Marka kosmetyków masowych odnotowała w ubiegłym roku przychody netto na poziomie około 800 mln euro, co oznacza wzrost o prawie 20% rok do roku. Dyrektor generalny Kiko Milano, Simone Dominici, powiedział, że partnerstwo z L Catterton umożliwi firmie osiągnięcie „nowych wyżyn” pod względem ekspansji. „Dzięki swojemu dużemu doświadczeniu w inwestowaniu w kategorię kosmetyków na różnych rynkach, L Catterton będzie w stanie zaoferować cenne spostrzeżenia, które pomogą nam w dalszym zwiększaniu skali naszej marki” – podkreśla Dominici. W planach jest między innymi wejście Kiko na rynek amerykański.
Kiko Milano zostało założone w 1997 roku przez rodzinę Percassi i obecnie posiada ponad 1100 sklepów w 66 krajach. Z podanych informacji wynika, że rodzina założycieli marki zachowa „znaczące” udziały w spółce. Antonio Percassi utrzyma także swoje stanowisko prezesa firmy. W kuluarach mówi się, że akwizycja opiewała na około miliard euro.
L Catterton zainwestował już w ponad 30 marek kosmetycznych, w tym Intercos, włoskiego producenta kosmetyków do makijażu zaopatrującego najlepsze luksusowe marki, brytyjskiego producenta kosmetyków do pielęgnacji skóry Elemis, japońskiego ETVOS, marki produktów do pielęgnacji włosów Maria Nila i firmę zajmującą się technologiami konsumenckimi Oddity.
Produkty Kiko Milano znane są z łączenia wysokiej jakości z przystępną ceną, chętnie sięgają po nie młode konsmentki, co też jest dobrym prognostykiem dla dalszego rozwoju.