Cosmoprof Asia - Polish Beauty zameldowało się na tym wydarzeniu

Cosmoprof Asia - Polish Beauty zameldowało się na tym wydarzeniu

Czekając na lepsze czasy, polskie firmy nie przerwały w pandemii swoich działań proeksportowych. W tym roku targi odbywają się najczęściej w wirtualnej formule. Po bardzo udanej edycji targów Cosmoprof Bolonia, przyszedł czas Azję – kolejny bardzo ważny kierunek.

Od kilku dni Polska obecna jest na Cosmoprof Asia, oczywiście za pomocą łączy internetowych. Za organizację polskiej obecności w przestrzeni online targów odpowiada firma BERM.

Azja przyciąga

Od wielu lat - z perspektywy polskiego producenta kosmetyków - Azja uznawana jest za rynek mocno perspektywiczny i dynamicznie rosnący.

Widać to było również po statystyce targowej. Co roku liczba polskich wystawców na Cosmoprof Asia zwiększa się. Targi te były postrzegane jako brama do wchodzenia na wiele różnych, ale bardzo interesujących rynków, m. in. japoński, chiński, tajski, tajwański, malezyjski, koreański czy singapurski.

Każdy z nich ma oczywiście swoją specyfikę, określone wymagania regulacyjne czy też różne zainteresowania i potrzeby konsumentów. Mimo odległości, zawiłości prawnych, celnych i dystrybucyjnych, polskie kosmetyki można znajdować na rozmaitych, często bardzo egzotycznych rynkach. Wsparcie proeksportowe sektora kosmetycznego zaczyna przynosić swoje pozytywne owoce, choć trudno jeszcze uznać, że osiągnęliśmy branżowe maksimum. Do tego droga wydaje się wciąż daleka, dlatego w interesie branży są dalsze rządowe programy promujące działalność eksportową.

Azja daje skalę

W Azji zdecydowanie drzemie gigantycznych potencjał. Chodzi tu nie tylko o samą wielkość i chłonność rynku, ale też szacunek, jaki wzbudza tu produkcja europejska. Oczywiście przesadą byłoby stwierdzenie, że wystarczy tylko tu być i pokazać się, by wszystko zaskoczyło. Niestety, prostych rynków już nie ma, a konkurencja z całego świata na śpi.  Azja przyciąga globalne marki, którym daje mnóstwo paliwa do dalszego rozwoju. Wystarczy spojrzeć w sprawozdania finansowe największych kosmetycznych graczy, by zobaczyć, jak istotny udział w przychodach mają rynki azjatyckie. Dziś ambicją wielu sprawnych organizacji (bo sukces niekoniecznie pisany jest tylko rynkowym gigantom) jest zaistnienie i poszerzanie sprzedaży w wybranych azjatyckich krajach. Zresztą często obecność w jednym z nich jest przecieraniem szlaków do wejścia na kolejny.

Niektórym firmom udało się już tutaj w jakimś stopniu zaistnieć.

Azjatyckie influencerki zachwalają w social mediach kosmetyki Ziai, Yope ma firmowe butiki w Nagasaki i Hongkongu, na Tajwanie jeździły autobusy wyklejone reklamami bardzo popularnej tam marki Green Pharmacy, a Bobini zdobyło prestiżowe nagrody w dwóch koreańskich konkursach kosmetycznych.

To oczywiście tylko kilka przykładów. Wielu moich rozmówców przyznaje, że Azja jest strategicznym punktem sprzedażowym, a część firm zachęcona swoim udziałem w targach, które odbyły się jeszcze w wersji stacjonarnej -  w Hongkogu, Tokio czy Szanghaju – deklaruje, że mimo perturbacji wywołanych Covidem, wrócą do azjatyckich marzeń tak szybko, jak będzie to możliwe.

Sieć możliwości

Covid na pewno jednak udowodnił fakt wydawałoby się banalny i oczywisty: bez internetu ciężko dziś robić biznes. Komunikatory umożliwiają regularne kontakty z dystrybutorami z odległych rynków i ograniczają znacząco koszty egzotycznych podróży. Media społecznościowe ułatwiają budowanie rozpoznawalności marek na nowych rynkach. Pandemia pewne procesy przyspieszyła. Większość eksporterów oczywiście ma wielką ochotę wrócić do starej, dobrej formuły targów, kiedy można spotkać się z klientem twarzą w twarz. Kiedy narodowe pawilony pokazują skalę i możliwości sektora. Kiedy nieodzowna „market visit” w lokalnych drogeriach pozwala poczuć ducha danego rynku i w jakiś sposób zainspirować do pewnych działań. To na pewno wróci, tym bardziej, że wiadomości o szczepionkach przybliżają horyzont normalności. Na pewno jednak nie będzie już odwrotu od sieci i optymalizacji, które wykorzystują siłę działań online. Szczególnie w Azji, która z natury rzeczy jest bardzo zdigitalizowana.

I cieszy, że ponownie, pod organizacyjnym parasolem BERM-u, z mocnym wsparciem organizacji branżowych, polskie firmy świetnie prezentują się na Cosmoprof Asia. Prezentacjom poszczególnych firm, reprezentujących niemal wszystkie kategorie sektora kosmetycznego: kosmetykę białą, makijaż, perfumy, kosmetyki męskie, kosmetyki dla dzieci, kosmetyki do włosów, kosmetyki naturalne, uzupełniają merytoryczne debaty branżowe. Dziś na przykład odbyła się dyskusja pod hasłem „Poland Active in Asia – Chances and Threats” z przedstawicielami Ministerstwa Pracy i Technologii, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego oraz firmy Ponte Limited.

W polskim katalogu (polishbeauty.pl) w tym momencie zarejestrowanych 116 wystawców z 1298 produktami.

Na stronie Cosmoprof powstała zakładka #PolishBeauty poświęcona polskiej branży kosmetycznej, gdzie można znaleźć link do wirtualnego katalogu, ale również obejrzeć live streamingi z pokazami, prezentacjami, debatami i webinarami podzielonymi na odpowiednie sektory.

W tym kierunku powinniśmy więc dalej jako polski sektor przybliżać mocne strony #PolishBeauty zagranicznym kontrahentom, a z czasem poszerzać to mocniej o komunikację B2C. W końcu wiemy dobrze, że ostatecznie najlepsze wyniki osiągają te firmy, które koncentrują się na konsumencie i jego potrzebach. Konsumencie i jego wizji świata. Konsumencie i jego bliskim relacjom z marką. Konsumencie azjatyckim, który lubi być traktowany wyjątkowo i szuka najlepszej jakości.

Warto w to inwestować, a tymczasem warto wziąć udział w online’owej wersji Cosmoprof Asia. Różnica czasu powoduje, że pewne live’y są o zabójczych dla snu porach, na szczęście poprzez media społecznościowe i stronę internetową zawsze można co ciekawsze materiały odtworzyć w dowolnym momencie. Internet to w końcu tu i teraz, ale też w internecie nic nie ginie.  

 

# Eksport
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi