Mieszkańcy Azji, w tym Singapuru, od zawsze dbają o swój wygląd i lubią inwestować zarabiane pieniądze w dobrej jakości produkty kosmetyczne, w szczególności „brandowe” (dla przykładu ok. 94 proc. sprzedaży perfum to kategoria „premium”).
Singapur jest kluczowym miejscem ekspansji dla większości światowych producentów kosmetyków, co wynika m.in. ze stabilnego wzrostu sektora kosmetycznego, rosnących dochodów, ale też otwartości do poznawania nowych produktów i marek.
Mieszkańcy Singapuru szczególnie mocno zwracają uwagę na markę produktu oraz recenzje i opinie innych klientów. Cenione są marki z Europy (np. z Francji i Włoch), które dla mieszkańców Singapuru są synonimem jakości. Co zresztą czołowi producenci kosmetyków z Europy podkreślają w materiałach promocyjnych czy na opakowaniach kosmetyków.
Bardzo ważne jest również opakowanie kosmetyku, które powinno być dostosowane do kultury, w tym estetyki mieszkańców Azji. Stojąc przy sklepowej półce, wybiorą produkty, które są im bliższe stylistycznie, nawiązują do ich kultury.
Więcej na temat rynku, możliwości i błędów popełnianych podczas działań eksportowych przeczytasz na portalu PAIH.