Maja Justyna, PAIH, o rynku kosmetycznym w Singapurze

Maja Justyna, PAIH, o rynku kosmetycznym w Singapurze

Jakie trendy kosmetyczne przyjęły się dobrze w Azji? Co w ogóle wyróżnia konsumentów z regionów azjatyckich?

Mieszkańcy Azji, w tym Singapuru, od zawsze dbają o swój wygląd i lubią inwestować zarabiane pieniądze w dobrej jakości produkty kosmetyczne, w szczególności „brandowe” (dla przykładu ok. 94 proc. sprzedaży perfum to kategoria „premium”).

Singapur jest kluczowym miejscem ekspansji dla większości światowych producentów kosmetyków, co wynika m.in. ze stabilnego wzrostu sektora kosmetycznego, rosnących dochodów, ale też otwartości do poznawania nowych produktów i marek.

Mieszkańcy Singapuru szczególnie mocno zwracają uwagę na markę produktu oraz recenzje i opinie innych klientów. Cenione są marki z Europy (np. z Francji i Włoch), które dla mieszkańców Singapuru są synonimem jakości. Co zresztą czołowi producenci kosmetyków z Europy podkreślają w materiałach promocyjnych czy na opakowaniach kosmetyków.

Bardzo ważne jest również opakowanie kosmetyku, które powinno być dostosowane do kultury, w tym estetyki mieszkańców Azji. Stojąc przy sklepowej półce, wybiorą produkty, które są im bliższe stylistycznie, nawiązują do ich kultury.

Jeśli chodzi o najważniejsze trendy kosmetyczne, to należy wskazać na:

  • „Clean beauty” – czyste i bezpieczne dla skóry, a także przyjazne środowisku kosmetyki. W tym również pod kątem opakowania.
  • Kosmetyki organiczne – w szczególności jeśli chodzi o kosmetyki do skóry i włosów. Singapur to najszybciej rozwijający się rynek kosmetyków organicznych w ASEAN (ok 9,8% r/r.).
  • Kosmetyki bazujące na lokalnych, azjatyckich składnikach – od lat obecne na sklepowych półkach.
  • Koreańska i japońska pielęgnacja jest również bardzo lubiana przez singapurskich klientów.
  • Marki niezależne – nowe, niszowe, oferujące innowacyjne produkty. Pomimo silnej dominacji na rynku globalnych marek kosmetycznych coraz bardziej jest zauważalne, iż preferencje konsumentów stają się coraz bardziej zróżnicowane.
  • Kosmetyki „halal”. Światowy rynek kosmetyków „halal” osiągnął wartość 74,7 mln USD w 2020 roku i prognozowany jest dalszy jego wzrost do 2025 r.
  • Dermokosmetyki – od kilku lat rozwijają się na dwucyfrowym poziomie, wybierane również przez mężczyzn.

Więcej na temat rynku, możliwości i błędów popełnianych podczas działań eksportowych przeczytasz na portalu PAIH.

fot. unsplash.com
# Eksport
 reklama