Transakcja ma wzmocnić portfolio produktów profesjonalnych francuskiego giganta branży beauty, ponieważ Color Wow ma „udokumentowane sukcesy i duży potencjał do globalnego rozwoju” – czytamy w oświadczeniu L’Oréal.
Marka Color Wow została założona w 2013 roku przez Gail Federici i oferuje szeroką gamę produktów, które odpowiadają na konkretne potrzeby pielęgnacyjne włosów, takie jak przeciwdziałanie puszeniu, zwiększanie objętości i pogrubianie pasm.
Marka z segmentu premium dynamicznie się rozwija dzięki zaangażowanej społeczności online i profesjonalnym korzeniom – jej produkty są dystrybuowane za pośrednictwem salonów fryzjerskich, wybranych punktów sprzedaży oraz platform e-commerce. W USA marka cieszy się popularnością w sieci Ulta Beauty.
Do flagowych produktów należą m.in. XL Bombshell Volumizer oraz Dream Coat.
„Z radością witamy Color Wow w rodzinie L’Oréal. Jako marka premium z wysoką skutecznością potwierdzoną działaniem i przystępną ceną, Color Wow pomoże nam umocnić pozycję zarówno w kategorii pielęgnacji włosów, jak i stylizacji. Wierzymy w ogromny potencjał tej marki – naszym celem jest uczynienie z niej światowego gracza.” - powiedział Omar Hajeri, prezes działu produktów profesjonalnych L’Oréal.
Informacja o przejęciu pojawiła się niedługo po tym, jak L’Oréal przejął większościowy pakiet udziałów w marce premium do pielęgnacji skóry Medik8, wzmacniając tym samym swoją dywizję Luxe.
Gail Federici, założycielka i dyrektor generalna Color Wow, określiła dołączenie do profesjonalnego działu L’Oréal jako „niesamowitą szansę” dla całego zespołu. Dodała: „Stanie się częścią największej firmy kosmetycznej na świecie stworzy solidne fundamenty pod dalszy rozwój Color Wow i pozwoli nam wynieść innowacje na zupełnie nowy poziom.”
Zamknięcie transakcji nastąpi po spełnieniu standardowych warunków, w tym uzyskaniu wymaganych zgód regulacyjnych.