Wiele badań już wcześniej zwracało uwagę, że zetki i alfy to pokolenia, które mocno inspirują się trendami kosmetycznymi, nowościami produktowymi, mają swoje ulubione marki kosmetyczne i chęć odkrywania kolejnych, które nagle stają się hitami social mediów. Na TikToku widać ewidentnie, że kwestia urody nie jest jedynie domeną nastoletnich dziewczyn.
Chłopcy również chcą wyglądać atrakcyjnie, szukają więc porad dotyczących codziennych zabiegów higienicznych i pielęgnacyjnych, a aktualnie prawdziwym hitem są ćwiczenia na… mocno zarysowaną linię żuchwy.
"Looksmaxxing” – maksymalizacja wyglądu – to trend na TikToku, który przyciągnął uwagę młodszego pokolenia Z i starszych chłopców z pokolenia alfa, a miliardy postów zawierają wskazówki na różne tematy: od podstawowej higieny, pielęgnacji przeciwtrądzikowej, depilacji, po zapobieganie wypadaniu włosów. Viralem stał się trend "mewing": są to ćwiczenia mające na celu poprawę linii szczęki. Chłopcy chętnie klikają w posty z #chadfacing, dzięki którym odkrywają podpowiedzi, jak uwypuklić kości policzkowe, mieć mocniej zarysowaną linię szczęki i podbródka.
Według danych Mintel 67% chłopców w USA w wieku 12–14 lat twierdzi, że lubi eksperymentować ze swoim wyglądem, a uroda i higiena osobista są dla nich ważne. To wynik nieco lepszy niż podobne deklaracje 61% chłopców z pokolenia Z w wieku 15–17 lat. Lauren Goodsitt, dyrektor ds. urody i higieny osobistej w Mintel, zwraca uwagę na duże zainteresowanie tematyką beauty, otwartość, chęć wypróbowywania różnych kosmetyków przez chłopców z młodszego pokolenia - wyraźnie silniejszą niż wykazywały wcześniejsze generacje. To może być dobrym prognostykiem dla sektora, który powinien jeszcze bardziej zwracać uwagę na inkluzywność swojej komunikacji. Dbanie o siebie staje się czymś wyjątkowo popularnym.