Perfumy powstały we współpracy z perfumiarzami IFF: Anne Flipo, Dominique Ropion i Juliete Karagueuzoglou. Celine Manetta, neurobiolog, psycholog i starszy menedżer ds. badań konsumenckich w IFF, również pomagała marce w dokładnym uchwyceniu emocji związanych z każdym zapachem. „Charlotte od samego początku chciała mieć realny wpływ na emocje, chciała pójść dalej niż aromaterapia” – powiedziała Manetta. „W IFF od ponad 40 lat badamy niewidzialną moc składników działających na mózg i dzięki neuronaukom jesteśmy w stanie udowodnić to naukowo.”
Tworzenie tej kolekcji wiązało się z wykorzystaniem algorytmu sztucznej inteligencji, który identyfikuje silne kombinacje składników i zapachów. „Używamy sztucznej inteligencji z zastrzeżonym narzędziem IFF o nazwie ScentIntelligence, które analizuje wszystkie te dane i zapewnia perfumiarzom innowacyjne kombinacje składników, o których wiadomo, że wzmacniają określone emocje” – dodała Manetta.
Nowa kolekcja perfum jest kontynuacją oryginalnego debiutu zapachowego Charlotte Tilbury w 2016 roku, kiedy marka wprowadziła na rynek Scent of a Dream. Miało to miejsce przed przejęciem przedsiębiorstw przez Puig w 2020 r.
„Od 13 roku życia fascynuje mnie magiczna zdolność zapachu do odblokowywania wspomnień i emocji” – powiedziała założycielka marki Charlotte Tilbury. „Zapach może przenieść Cię do innego świata pełnego wspomnień, fantazji i marzeń, może zmienić samopoczucie i stworzyć wokół magiczną aurę.”