W 2023 roku spółka znacząco poprawiła wynik EBITDA i zmniejszyła stratę względem roku poprzedniego. Wynik EBIT był dodatni a marża na sprzedaży wzrosła o 18 proc. r/r.
W 2023 r. wynik EBITDA wyniósł 1,5 mln zł względem 0,48 mln zł rok wcześniej i jest to poziom najwyższy od dekady. Odnotowano również dodatni wynik EBIT na poziomie 0,38 mln zł względem -0,5 mln zł rok wcześniej. Miraculum zmniejszyło stratę netto do 1,6 mln zł z 2,4 mln zł w 2022 r. Spółka spodziewa się dalszej poprawy wyników w 2024 r.
- W 2023 roku, pomimo wymagającego rynku konsumenckiego wynikającego m.in. z inflacji oraz presji na wzrost kosztów funkcjonowania Miraculum odnotowało stabilny wzrost, co potwierdza naszą zdolność do utrzymania tempa rozwoju i adaptacji do zmieniającego się środowiska rynkowego Udało się zrealizować podstawowy cel, który zakładaliśmy na rok 2023, czyli zwiększenie EBITDA przy stabilnym zwiększeniu przychodów – komentuje Sławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum.
Od strony produktowej, rok 2023 bezapelacyjnie należał do marki CHOPIN, która odnotowała największą dynamikę wzrostu przychodów (486%). Spółka wprowadziła na rynek trzy nowe wody perfumowane dla kobiet, inspirowane muzami wybitnego wirtuoza fortepianu Fryderyka Chopina: Constance, Marie, George Sand. Do oferty trafiło również wiele nowych produktów w markach Miraculum, Tanita, JOKO, co łącznie przełożyło się na wzrost marży i sprzedaży w sieciach handlowych w Polsce oraz w eksporcie.
- W jubileuszowym roku 2024, poza dalszym wzrostem poziomu sprzedaży, nasze działania będziemy koncentrować na dalszej poprawie marży i rentowności spółki. Celem na bieżący rok jest dalsza poprawa EBITDA oraz osiągniecie zysków na wszystkich poziomach rachunku wyników – dodaje Sławomir Ziemski.