Izrael jest strategicznym partnerem Polski w regionie Bliskiego Wschodu. Choć mały, ale bardzo dynamiczny, rynek izraelski jest jednym z najbardziej perspektywicznych kierunków polskiej ekspansji zagranicznej
Na tle innych rynków w tym regionie, Izrael charakteryzuje stabilna pozycja jako partnera handlowego Polski. Notujemy systematyczny wzrost obrotów towarowych między naszymi krajami. Polska zaś staje się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem do lokowania inwestycji przez izraelski biznes
– mówiła minister Emilewicz.
Izrael pracuje właśnie nad zmianą przepisów regulujących rynek kosmetyczny, które dostosują wewnętrzne prawodawstwo do warunków, w jakich funkcjonują firmy w Unii Europejskiej. Przepisy, które mają zostać uchwalone w ciągu najbliższych tygodni, nie były zmieniane od ponad 40 lat
W pozyskaniu niezbędnych uprawnień i licencji polskim firmom na każdym etapie wchodzenia na rynek izraelski pomaga Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Tel Awiwie. Asystuje również w rejestracji produktów, znalezieniu partnerów biznesowych czy dystrybutorów. Jak zapowiedzieli wspólnie podczas warsztatów szef PAIH Tomasz Pisula oraz minister Jadwiga Emilewicz, działalność biura zostanie oficjalnie zainaugurowana w ciągu miesiąca, podczas misji biznesowej polskich firm do Izraela.
Obsłużyliśmy już ponad trzysta zapytań przedsiębiorców, w tym około 50 z Izraela. W przypadku polskiego biznesu, najwięcej pochodzi z sektora kosmetycznego i spożywczego, ale rynkiem interesują się również firmy technologiczne, głównie IT.
– wylicza szefowa oddziału PAIH w Izraelu Zofia Nojszewska.
Seminarium „Ekspansja na rynek izraelski w praktyce” odbyło się 10 maja w Warszawie w siedzibie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.