Eveline Cosmetics: na rynkach z licznymi barierami wejścia, przydałyby się korzystne dla polskich eksporterów umowy dwustronne
Eveline Cosmetics: na rynkach z licznymi barierami wejścia, przydałyby się korzystne dla polskich eksporterów umowy dwustronne

Karina Kozerska, dyrektor marketingu Eveline Cosmetics

Kosmetyki marki Eveline Cosmetics są obecne na 6 kontynentach, w 70 krajach. Eksport stanowi obecnie ok. 70% wartości sprzedaży i już widzimy, że rok 2019 zamkniemy dwucyfrowym wzrostem.

Już od kilkudziesięciu lat polscy producenci kosmetyków są postrzegani jako ważni, mający know-how i doświadczanie gracze na światowym rynku kosmetycznym.

Silną markę, jaką na wielu rynkach jest Eveline Cosmetics, udaje się nam utrzymać i rozwijać dzięki konsekwentnej realizacji strategii, która polega na tym, że oferujemy naszym konsumentom szeroki wachlarz innowacyjnych, najwyższej jakości, a jednocześnie przystępnych cenowo produktów do pielęgnacji twarzy i ciała. W kategorii makijaż priorytetem jest również jakość, a także śledzenie najnowszych, światowych trendów i wdrażanie wielu nowości.

Jest to bardzo doceniane przez dystrybutorów, a przede wszystkim przez konsumentów. Mając na uwadze zróżnicowane potrzeby użytkowników naszych kosmetyków, w ofercie marki Eveline Cosmetics znajduje się wiele produktów, których receptury zostały specjalnie opracowane z myślą o klientach z poszczególnych krajów świata. Przykładem takiej linii jest White Prestige o działaniu wybielającym skórę, która sprzedaje się bardzo dobrze w krajach azjatyckich. Warto dodać, że na tych rynkach  bardzo liczy się fakt, że kremy są produkowane w Unii Europejskiej.

Na niektórych rynkach wdrażane są regulacje faworyzujące lokalnych producentów. Są kraje, które wprowadziły wyższe cła, w innych wprowadza się lub podwyższa podatek VAT, co powoduje wzrost cen kosmetyków dla konsumentów.

W takich sytuacjach współpracujemy ściśle z naszymi partnerami biznesowymi, aby tego typu działania miały jak najmniejszy wpływ na klienta finalnego.

Pozycja marki Eveline Cosmetics od wielu lat, na wielu rynkach, jest  bardzo silna, są kategorie produktowe, takie jak np. płyny micelarne, odżywki do paznokci czy kosmetyki antycellulitowe i ujędrniające do ciała, w których jesteśmy liderem, dlatego udaje nam się nieustannie zwiększać udziały rynkowe, niezależnie od polityki protekcjonizmu niektórych rządów.

Na wielu rynkach istnieją liczne bariery wejścia, niekorzystana dla eksporterów polityka celna, generujący koszty proces certyfikacji. Część z tych problemów pozwoliłyby zmniejszyć korzystne umowy dwustronne – to jest obszar, gdzie ważne są działania na szczeblu rządowym.

Ważna jest też promocja Polski i polskich marek. Firmy ponoszą duże koszty związane z wystawianiem się na międzynarodowych targach, które są miejscem promocji i reklamy polskich marek, dają możliwość przedstawienia oferty i nawiązania nowych kontaktów biznesowych.

# Eksport
reklama