PAIH otwiera biuro w Tel Awiwie. Eksport kosmetyków do Izaraela ma być łatwiejszy

PAIH otwiera biuro w Tel Awiwie. Eksport kosmetyków do Izaraela ma być łatwiejszy

W Izraelu wejdą niebawem w życie nowe przepisy, które stworzą firmom kosmetycznym warunki wejścia na rynek zbliżone do tych panujących w Unii Europejskiej.

Nowe ułatwienia dla przedsiębiorców przedstawiono podczas seminarium „Ekspansja na rynek izraelski”, które zostało zorganizowane dla polskich przedsiębiorców z branży spożywczej i kosmetycznej przez rozpoczynające działalność Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Tel Awiwie, Polsko Izraelską Izbę Gospodarczą, Departament Handlowy Ambasady Izraela w Polsce i Fundację Jewrnalism.

Izrael jest strategicznym partnerem Polski w regionie Bliskiego Wschodu. Choć mały, ale bardzo dynamiczny, rynek izraelski jest jednym z najbardziej perspektywicznych kierunków polskiej ekspansji zagranicznej

- wskazywała minister przedsiębiorczości i technologii, Jadwiga Emilewicz, otwierając warsztaty dla polskich firm z sektora kosmetycznego i spożywczego, które licznie przybyły na wydarzenie.
 

Na tle innych rynków w tym regionie, Izrael charakteryzuje stabilna pozycja jako partnera handlowego Polski. Notujemy systematyczny wzrost obrotów towarowych między naszymi krajami. Polska zaś staje się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem do lokowania inwestycji przez izraelski biznes 

mówiła minister Emilewicz.

Jak podkreślał prezes PAIH, Tomasz Pisula, to właśnie wyroby spożywcze i kosmetyczne są najbardziej perspektywicznymi sektorami polsko – izraelskiej współpracy. – Izrael lubi polskie marki, zwłaszcza słodycze i kosmetyki. Izraelscy konsumenci cenią je za dobrą jakość  – dodał.

 

Izrael pracuje właśnie nad zmianą przepisów regulujących rynek kosmetyczny, które dostosują wewnętrzne prawodawstwo do warunków, w jakich funkcjonują firmy w Unii Europejskiej. Przepisy, które mają zostać uchwalone w ciągu najbliższych tygodni, nie były zmieniane od ponad 40 lat

– tłumaczy Zofia Nojszewska, szefowa biura PAIH w Izraelu.
 

Dzięki Ambasadzie Izraela i ZBH PAIH w Tel Awiwie, polskie firmy jako pierwsze w Unii Europejskiej dowiedziały się dziś o planowanych reformach bezpośrednio od ich autorów – ujawniła szefowa przedstawicielstwa PAIH w Izraelu. Wdrażaniem zmian w izraelskim prawie zajmuje się Cosmetic Regulation & Registration Departament w Ministerstwie Zdrowia w Izraelu, którego przedstawiciel odpowiadał podczas seminarium na pytania polskich przedsiębiorców.

W pozyskaniu niezbędnych uprawnień i licencji polskim firmom na każdym etapie wchodzenia na rynek izraelski pomaga Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Tel Awiwie. Asystuje również w rejestracji produktów, znalezieniu partnerów biznesowych czy dystrybutorów. Jak zapowiedzieli wspólnie podczas warsztatów szef PAIH Tomasz Pisula oraz minister Jadwiga Emilewicz, działalność biura zostanie oficjalnie zainaugurowana w ciągu miesiąca, podczas misji biznesowej polskich firm do Izraela.

Obsłużyliśmy już ponad trzysta zapytań przedsiębiorców, w tym około 50 z Izraela. W przypadku polskiego biznesu, najwięcej pochodzi z sektora kosmetycznego i spożywczego, ale rynkiem interesują się również firmy technologiczne, głównie IT.

– wylicza szefowa oddziału PAIH w Izraelu Zofia Nojszewska.
 
Seminarium „Ekspansja na rynek izraelski w praktyce” odbyło się 10 maja w Warszawie w siedzibie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

# Eksport
 reklama