln obserwujących (na Facebooku “tylko” 2,1 mln). Marka nie boi się wyzywającej komunikacji - swoje produkty prezentuje również na mężczyznach.

Essie (Instagram) - https://www.instagram.com/essie/

Amerykański ekspert w dziedzinie salonów paznokci od 1981 roku. Oficjalna strona z hasłem #essielove ma ponad 2,1 milionów obserwujących. Najpopularniejsze zdjęcia Essie mają ponad milion polubień! Dominują - jak to w tym segmencie - zdjęcia stylizacji paznokci, ale za to jakich!

Pixi Beauty (Instagram) - https://www.instagram.com/pixibeauty/

Stworzona ponad 20 lat temu i wprowadzona na rynek w Londynie marka Pixi ma wiernych fanów na całym świecie dzięki swoim czystym, pobudzającym i kochającym skórę produktom. Pistacjowa identyfikacja oraz niebanalne kosmetyki zjednoczyły 95 tysięcy obserwujących.

KKW Beauty (Instagram) - https://www.instagram.com/kkwbeauty/

Kim Kardashian wraz ze swoją luksusową marką w ekspresowym tempie opanowała rynek kosmetyczny na całym świecie. Obecnie ma 4,7 mln obserwujących jej profil, bardzo spójnie utrzymany w kolorach ziemi. Zamieszcza na nim wiele instruktażowych filmów, które fanki uwiebiają.

House of Lashes (Instagram) - https://www.instagram.com/houseoflashes

Rzęsy wykonane ręcznie wyłącznie z włókien naturalnych i syntetycznych. W 100% wolne od okrucieństwa, czyli wegańskie. Przyciągnęły aż 2,3 mln obserwujących dzięki spójnej komunikacji oraz prezentacji efektów produktowych, także w niekonwencjonalny sposób. Trzeba umieć się wyróżnić. Nawet, a może szczególnie, przy tak specyficznym produkcie!

FRANK BOD (Instagram) - https://www.instagram.com/frank_bod/

#thefrankeffect nie traktują siebie zbyt poważnie, ale poważnie podchodzą do tego, co słuszne! Dlatego zakochało się w nich 812 tysięcy fanów na Instagramie. Żartobliwy ton marki wymieszany z poradami sprawia, że profil uczy i bawi jednocześnie. Warto zwrócić też uwagę na spójne ikony stories.

Urban Decay Cosmetics (Instagram) - https://www.instagram.com/urbandecaycosmetics

Oni nie przestrzegają standardów piękna. Pozwalają być, kim się chce i robią to fantastycznie! 11 milionów fanów na Instagramie na pewno zgodzi się z moją tezą. Zajrzyjcie na ich rozległą kolekcję filmów na IGTV.
 

autorka: Jagoda Prętnicka, analityczka social mediów, jurorka konkursu Love Cosmetics Awards

# Raporty tematyczne
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi