Dom mediowy Codemedia plajtuje, a wśród głównych przyczyn bankructwa wymienia niewypłacalność Basel Olten Pharm
Dom mediowy Codemedia plajtuje, a wśród głównych przyczyn bankructwa wymienia niewypłacalność Basel Olten Pharm

Zarząd domu mediowego Codemedia złożył wniosek o upadłość firmy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Tłumaczy to m.in. niewypłacalnością swoich dwóch klientów - spółek TXM i Basel Olten Pharm, a także nieuzyskaniem dalszego finansowania zewnętrznego.

Zarząd Codemedia w oświadczeniu pisze, że nie jest w stanie dalej realizować kampanii zleconych przez klientów (i tu sytuacja może być dla zleceniodawców nie do pozazdroszczenia). Kierownictwo tłumaczy, że nie udało się przedłużyć finansowania zewnętrznego dla firmy.

Bieżący rok był dla nas niezwykle trudny - ponosiliśmy konsekwencje niewypłacalności dwóch obsługiwanych przez nas klientów - TXM S.A. oraz Basel Olten Pharm S.A. W związku z wymaganiami dysponentów mediów byliśmy zmuszeni regulować należności wynikające z przeprowadzonych kampanii na bieżąco, pomimo braku zapłaty od w/w reklamodawców. Plany spółki były oparte o systematyczne pomniejszanie zaistniałego zadłużenia z zysku z bieżącej działalności. Wobec braku przedłużenia finansowania zewnętrznego dalsza działalność operacyjna, a więc spłata zadłużenia, nie jest możliwa - napisano w komunikacie.

Historia Basel Olten Pharm jest w naszej branży dobrze znana. Spółka była splątana siecią powiązań rodzinno-kapitałowych z firmą GetBack, której prezes Konrad K. od połowy ub.r. jest w areszcie z licznymi zarzutami dotyczącymi działalności tej ostatniej firmy (wyemitowała ona obligacje za ok. 2,6 mld zł, niewypłacalność ogłosiła w kwietniu ub.r., wśród jej wierzycieli są wydawcy prasowi i internetowi oraz firmy marketingowe).

Basel Olten Pharm jesienią ub.r zawnioskował o przyspieszone postępowanie układowe, obiecywał spłatę 60 proc. należności. Natomiast w połowie br. sąd ogłosił upadłość likwidacyjną spółki.

Zarząd Codemedia w oświadczeniu przyznał, że przez ostatni rok zmalały przychody firmy.  Duży udział przychodów generowany był przez telewizję. Nieplanowany spadek ich wartości pokrywa się z tendencją rynkową i wpłynął znacząco na obecną sytuację Codemedia.

W przypadku niezależnego podmiotu średniej wielkości jednoczesne wystąpienie tych trzech czynników, a więc wstrzymania finansowania zewnętrznego, niewypłacalności dwóch dużych klientów oraz zmniejszenie poziomu przychodów względem założeń, nie może zostać obojętne na dalsze funkcjonowanie przedsiębiorstwa - dodał zarząd w komunikacie.

Wśród klientów Codemedia przez 11 lat działalności były różne firmy, w tym także z sektora kosmetycznego.

# Newsy producenci
reklama